Инфо

11. јун 2022.11. јун 2022.
Бета

Бета

МУП Србије: Број електронски заказаних термина за издавање докумената удвостручен

Министарство унутрашњих послова (МУП) Србије годишње прими 750.000 захтева за издавање докумената, а број електронски заказаних термина је удвостручен, изјавио је данас шеф Одсека за подршку развоја еУправе МУП-а Србије Славко Јосифовић и позвао све грађане који до сада нису користили ове сервисе да то учине и на тај начин уштеде време и новац.

"Све више грађани користе електронске услуге. Само у току прошле године негде било је око 750.000 заказаних термина за личне карте и пасоше, што је неких 100 посто више у односу на 2020. годину, односно 2019. годину", казао је Јосифовић агенцији Бета.


Како је нагласио, сви грађани могу да користе МУП-ове електронске услуге, јер се налазе на националном портал еУправа.

"Једини предуслов је да грађанин буде регистрован на националном порталу еУправа. То уради једном и може да користи све електронске услуге које се налазе на националном портал еУправа, између осталог и МУП-ове електронске услуге", рекао је он.

Прецизирао је да је у више од 80 полицијских станица, на више 130 шалтера МУП-а Србије, за 11 година, откако постоје електронске услуге, заказано око 2,15 милиона термина за издавање пасоша или личних карата.

Модернизација јавне управе у Србији, која обухвата и увођење електронских услуга за лакше добијање докумената, годинама се спроводи уз финансијску и сваку другу подршку Европске уније (ЕУ), а шеф Сектора за управљање пројектима Делегације ЕУ у Србији Мартин Клеуке је објаснио и зашто.

Он је подсетио да је ЕУ, пре свега, заједница идеја и вредности.

"Основне вредности на којима почива ЕУ од свог оснивања до данас су достојанство, слобода, једнакост, солидарност, правда и права грађана. Једно од основних права грађана која стоје у средишту ЕУ јесте и право на добру администрацију, односно јавну управу. Овом идеалу тежи и Србија, а ЕУ је поносна што може бити поуздан партнер у том процесу, нарочито од 2014. године када је Србија по први пут усвојила свеобухватну Стратегију јавне управе", рекао је он.

Клауке је указао да је у протеклом периоду ЕУ подржала велики број пројеката за унапређење рада јавне управе и конципирање управе као сервиса грађана.

Само у последње три године ЕУ је утрошила 63 милиона евра директне буџетске бесповратне помоћи у развој, модернизацију и дигитализацију пружања услуга, од чега грађани имају директну и опипљиву корист.

Један од најбољих примера је и МУП у који грађани најчешће долазе због издавања пасоша и личних карата.

Захтева за нова документа највише је у ово доба године, када би многи да путују у иностранство, а Јосифовић је објаснио како грађани најлакше и најбрже могу да заврше добијање пасоша.

"Најлакше и најбрже је да на време увиде да ли им истиче путна исправа, а најлакше тако што ће заказати термин у некој надлежној полицијској управи или станици преко портала еУправа, доћи у заказан термин и буквално ту обавити цео тај процес замене путне исправе", навео је он.

Рекао је да сама процедура траје 15 минута, те да је МУП омогућио да се таксе, накнаде и трошкове наплаћује преко електронског система Плати.

"За добијање пасоша се закаже електронски термин, плате се одређене таксе, накнаде и трошкови путем Система Плати. Грађанин само треба да се појави у заказаном термину и не треба, сем старог пасоша, ништа да доноси зато што се све позадинске радње, а то је извод из матичне књиге рођених, извод из матичне књиге венчаних, уверење о држављанству ради електронским путем по службеној дужности, тако да процедура та траје од доласка грађана на шалтер 15 минута", казао је Јосифовић.

Истакао је и да су неке услуге у МУП-у потпуно дигитализоване.

"Процедура замене возачке дозволе је потпуно дигитализована и грађанин може из своје куће да заврши целокупан процес, чак не мора да долази ни у полицијску станицу ниједном. Процедура се извршава тако што се пријави на национални портал еУправа, изабере се услуга, попуне се одређена поља која су неопходна, изгенерише се уплатница, уплатница се плати електронским путем", казао је Јосифовић.

По његовим речима, грађанин може да бира да ли ће да му се возачка дозвола достави на кућну адресу или ће доћи у надлежну полицијску станицу по месту пребивалишта.

"Ако се одлучи да му се достава изврши на кућну адресу, фактички неће морати ниједном да долази у полицијску станицу и цео процес може да заврши од куће", нагласио је Јосифовић.

Подсетио је да МУП од 2011. реализује електронске услуге на националном порталу еУправа, те да је једна од првих државних институција које су подржале развој електронске управе у Србији.

"Прва електронска услуга је пуштена у рад 2011. године, а то је заказивање термина електронским путем за личне карте и пасоше и то је једна од највише коришћених услуга. Она се користи на преко 87 локација различитих полицијских управа или полицијских станица и на преко 130 шалтера", казао је он.

Друга електронска услуга, пуштена у рад 2012. године, како је навео, јесте продужење регистрације возила на овлашћеним техничким прегледима, односно издавање регистрационе налепнице на једном месту, а то је технички преглед, што је бројчано највише коришћена услуга, а која се односи на привреду.

Додао је да су међу важним услугама на порталу еУправа замена возачке дозволе, издавање уверења о некажњавању, пријава боравка странца и заказивање термина за квалификовани електронски сертификат на личној карти са чипом.

Нагласио је да је у односу наранији начин издавања докумената направљен велики помак по питању уштеде времена и новца.

"Велика је разлика у самој брзини обављања пословног процеса. Буквално на клик се добијају подаци за које је раније требало недељу дана или више, или је грађанин морао да доноси та документа као што је извод из матичне књиге грађана, извод из књиге држављана", рекао је Јосифовић подсетивши да сада шалтерски службеник МУП-а ради провере документима тренутно и по службеној дужности.
Бета

Најновији број

22. мај 2025.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa