24. мај 2022.24. мај 2022.

Pixabay
Привредници и стручњаци траже одлагање Закона о фискализацији и Закона о електронском фактурисању
Представници удружења Заштитник предузетника и привредника Србије и Рачуноводствене коморе Србије одржаће сутра конференцију за новинаре испред Министарства финансија са захтевом да се одложи примена Закона о фискализацији и Закона о електронском фактурисању.
Одлагање примене Закона о фискализацији, како су предложили, трајало би до унапређења поџаконских аката, а Закона о електронском фактурисању до 1. јануара 2023. године.
Заступница удружења Заштитник предузетника и привредника Србије Милена Амон рекла је за Бету да привредници имају тешкоће у пословању због техничких проблема у примени Закона о фискализацији.
Како је истакла, порески инспектори то не уважавају и кажњавају привреднике затварањем фирми због тога што евидентирају промет преко старих, а не нових каса, иако имају проблем у њиховом функционисању, а поједини их чак нису ни добили иако су се на време пријавили.
"Министарство финансија 'штанцује' у ходу нова поџаконска акта да би исправило грешке Закона о фискализацији, али њих још има", рекла је Амон.
Додала је да је у пракси прави хаос због увођења нових каса и неусаглашеношћу са праксом.
Председница Рачуноводствене коморе Србије Снежана Митровић рекла је да порески обвезници имају велики проблем у пословању јер није повезана електронска база Система електронских фактура са Системом улазних (фискалних) рачуна Пореске управе.
"Систем електронских фактура се не налази у Пореској управи, а морао би, као и да те две базе буду повезане", рекла је Митровић.
Додала је да од 1. маја ове године јавни сектор издаје и прима електронске фатуре, а обвезници пореза на додату вредност (ПДВ) ће бити дужни да их примају и издају од 1. јануара 2023. године.
"Сада се од трговаца на мало који продају робу јавном сектору и издају фискалне рачуне који су евидентирани код Пореске управе тражи да издају електронску фактуру јавом сектору што није у складу са Законом о електронском фактурисању", рекла је Митровић.
Навела је да угоститељима и пекарима грешком нису раздвојена средства наплате за извршени промет, па се готовина, картице, чекови и инстант плаћање региструје као готовина, што ствара правну несигурност у вођењу књига.
То, како је рекла, ствара огромне проблеме у вођењу пословних књига, јер се у ери дигитализације за дневни извештај о промету мора дигитроном сабирати шта је којим средством наплаћено.
Рачуноводствена комора ће, према њеним речима, на конфенецији изнети стручне предлоге како да се превазиђу те потешкоће и отклоне системске грешке, а тиме и унапреди правна сигурност у пословању.
Извор Бета
Одлагање примене Закона о фискализацији, како су предложили, трајало би до унапређења поџаконских аката, а Закона о електронском фактурисању до 1. јануара 2023. године.
Заступница удружења Заштитник предузетника и привредника Србије Милена Амон рекла је за Бету да привредници имају тешкоће у пословању због техничких проблема у примени Закона о фискализацији.
Како је истакла, порески инспектори то не уважавају и кажњавају привреднике затварањем фирми због тога што евидентирају промет преко старих, а не нових каса, иако имају проблем у њиховом функционисању, а поједини их чак нису ни добили иако су се на време пријавили.
"Министарство финансија 'штанцује' у ходу нова поџаконска акта да би исправило грешке Закона о фискализацији, али њих још има", рекла је Амон.
Додала је да је у пракси прави хаос због увођења нових каса и неусаглашеношћу са праксом.
Председница Рачуноводствене коморе Србије Снежана Митровић рекла је да порески обвезници имају велики проблем у пословању јер није повезана електронска база Система електронских фактура са Системом улазних (фискалних) рачуна Пореске управе.
"Систем електронских фактура се не налази у Пореској управи, а морао би, као и да те две базе буду повезане", рекла је Митровић.
Додала је да од 1. маја ове године јавни сектор издаје и прима електронске фатуре, а обвезници пореза на додату вредност (ПДВ) ће бити дужни да их примају и издају од 1. јануара 2023. године.
"Сада се од трговаца на мало који продају робу јавном сектору и издају фискалне рачуне који су евидентирани код Пореске управе тражи да издају електронску фактуру јавом сектору што није у складу са Законом о електронском фактурисању", рекла је Митровић.
Навела је да угоститељима и пекарима грешком нису раздвојена средства наплате за извршени промет, па се готовина, картице, чекови и инстант плаћање региструје као готовина, што ствара правну несигурност у вођењу књига.
То, како је рекла, ствара огромне проблеме у вођењу пословних књига, јер се у ери дигитализације за дневни извештај о промету мора дигитроном сабирати шта је којим средством наплаћено.
Рачуноводствена комора ће, према њеним речима, на конфенецији изнети стручне предлоге како да се превазиђу те потешкоће и отклоне системске грешке, а тиме и унапреди правна сигурност у пословању.
Извор Бета
Актуелно
Најновији број
30. април 2025.