19. mart 2023.19. mar 2023.
Foto: privatna arhiva

Foto: privatna arhiva

Ana Kostić: Šapčanka zaštitno lice svetskih brendova

"Modeling je divan poziv kada ga iskoristiš na pravi način"
Lice Šapčanke Ane Kostić danas krasi mnogobrojne reklame i bilborde u zemlji i inostranstvu, a do pre deceniju zamišljala je sebe kao advokata.

Završila je Pravni fakultet u Novom Sadu i odradila pripravnički staž, ali se dodatni angažman koji joj je ponuđen tokom studija pretvorio u posao u kojem se potpuno pronašla. Za 12 godina bavljenja modelingom iza nje je veliki broj kampanja. Zaštitno lice za 2019. godinu za Head&Shoulders, kampanje za Max Factor, PARSA professional, Carlsberg, kao i za Er Srbiju, Tržne centre Galerija, Merkator, poznate modne kuće „Mona“, „Tiffany“, AMC, samo su neke od njih. O tome koliko je angažovana najbolje svedoči podatak da je u prošloj godini imala čak 117 snimanja.

Svet na dlanu
-Sve devojčice zamišljaju da će biti manekenke ili glumice, trećeg nema. Ipak, kod mene se dogodilo da sam odabrala „sigurnu“ diplomu. Završila sam Šabačku gimnaziju sa jasnim planovima šta dalje. Na trećoj godini Pravnog fakulteta sasvim slučajno sam počela da se bavim modelingom. Bila sam sa drugaricama na kafi i prišao mi je reditelj koji uglavnom radi spotove za naše poznate pevače i pitao me da budem u reklami za „O la la“ slatkiš. Shvatila sam to kao priliku da dodatno zaradim i pristala. Onda sam se povezala sa modnom agencijom „Foks“ u Beogradu, otišla kod njih na upoznavanje i posle dva dana su me zvali na snimanje i probe za reklamiranje neke odeće. Nakon toga su me pitali da li bih putovala, imala sam ponude za Milano, Kinu, Tursku i tako je sve krenulo- kaže Ana.

Foto: Privatna arhiva


Veliku želju da vidi Kinu, ali i ceo svet, uspela je da ostvari radeći brojne kampanje.

-Proputovala sam Evropu i svet zahvaljujući modelingu, Pariz, Milano, Nemačku, Austriju, radila direktne bukinge, razne kampanje i onda sam se vratila ovde, završila fakultet i master, odradila pripravnički. Prvi put sam otišla za Milano prilično kasno, sa 25 godina. Imala sam ludu sreću da sa prvom agencijom dobijem veliku kampanju i otputujem na Amalfi Coast. Usledila je velika kampanja za Carlsberg- priča, a iz toga se stiče utisak da nije imala poteškoća na tom putu.

Reklama za Srbiju najveći ponos
Budući da sam veliki patriota, najviše sam ponosna na reklamu za Srbiju. Radili smo dva i po meseca, obišli smo najznačajnija mesta u zemlji, snimali u Manasiji, Ravanici, Đavoljoj varoši, Aranđelovcu, Kopaoniku, Lepenskom viru, Zlatiboru, Stopića pećini... Reklama je savršeno odrađena i na engleskom i na srpskom. Kad sam bila u Los Anđelesu, u jednoj prostoriji se skupila velika ekipa ljudi na proslavi i onda su pustili tu reklamu kako bi predstavili zemlju iz koje dolazim i izazvala je pozitivne reakcije prisutnih.


-Mogu da kažem da se nisam preterano mučila, nekako je sve išlo lagano, možda zato što to nisam shvatala u tom momentu kao posao, nego baš kao hobi. Gledala sam na to kao na priliku da malo proputujem, uradim lepe fotografije. Verovala sam da ću kad se vratim da počnem da se bavim pravom i dugo sam živela u u tom uverenju da ću da gradim karijeru uspešne žene advokata. Prelomni momenat je bio kada sam shvatila da mogu lepo da živim od posla kojim se bavim, a uz to i da putujem- podvlači ona.

Praksa je da se u svet mode ulazi sa 15- 16 godina, ali ona je to uvreženo mišljenje promenila. Uklapala se u poželjne standarde, pa su joj vrata podjednako bila otvorena i za kampanje i za revije.

Foto: Privatna arhiva


Zaštitno lice velikih kompanija
-Mogla bih da se pohvalim, bez lažne skromnosti, da sam jedna od devojaka na srpskom tržištu koja je radila najviše reklama. Iza mene stoje i reklama za plazmu, Doncafe, Grand kafu, za druga tržišta koja se i dalje mogu naći na Jutjubu i društvenim mrežama. Godine 2019. dobila sam kampanju za Head&Shoulders i bila njihovo zaštitno lice za ceo svet, što je za mene velika stvar. Onda sam preko nemačke agencije dobila kampanju za PARSA professional, radila sam u Salzburgu. Kad odeš turistički, vidiš znamenitosti i gradove iz jedne perspektive, ali ako živiš neko vreme u Milanu, Parizu, Beču, ili nekom drugom gradu, upoznaš mentalitet i duh tih ljudi, vidiš kako razmišljaju, to ima svojih draži. Uvek kažem da sam imala sreću da me neko „od gore“ pogledao, zato što ni u jednom momentu nisam shvatala da radim, nego je sve više bilo kao zabava. Stvarno volim slikanje, snimanje reklama, sve pripreme koje tome prethode. Nikad mi nije naporno, iako to traje i po više sati. Priče sa setova su uvek zanimljive, kao i poznanstva sa novim ljudima- dodaje.

Susret sa „Viktorijinim anđelima“
Italija i Amerika važe za svetske centre zbivanja kada je reč o modi, najviše Milano, Pariz, London i Njujork. Upoznala sam Adrijanu Limu u Milanu, bila je prijatelj sa klijentima za koje sam radila, kao i Alesandru Ambrozio, sa kojom imala priliku malo više da pričam.


Budući da sebe svrstava u atipične modele u pogledu toga da je izlasci i provod nikad nisu zanimali, odricanja joj ne padaju teško.

-Ovaj posao te nauči mnogo čemu, da paziš na sebe, da legneš i ustaneš na vreme, da se hraniš zdravo, budeš odgovoran, tačan, jer ne smeš da dozvoliš sebi da kasniš na snimanja i da cela ekipa od 20 ljudi čeka samo na tebe. Sve su to pozitivne stvari- ističe i dodaje da nikad nije imala neprijatnosti na poslu.

Foto: Privatna arhiva


-Verujem da je to do stava, kućnog vaspitanja i toga kako se devojka postavi. Bilo je trenutaka u Milanu kada po četiri- pet dana idem na kastinge, pa razmišljam da li ću dobiti uopšte neki od poslova, da li će mi se isplatiti. Kao i u svakom poslu, postoje teškoće, strah od neizvesnosti, ali nikad nisam imala neku krupnu prepreku i nisam zažalila ni u jednom momentu, jer je modeling divan poziv kada ga iskoristiš na pravi način- smatra Ana.

Kada se posao doživljava kao hobi, a opet obavlja istovremeno sa lakoćom i posvećenošću, tada uspeh neminovno dolazi.
D.D.

Najnoviji broj

23. maj 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa