Društvene mreže broj jedan izvor informisanja za mlade: Tik Tok apsolutni šampion
Mladi najviše vremena provode na Tik Toku
Pitali smo mlade kako se informišu i šta ih najviše zanima na društvenim mrežama. Anketa i istraživanje su pokazali da 66% mladih svakodnevno provodi značajan broj sati na Tik Tok-u.
U današnje vreme totalno je nezamislivo da neko nije prisutan na bar jednoj od popularnih društvenih mreža. Preduzeća različitih delatnosti, u ovome su pronašli novi vid promovisanja svojih proizvoda i usluga, kao i komunikacije sa kupcima. Možemo da vidimo pandemiju kao presudni trenutak u kome čovek ostaje u virtuelnom svetu. Građani najviše vremena provode uz društvene mreže, oko 100 minuta dnevno, 57 minuta slušajući radio, a štampi 28 minuta, pokazuju rezultati istraživanja koje sproveo za slobodne izbore i demokratiju, u okviru programa “Nova pismenost”. Što se tiče mladih, najčešće su na Instagramu, dok je 66% tinejdžera SVAKODNEVNO na Tik Toku.
Zbog toga stručnjaci, ali i mladi smatraju da mediji treba više da se posvete plasiranju svojih sadržaja na društvenim mrežama i da ih prilagode publici.
Tradicionalni mediji kod mladih ne izazivaju interesovanje i retko se tako informišu. Ipak, društvene mreže najviše koriste za komunkaciju sa drugima, deljenje interesanih sadržaja. Pitali smo mlade šta misle o društvenim mrežama i kako ih koriste.
„Koristim društvene mreže za komunikaciju sa društvom i u svrhu edukacije. Takođe, volim da podelim sa prijateljima gde sam bio i da vidim gde su oni bili.“ Lazar
„Društvene mreže mi služe da se čujem sa prijateljima, devojkom, roditeljima… Igram igrice onlajn i gledam Tik Tok.“ Mihailo
„Uglavnom sam na društvenim mrežama da vidim kada je ko u gradu, gde se kreću ljudi. Volim da pratim različite ljude i njihove interesanten hobije, poslove.“ Jelena