Инфо

(29. септембар 2016.)
НАЈАВЉЕНЕ ИЗМЕНЕ ПРИ РЕГИСТРАЦИЈИ ВОЗИЛА

ПОРЕЗ НА ОСНОВУ КУБИКАЖЕ ОДЛАЗИ У ИСТОРИЈУ?

Љубитељи аутобила са већом радном запремином мотора са нестрпљењем чекају коначну одлуку Министарства финансија, која ће им донети велике уштеде
Регистрација возила требало би да се од следеће године плаћа на основу вредности, а не кубикаже и то ће, како сматрају ауто увозници, напокон отворити тржиште четвороточкаша веће запремине мотора. Очекивано је да ће, ако Министарство финансија озваничи овај предлог, на српским друмовима бити све више ауомобила са „јаком“ кубикажом. До сада, Срби су углавном избегавали возила која имају више од 2.000 кубика, због огромних трошкова регистрације.
- За возило старо 20 година, са 3.000 кубика, данас треба уплатити комуналну таксу у износу од 5.240 динара, полиса осигурања је 22.330 динара, а порез 44.456 динара. За возило старо 5 година, са истом кубикажом, трошкови су драстично већи: порез износи 222.280 динара, док су трошкови комуналне таксе и полисе осигурања исти. За возило старо пет година са овом кубикажом треба издвојити скоро 250.000 динара за регистрацију, објашњава Предраг Станишић, директор филијале „Дунав осигурања“ у Шапцу.
Укидање опорезивања по кубикажи пријаће џепу власника јачих аутомобила, али се познаваоци прибојавају да ће смањени прилив новца у републичком буџету по овом основу надоместити возачи аутобила који имају радну запремину мотора 2.000 кубика.
- Најављено је да ће се обрачун трошкова регистрације обављати по процењеној вредности аутомобила на основу каталога Ауто мото савеза Србије. Плашим се да ће вредност возила у том документу бити нереално исказана, односно да ће бити прецењена. Примера ради, ако у огласима имате аутомобил „Шкода Октавиа“, стар седам година, махом ћете видети да се продаје за 7.000 - 7.500 евра, а постоји могућност да ће такав тип возила АМСС проценити на 10.000 евра. Слично искуство имали смо и пре неколико година када је царињење возила из увоза почело да се обрачунава по каталогу АМСС. Џаба нам је тада било да показујемо папире на којима је наведена цена која је плаћена за ауто у иностранству, када се царина обрачунава по процени Ауто мото савеза, наводи власник једног од ауто плацева у Шапцу.
Укидање уредбе о регистрацији возила по кубикажи годинама је предмет негодовања возача у Србији и досад је више пута апеловано да се измени, јер је технолошки одавно превазиђена.
Овај „порез на луксуз“ уведен је 2009. године под изговором светске економске кризе. Укидање уредбе први пут је разматрано 2011, а уколико предлог закона „прође“ скупштинску расправу, пуна примена се може очекивати од 1. јануара следеће године.
Због висине регистрације тржиште возила са више од 2.000 кубика је у последњих шест година потпуно замрло, а такве аутомобиле куповале су углавном фирме и тек по неко физичко лице.
М.С.М.

Најновији број

20. септембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa