Berza

  • akdm 350 ⚫ 0,00%
  • dinnpb 5.999 ▲ 1,68%
  • kmbnpb 799 ▲ 1,65%
  • niis 572 ▼ -2,05%
  • rso20197 99,55 ▲ 0,14%
  • rssds20237 93,00 ▼ -7,00%
  • rssds20238 90,00 ▼ -10,00%
  • tlvc 2.500 ▼ -2,57%
  • utsi 1.400 ⚫ 0,00%
  • zisr 3.300 ▼ -0,09%
(29. maj 2020.)

U nedelju se obeležava Svetski dan bez duvana

U nedelju se obeležava Svetski dan bez duvana
U nedelju, 31. maja, obeležava se Svetski dan bez duvana. Ovogodišnji slogan je: „Zaštitimo mlade
od manipulacije duvanske inustrije i upotrebe duvana i duvanskih proizvoda".


Duvanska industrija je decenijama koristila strateški agresivne i dobro
finansirane taktike za privlačenje mladih za upotrebu duvana i duvanskih proizvoda.
Dokumenti koje poseduje duvanska industrija pokazuju da se rade iscrpna istraživanja
na temu lakšeg pristupa mlađoj populaciji sa ciljem privlačenja i dobijanja novih
korisnika duvana i duvanskih proizvoda, od novog dizajna proizvoda do marketinških
kampanja čiji je cilj zameniti milione ljudi koji svake godine umiru od bolesti
povezanih sa duvanom, novim potrošačima – mladima.
Kao odgovor na agresivnu i sistemsku kampanju duvanske industrije, Svetski dan bez
duvana 2020. god ima za cilj da pruži kontra kampanju i osnaži mlade ljude da se bore
protiv upotrebe duvana.

Globalna kampanja Svetski dan bez duvana 2020. ima za cilj da:
raskrinka mitove i manipulativne taktike koje koristi duvanska industrija,
posebno marketinške taktike namenjene mladima, uključujući uvođenje novih
proizvoda, novih ukusa i atraktivnih karakteristika duvanskih proizvoda.
Omogući mladima pristup informacijama o namerama i taktikama duvanske i
srodnih industrija da priključe sadašnje i buduće generacije na upotrebu duvanskih
i nikotinskih proizvoda kao i da osnaži uticajne ljude ( u pop kulturi, na
društvenim mrežama) da zaštite mlade i ojačaju borbu protiv duvana.
Kako duvan i duvanska industrija manipulišu mladima?
Upotreba privlačnih ukusa i aroma u duvanskim proizvodima podstiče mlade da
potcenjuju povezane zdravstvene rizike sa upotrebom duvana i da ih počnu koristiti.
Elegantni dizajn i atraktivni proizvodi lako se mogu uočiti i varljivi su:
(proizvodi u obliku USB štapića, ili bombona). Jedna od taktika duvanske
industrije je i promovisanje duvanskih proizvoda pod sloganom „duvan koji manje
šteti“ ili „čistiji duvan“ koji predstavlja alternativu konvencionalnim
cigaretama. Duvanska industrija svoju manipulaciju na tržištu ogleda kroz oblike
promocije duvanskih proizvoda od strane poznatih influensera i javnih ličnosti.
Duvanska industrija koristi razne metode i mehanizme kako bi plasirala svoje
proizvode mladima: reklamiranje duvana i duvanskih proizvoda na mestima koje
posećuju mladi, na mestima koja u blizini imaju prodaju slatkiša, kao i
obezbeđivanje premija za prodavce koji omogućavaju prodaju duvana na mesta koja
mladi posećuju. Reklamiranje duvanskih proizvoda i upotrebe duvana u filmovima,
TV emisijama, postavljanje prodajnih mašina za duvan na mestima koja posećuju mladi
i koja su im dostupna su načini kojima se regrutuju mladi kao budući korisnici
duvanskih proizvoda.

Poziv na akciju
Svet više ne može da dozvoli sebi da priušti još jednu generaciju prevarenu
lažima duvanske industrije, koja se pretvara da promoviše slobodu ličnog izbora uz
istinsko obezbeđivanje večitih profita, bez obzira na milione ljudi koji svojim
životom plaćaju svake godine.
SZO apeluje na sve donosioce odluka, sve one koji dolaze u kontakt sa mladima i
povezuju se sa njima da razotkrivaju manipulativne taktike duvanske industrije za
stvaranje novih generacija korisnika duvana. Neophodno je da se mladi osnaže da bi
mogli da se odupru i suprotstave upotrebi duvana i duvanskih proizvoda, uklone laži
vezane za upotrebu duvana i duvanskih proizvoda i postanu generacija bez duvana.

Izvor: Zavod za javno zdravlje Šabac

Najnoviji broj

2. jul 2020.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa