6. septembar 2024.6. sep 2024.
Foto: Glas Podrinja

Foto: Glas Podrinja

Šapčanin Mladen Spasojević o ljubavi prema legendarnoj Piaggio „osi“

„Ima nečeg magičnog u tome da sam na putu sa svojom Vespom. To je veza sa prošlošću, deo istorije koji svaki dan nosim sa sobom. Ne radi se o brzini ili brzom stizanju negde. Radi se o uživanju u vožnji, osećaju vetra i samom prisustvu u trenutku“, kaže Mladen Spasojević
Spasojević pasionirani zaljubljenik je u Piaggio-vu „osu“. I pre nego što je zvanično postao vlasnik Vespe bio je uveren da je to dvotočkaš po njegovoj meri. Elegancija, dizajn, i priča o nastanku legendarnog italijanskog skutera bili su dodatni motivi da se odluči za kupovinu.

-Za sve krivim drugara. Vozio je Vespu i ja sam poželeo da imam jednu. Zanimljivost je to što sam kupio onu koja je bila u vlasništvu njegove bivše devojke, a koju je koristio za rezervne delove. On mi je to i predložio - započinje svoju priču Mladen i dodaje da je zahvaljujući nekadašnjem zvaničnom distributeru Piaggia za bivšu Jugoslaviju, ali i vrsnom majstoru stara “osica” postala kao nova.

-Davor iz Beograda, rođeni Splićanin i nekadašnji zvačnični zastupnik Piaggia za bivšu Jugoslaviju potpuno je sredio, izgledala je kao tek proizvedena. Nekoliko godina kasnije kupio sam novu, ali to nije bilo to. Nova je dobila novog vlasnika, a od stare iz osamdesetih se ne odvajam.

Vespa je bila jeftina i dostupna skoro svima. Vlasnik je mogao sam da otkloni većinu kvarova bez angažovanja majstora. Do 1960. godine proizvedeno je četiri miliona primeraka „Vespe”. Danas taj broj iznosi 19 miliona.




Ključ trinaest obavezan alat za putovanje
Na putovanju naš sagovornik nekoliko sitnica nikada ne zaboravlja. Svaka vožnja je poseban doživljaj.
-Imam običaj da kažem da putovanje nije putovanje ako se Vespa bar jednom ne pokvari. Zbog toga nigde ne idem bez osnovnog alata, pre svega trinaestice ključa. Zatim, rezervni točak, novac, malo odeće i obavezno šorc za kupanje. Nikada ne znate kada ćete naići na neko mesto za dobru pauzu i osveženje.
Za Mladena Vespa nije samo kultni skuter i simbol, ona je i svakodnevno prevozno sredstvo.

-Od marta do novembra je vozim. I kada je vreme za automobil postanem nervozan. Gužve u saobraćaju posebno mi teško padnu, ali i osećaj da sam u zatvorenom.


Program Skupa
Subota 07.09.2024.
09:30-12 Doček gostiju
11-12 Izložba Vespi i grupno slikanje
12:30 Formiranje kolone,polazak na vožnju
13 časova Dolazak na jezero i odmaralište Šljunkara Tabanović
13-17 časova DJ program
20 časova Dodela zahvalnica, (Kafe Berlin Šabac, Trg šabačkih žrtava)


Simbol elegancije, prefinjenosti
Šta to Vespu čini tako privlačnom, posebnom i simbolom urbane kulture decenijama? Enriko Pijađo posmatrajući vijugave linije prvog prototipa skutera (MP6) i slušajući zujanje njegovog motora od 98 kubika, nije mogao da ne uzvikne: “Zvuči kao vespa!” (osa) i to je verovatno bio početak istorije jednog brenda, statusnog simbola različitih generacija. Drugačiji vajb, opuštenost, ležernost epiteti najčešće korišćeni.

- Menjač kod Vespe je specifičan u odnosu na sve druge motore, levom rukom se menjaju brzine. Gde je na drugim motorima kočnica, ovde je kvačilo. Posebno kada sam čuo da su Italijani ovo osmislili kako ne bi prljali svoje cipele, to me oduševilo i kupilo. Na svakom nožnom menjaču ostaju tragovi ulja, te su oni zbog stila i elegancije prebacili da to bude ručni. Da li je to zaista istina ne znam, ali je svakako interesantna priča.
Mladen ima želju da Vespom poseti manastir Hilandar i Berlin. Za sada neće se odvajati od svoje ljubimice, a i kada bude bilo vreme za rastanak ostaće u porodici. Ćerka je izrazila želju da vozi očevu „osicu“, te će je dobiti na poklon kada za to dođe vreme.

-Imam troje dece Enu, Taru i Uroša. Srednja ćerka ima želju da vozi Vespu. Obe ćerke sam vozio kada smo putovali do planine. Žena putuje automobilom sa decom, a ja Vespom. Nagovaram suprugu da se i ona upusti u avanturu vožnje Vespe – dodaje Mladen i priseća se brojnih putovanja, anegdota.

Pamti samo dobru energiju i putovanja
Ipak, ono što ostaje trajno zabeleženo u sećanju je osećaj. Pogled na prirodu, zvuk motora. Kao što mnogi vlasnici Vespe ističu, postoje motori, skuteri i samo je jedna Vespa.

-Ima nečeg magičnog u tome da sam na putu sa svojom Vespom. To je veza sa prošlošću, deo istorije koji svaki dan nosim sa sobom. Ne radi se o brzini ili brzom stizanju negde. Radi se o uživanju u vožnji, osećaju vetra i samom prisustvu u trenutku. Šabac je dobar za vožnju, ali Rijeka je još bolja. Krivudave, brdovite ulice kao stvorene za Vespu. Najbolje putovanje za sada bilo je do Niša, samo magistralnim putem. Prošli smo celu istočnu Srbiju, ukupno 900 kilometara. Brzina Vespe na magistralnom putu je 70 do 80 kilometara na sat. Svestan si sebe, okruženja i jednostavno uživaš u trenutku.

Vespa klub Šabac okuplja zaljubljenike
Krajem prošlog leta sa prijateljima došao je na ideju da osnuju Vespa klub Šabac koji danas broji oko 15 članova.

Nada se da će taj broj biti još veći u narednom periodu. Imaju velike planove za 2025. godinu kada je Novi Sad domaćin European Vespisti Week 2025.

-Mislim da u Šapcu ima bar još 15 vlasnika Vespi. Bilo bi dobro kada bismo se svi okupili. Cilj nam je da nas bude više i da na pravi način promovišemo Vespu, družimo se, putujemo. To je poseban stil života, drugačiji pogled na svet. Sve odiše nekom drugom energijom, mirnoćom.

Šabački Vespa klub 7. septembra biće domaćin prvog Vespa skupa u našem gradu. Za goste pripremili su interesantan program, te pozivaju sugrađane da na Trgu od 11 do 12 časova prisustvuju svečanom defileu.
M.Ž.B

Najnoviji broj

3. oktobar 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa