Berza

  • aero 849 ▲ 5,47%
  • fito 3.024 ▲ 3,92%
  • gsfd 676 ⚫ 0,00%
  • impl 3.300 ▼ -0,90%
  • irtl 900 ▼ -5,26%
  • jesv 6.350 ▲ 0,95%
  • kmbn 3.279 ▲ 0,03%
  • mtlc 1.900 ▼ -2,06%
  • niis 692 ▲ 1,76%
  • pdza 8.300 ⚫ 0,00%
  • ptlk 20 ⚫ 0,00%
  • rso15102 125,79 ▲ 0,26%
  • rso18171 111,30 ▲ 1,27%
  • tgas 12.900 ▼ -0,76%
  • tigr 51 ⚫ 0,00%
  • tlkb 13.105 ⚫ 0,00%
  • trbg 4.400 ▲ 15,79%
  • trgom 955 ▲ 0,32%
  • vbse 2.950 ▲ 5,77%
  • vpdu 24.001 ▼ -9,45%
(7. jul 2016.)

Brend

Inat se često spominje kao jedna od najprepoznatljivijih osobina srpskog naroda. Od prilike do prilike, umemo i nekako poluponosno da istaknemo tu osobinu. Neki tvrde da je to čak i naš brend.
Inat, istina, ponekad ume da bude koristan, ponekad baš i ne, ali problem je što u poslednje vreme izgleda kao da ozbiljno posustaje. Taj inat. Sve ga je manje. Sve se manje inatimo, na nepravdu naročito, i sve se više, zajedno sa tim svojim inatom, povlačimo pred novim srpskim brendom ““ bahatošću.
A ko i zašto želi da bahatost nametne kao novi srpski brend? Ne znamo tačno. Ali možemo da pitamo političare koji se zahvaljujući njoj preko noći enormno bogate. Političare koji, zahvaljujući bahatosti, preko noći postaju diplomci, doktori, magistri, a ne znaju ni šta su ni gde završili, doktorirali i magistrirali. Možemo da pitamo i političare koji zahvaljujući bahatosti napreduju na političkoj i društvenoj lestvici uprkos brojnim blamovima, dokazanoj gluposti, neobrazovanosti i nedostatku bilo kakvog morala, skrupula i obraza. A možemo da pitamo i onoga ko te „kvalitete“, koji bi u svakoj normalnoj i pristojnoj zemlji bili prezreni, ceni i nagrađuje.
Za to ko gura novi brend možemo pitati i učesnike rijalitija, sve te zvezde i „zvezde“ koje padaju na najniže moguće grane u trci za novcem, sticanjem nove slave ili podgrevanjem stare. Možemo to pitanje postaviti i vlasnicima televizija koji ovim prethodnima daju prostor za valjanje u blatu.
Možemo to pitati i komunalne policajce koji maltretiraju celu jednu pijacu, a onoga ko se malo više suprotstavi maltretiraju dok ga ne strefi infarkt. Možda bismo to mogli da pitamo i one momke koji su pod fantomkama srušili ceo jedan kvart usred glavnog grada, ali nažalost ne znamo ko su.
Verovatno to pitanje možemo postaviti i sebi samima, posebno onima među nama koji su bahatost vremenom usvojili kao sopstveni manir, jer ako mogu Vučić i Zmaj od Šipova, pa što ne bi mogli i oni?
A možda uopšte ni ne moramo da tražimo odgovor na ovo pitanje. Možda je najbolje da jednostavno zvanično brendiramo bahatost, kad već nismo onomad brendirali ajvar. Da bar nešto bude stvarno naše.
ZORAN KESIĆ I NjUZNET

Najnoviji broj

7. novembar 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa