Brži i efikasniji način dolaska do informacija ali i potrebnog dokumenta
Građani prošle godine „pitali“ MIU više od 2400 puta
Digitalna platforma za komunikaciju sa građanima 24 časa 7 dana u nedelji
Sva pitanja koja bi građani postavljali zaposlenima u Gradskog upravi telefonskim putem ili dolaskom, mogu da postave putem aplikcije. MIA četbot platforma se od 2021. godine nalazi na sajtu Grada Šapca, Fejsbuk stranici i Viberu.
Naručivanje Izvoda iz matične knjige, prijava venčanja i prijava komunalnog problema najviše zastupljeni upiti
-Mia je gradska digitalna asistentkinja koja vodi kroz određene administrativne procese pružajući građanima odgovore na upite. U početku, pre nešto više od četiri godine kada je aplikacija počela sa radom, bila je to svojevrsna inovacija za sugrađane ali sada je već dosta u primeni. Tokom prethodne godine 2402 upita prosleđeno je putem digitalne platforme a tiču se raznih prava i informacija. Ana Anđelić/ Foto: Glas Podrinja
Najviše upita je vezano za dobijanje izvoda iz matičnih knjiga, najčešće iz knjige rođenih. Digatalna asistentkinja služi kao neprekidna servisna podrška građanima i privredi pružajući potrebne inforamcije u vezi sa izdavanjem izvoda iz matičnih knjiga - rođenih, umrlih, venčanih, uverenja o državljanstvu, poreskih uverenja, pravima u vezi sa roditeljskim i dečijim dodatkom, podacima poput kontakt telefona odeljenja u Gradskoj upravi. Putem Vibera građani mogu da poruče da im na kućnu adresu stigne izvod, uverenje o državljanstvu, ili recimo, da prijave neki komunalni problem – ističe Ana Anđelić, rukovodilac Odeljenja opšte uprave.
Za komunikaciju sa digitalnom asistentkinjom građani najčešće koriste Viber aplikaciju
Čet bot servis donosi sve neophodne informacije i onima koji planiraju na primer, da započnu biznis u Šapcu, kao što su iznosi taksi i naknada. Budući mladenci mogu korišćenjem ove aplikacije zakazati termin za „građansko“ venčanje. Instrukcije dobijaju od digitalne asistentkinje i koja u ovom slučaju ima ulogu matičara koji će dati sve neophodne informacije o potrebnim dokumentima, iznosima taksi za uplatu i željenim odnosno slobodnim terminom venčanja.
-Osim ove aplikacije, građanima je dostupan i servis „ePisarnica“ preko portala eUprava. Sve savremene i digitalne sfere su zastupljene – kaže Anđelić.