Инфо

24. мај 2022.24. мај 2022.
Pixabay

Pixabay

Привредници и стручњаци траже одлагање Закона о фискализацији и Закона о електронском фактурисању

Представници удружења Заштитник предузетника и привредника Србије и Рачуноводствене коморе Србије одржаће сутра конференцију за новинаре испред Министарства финансија са захтевом да се одложи примена Закона о фискализацији и Закона о електронском фактурисању.

Одлагање примене Закона о фискализацији, како су предложили, трајало би до унапређења поџаконских аката, а Закона о електронском фактурисању до 1. јануара 2023. године.

Заступница удружења Заштитник предузетника и привредника Србије Милена Амон рекла је за Бету да привредници имају тешкоће у пословању због техничких проблема у примени Закона о фискализацији.

Како је истакла, порески инспектори то не уважавају и кажњавају привреднике затварањем фирми због тога што евидентирају промет преко старих, а не нових каса, иако имају проблем у њиховом функционисању, а поједини их чак нису ни добили иако су се на време пријавили.

"Министарство финансија 'штанцује' у ходу нова поџаконска акта да би исправило грешке Закона о фискализацији, али њих још има", рекла је Амон.

Додала је да је у пракси прави хаос због увођења нових каса и неусаглашеношћу са праксом.

Председница Рачуноводствене коморе Србије Снежана Митровић рекла је да порески обвезници имају велики проблем у пословању јер није повезана електронска база Система електронских фактура са Системом улазних (фискалних) рачуна Пореске управе.

"Систем електронских фактура се не налази у Пореској управи, а морао би, као и да те две базе буду повезане", рекла је Митровић.

Додала је да од 1. маја ове године јавни сектор издаје и прима електронске фатуре, а обвезници пореза на додату вредност (ПДВ) ће бити дужни да их примају и издају од 1. јануара 2023. године.

"Сада се од трговаца на мало који продају робу јавном сектору и издају фискалне рачуне који су евидентирани код Пореске управе тражи да издају електронску фактуру јавом сектору што није у складу са Законом о електронском фактурисању", рекла је Митровић.

Навела је да угоститељима и пекарима грешком нису раздвојена средства наплате за извршени промет, па се готовина, картице, чекови и инстант плаћање региструје као готовина, што ствара правну несигурност у вођењу књига.

То, како је рекла, ствара огромне проблеме у вођењу пословних књига, јер се у ери дигитализације за дневни извештај о промету мора дигитроном сабирати шта је којим средством наплаћено.

Рачуноводствена комора ће, према њеним речима, на конфенецији изнети стручне предлоге како да се превазиђу те потешкоће и отклоне системске грешке, а тиме и унапреди правна сигурност у пословању.




Извор Бета

Најновији број

30. јун 2022.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa