Berza

  • aero 830 ▼ -1,19%
  • coka 9.707 ▼ -2,93%
  • dinnpb 4.000 ▲ 7,93%
  • dnos 2.400 ▲ 4,35%
  • enhl 683 ▼ -2,43%
  • hmbg 750 ▲ 12,61%
  • impl 3.350 ▲ 4,33%
  • kmbn 3.241 ▲ 1,28%
  • kmbnpb 1.350 ⚫ 0,00%
  • niis 685 ▲ 0,29%
  • puue 156 ▼ -3,11%
  • rmbg 29 ▲ 16,00%
  • stup 5.904 ▼ -0,05%
(29. septembar 2016.)
NAJAVLjENE IZMENE PRI REGISTRACIJI VOZILA

POREZ NA OSNOVU KUBIKAŽE ODLAZI U ISTORIJU?

Ljubitelji autobila sa većom radnom zapreminom motora sa nestrpljenjem čekaju konačnu odluku Ministarstva finansija, koja će im doneti velike uštede
Registracija vozila trebalo bi da se od sledeće godine plaća na osnovu vrednosti, a ne kubikaže i to će, kako smatraju auto uvoznici, napokon otvoriti tržište četvorotočkaša veće zapremine motora. Očekivano je da će, ako Ministarstvo finansija ozvaniči ovaj predlog, na srpskim drumovima biti sve više auomobila sa „jakom“ kubikažom. Do sada, Srbi su uglavnom izbegavali vozila koja imaju više od 2.000 kubika, zbog ogromnih troškova registracije.
- Za vozilo staro 20 godina, sa 3.000 kubika, danas treba uplatiti komunalnu taksu u iznosu od 5.240 dinara, polisa osiguranja je 22.330 dinara, a porez 44.456 dinara. Za vozilo staro 5 godina, sa istom kubikažom, troškovi su drastično veći: porez iznosi 222.280 dinara, dok su troškovi komunalne takse i polise osiguranja isti. Za vozilo staro pet godina sa ovom kubikažom treba izdvojiti skoro 250.000 dinara za registraciju, objašnjava Predrag Stanišić, direktor filijale „Dunav osiguranja“ u Šapcu.
Ukidanje oporezivanja po kubikaži prijaće džepu vlasnika jačih automobila, ali se poznavaoci pribojavaju da će smanjeni priliv novca u republičkom budžetu po ovom osnovu nadomestiti vozači autobila koji imaju radnu zapreminu motora 2.000 kubika.
- Najavljeno je da će se obračun troškova registracije obavljati po procenjenoj vrednosti automobila na osnovu kataloga Auto moto saveza Srbije. Plašim se da će vrednost vozila u tom dokumentu biti nerealno iskazana, odnosno da će biti precenjena. Primera radi, ako u oglasima imate automobil „Škoda Oktavia“, star sedam godina, mahom ćete videti da se prodaje za 7.000 - 7.500 evra, a postoji mogućnost da će takav tip vozila AMSS proceniti na 10.000 evra. Slično iskustvo imali smo i pre nekoliko godina kada je carinjenje vozila iz uvoza počelo da se obračunava po katalogu AMSS. Džaba nam je tada bilo da pokazujemo papire na kojima je navedena cena koja je plaćena za auto u inostranstvu, kada se carina obračunava po proceni Auto moto saveza, navodi vlasnik jednog od auto placeva u Šapcu.
Ukidanje uredbe o registraciji vozila po kubikaži godinama je predmet negodovanja vozača u Srbiji i dosad je više puta apelovano da se izmeni, jer je tehnološki odavno prevaziđena.
Ovaj „porez na luksuz“ uveden je 2009. godine pod izgovorom svetske ekonomske krize. Ukidanje uredbe prvi put je razmatrano 2011, a ukoliko predlog zakona „prođe“ skupštinsku raspravu, puna primena se može očekivati od 1. januara sledeće godine.
Zbog visine registracije tržište vozila sa više od 2.000 kubika je u poslednjih šest godina potpuno zamrlo, a takve automobile kupovale su uglavnom firme i tek po neko fizičko lice.
M.S.M.

Najnoviji broj

22. avgust 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa