Прилика да 15 менаџерки из 15 локалних медија размени своја пословна искуства, али и проблеме и изазове са којима се на руководећим позицијама свакодневно носе
Резултати истраживања „Опажања и ставови жена на менаџерским позицијама у локалним медијима“ које је спровело ПУ „Локал прес“, представљено је крајем јануара у Врњачкој Бањи на дводневном пленуму „Жене менаџерке у локалним медијима“. Ово је уједно била прилика да 15 менаџерки из 15 локалних медија размени своја пословна искуства, али и проблеме и изазове са којима се на руководећим позицијама свакодневно носе.
Овакав вид окупљања, према наводима из ПУ „Локал Прес“, за циљ има оснаживање жена менаџерки у локалним медијима како би повећале своју отпорност и професионално и ефикасно обављале свој посао, упркос притисцима и изазовима у непосередном окружењу. Фокус је стављен на родну равноправност и унапређење професионалних капацитета жена у медијима.
Фото: ПУ „Локал прес“
Зaједнички изазови Истраживање је показало да је највећи заједнички проблем које менаџерке из различитих локалних средина деле економска неизвесност. Борба за опстанак локалних медија и обезбеђивање извора финасирања су теме које су изазвале анксиозност код свих испитаница.
До размимоилажења мишљења је дошло по питању безбедности, где су менаџерке из цивилног сектора показале виши степен забринутости за своју онлајн и физичку безбедност од својих колегиница у комерцијалним медијима. Занимљив је и податак да што су краће на управљачким позицијама и што имају мање запослених у свом колективу, постају више забринуте. Оно што им је на ову тему заједничко је да без обзира у каквом медију раде, нападе подједнако не пријављују, јер су незадовољне поступањем надлежних институција.
-За менаџерке медија цивилног сектора уређивачка политика је први разлог за нападе и претње, потом следе тренутна негативна атмосфера и пол.
Клуб жена „Зорица Вишњић“ Пленум „Жена менаџерки у локалним медијима“ организован је у оквиру активности Клуба жена „Зорица Вишњић“, основаног 2022. године у част прерано преминуле уреднице „Лозничких новости“ Зорице Вишњић.
Менаџерке комерцијалних медија оцењују пак, да су тренутна негативна атмосфера, потом мања видљивост притисака и напада због локалне природе медија важнији фактори који доприносе нападима од уређивачке политике- наводи се у Истраживању и додаје:
-Искуства менаџерки у медијима цивилног сектора и комерцијалним медијима су различита. Тако су менаџерке ОЦД медија издвојиле осећај додатно угрожене безбедности, тешкоће у пословању, негативни утицај на пословни напредак, па тек онда избегавање одређених тема, док су менаџерке у комерцијалним медијима на прво место ставиле избегавање тема, потом су размишљале о промени професије, па тек онда навеле тешкоће у пословању.
Анксиозност на максимуму У случају претрпљеног напада испитанице су углавном кривиле себе или друге, неке од њих су западале у емотивну тупост или осећале снажну анксиозност.
-Осећај анксиозности највећи је код менаџерки које су мање од 11 година у том послу. Већу разноврсност реакција имале су оне које су пријавиле случајеве, него оне које то нису- наведено је у Истраживању ПУ „Локал преса“.
Нису саме Посебан део пленума био је посвећен психотерапеутској радионици са темом ослобађња од беса, стреса и страха. Поред практичних вештина за ношење са кризним ситуацијама, учеснице су имале прилику да поделе своја лична искуства и оформе круг подршке од жена које се носе са истим, или сличним изазовима.