Инфо

Берза

  • dnos 3.000 ⚫ 0,00%
  • kmbn 2.502 ▲ 0,85%
  • kmbnpb 800 ⚫ 0,00%
  • niis 550 ▼ -3,34%
  • tgas 11.800 ▲ 1,11%
(24. фебруар 2020.)

Колико зарађују гејмери, а колико морају да раде?

Колико зарађују гејмери, а колико морају да раде?
Ограничена комуникација с колегама, нереални захтеви послодаваца и суочавање са темама о насиљу, само су неки од разлога зашто гејмери невољно одлазе на посао

Прошле године, гејминг индустрија је зарадила око 150 милијарди нето прихода, а прогноза је да ће у 2020. та цифра далеко прећи 200 милијарди долара.

Они који праве видео игре неспорно зарађују много, чак и у Србији, али да ли је новац довољан мотив да буду задовољни?

Иако посао делује забавно и креативно, свакако и уносан, Нејтан Ортега каже да временом на површину испливава све оно мање лепо. Он се због запослења у гејминг компанији чак преселио из Тексаса у Калифорнију, али је убрзо почео да осећа све јачи притисак и да чак искашљава крв.

- Свака игра коју волите, било да "крадете аутомобиле", пуцате у каубоје или се обрачунавате с нацистима, иде преко "наших леђа". Највећи проблем је што руководиоци траже измене у последњем тренутку, креатори игрица су онда по великим стресом, а крајњи производ углавном не буде задовољавајући - каже Ортега.

Наглашава да је месецима радио на игрици у којој се људи међусобно убијају, иако су ми и доктор и терапеут рекли да да отказ. Десет креатора се поверило магазину Тиме, а сви су рекли како постоји веровање да је само битно "дочепати" се позиције у оваквим профитабилним компанијама и радити по сваку цену.

Не функционишу све гејминг компаније овако, али примера је много.
Извршни директор компаније "Rockstar Games", која је издала игрицу "Red Dead Redemption 2", каже да је интервјуисао кандидате за посао који су знали да раде 100 сати у континуитету да би завршили игрицу у задатом року.

Компанија "Activision Blizzard" је 2018, незадовољна радом својих запослених, поделила 800 отказа, иако је те године остварила 7,5 милијарди долара прихода.

Проблема у овој индустрији има много. Неки се жале и на лоше односе с колегама, односно на то да су људи слабо вољни да помажу и да цео дан гледају у своје мониторе. Комуникација је запостављена, а многи креативци се осећају као роботи. Када се све то накупи, долазе до онога што се назива бурн оут синдром, односно сагоревање на послу.

Пре неколико година, компанију "Riot Games", чија је игрица League of Legend, напустило је 150 радника јер сматрају да се компанија није трудила довољно да одговори на учестале појаве сексизма. Један од кретора видео игара, који је радио за "Мортал Комбат 11", рекао је да му је дијагностикован ПТСД (посттрауматски стресни поремећај), након година проведених у гејминг индустрији и прављења садржаја с елементима насиља и туче.
Telegraf

Најновији број

12. март 2020.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa