Инфо

Берза

  • aero 1.700 ▲ 0,30%
  • akdm 350 ⚫ 0,00%
  • alfa 34.000 ▲ 0,03%
  • dinnpb 3.425 ⚫ 0,00%
  • epen 13.000 ▼ -2,26%
  • fito 2.800 ⚫ 0,00%
  • impl 3.002 ▼ -4,73%
  • infm 800 ▲ 6,67%
  • jesv 5.052 ▲ 0,04%
  • mtlc 2.041 ▲ 0,05%
  • niis 687 ⚫ 0,00%
  • nssj 500 ⚫ 0,00%
  • sjpt 154 ▲ 2,67%
  • svrl 622 ⚫ 0,00%
  • tgas 10.802 ▼ -1,80%
  • thhm 235 ⚫ 0,00%
  • vitl 900 ▼ -0,11%
  • ztpk 418 ▼ -0,48%
(6. октобар 2016.)
МЕТОД ФРАКТАЛНОГ ЦРТЕЖА ПРЕДСТАВЉЕН У ОШ „НАТА ЈЕЛИЧИЋ“

ПОДРШКА СЕБИ И ДРУГИМА

Из основе математичких фрактала почетком деведесетих година прошлог века настала је нова форма арт-терапије коју је осмислила Рускиња Танзила Полујахтова, клинички психолог и породични терапеут. Изражавање унутрашњих стања, емоција, људских односа и уверења путем склада боја и облика доноси спознају нашег ума, душе и тела мењајући нас кроз креативан приступ животу и проблемима
Математичар и филозоф Лајбниц још у седамнаестом веку проучавао је фрактале који се налазе у основи математике. Из њихове основе почетком деведесетих година настала је нова форма арт-терапије коју је осмислила Рускиња Танзила Полујахтова, клинички психолог и породични терапеут. О томе и на који начин се примењује у домену нашег унутрашњег стања, емоција, људских односа и уверења, прошлог петка на радионици у ОШ „Ната Јеличић“ проговорила је Зорица Петровић, педагог, мастер лифе цоацх и водитељ програма личног развоја, из Центра за неформално образовање „Други корак“ у Инђији.
- Фрактални цртеж, фрактал, део нечега, јесте повезаност разних животних аспеката у једну целину. Тако и цртеж, фрактал, подразумева нека поља која су повезана у једну целину. Црта се спонтано, боји се затворених очију. Онда ми добијамо после један цртеж који анализирамо психолошки - шта се ту види, како се човек осећа, шта му је аспирација, шта су му тешкоће, које фрустрације има, како са другим људим саосећа у свом окружењу, шта су му потенцијали, шта би волео да промени, како види будућност ““ истакла је Зорица.
Боје саме по себи имају вибрацију, што је показало истраживање у квантној физици. Истражено психолошки протумачено је свако значење боја. Повезано у једну технику доприноси кориговању стања која су претходно дијагностикована.
- Све те неке наше тешкоће, проблеме, размишљања, коригујемо кроз цртеж тако што одређене боје стављамо у одређена поља. Очима примимо боју у ум, али, у ствари, неуронима снимамо значење боје које шаље онда боју у одређене органе. Тако да утиче и на здравствено стање. Терапија траје три месеца, а састоји се од двадесет једног цртежа. И као кад редовно узимате лекић, тако и цртање представља терапију за бољи живот, здравље, стабилност, емоционалну стабилност, односе са људима у сваком животном аспекту.
Иако наизглед једноставна техника, која не тражи неко сликарско знање, захтева континуирани рад. Свакодневно мора да се црта како би се одржао континуитет менталног вежбања, а самим тим развијала и ментална кондиција.
- Овом техником много тога се постиже. Имала сам једну девојчицу која се бојала зубара. Кроз циклус смо полако отварали ту тему, расплашивали је, уносили боје које су потребне за то и на крају је потпуно као омађијана отишла код зубара, извадила зубић и сад носи тај апарат потпуно посвећено. У питању је промена у увидима. Људи кажу да кад цртају, одједном се повезују и неке информације другачије сагледавају. Основно шта се дешава, и код малих и одраслих и старих, је да се осећају потпуно умирено и то у многим ситуацијама у којима су некада реаговали узнемирено, фрустрирано. У питању је здрав, креативан начин да доведемо себе у везу са собом. Ко смо, шта смо, потенцијали. Ми се у суштини више бавимо ограничењима, блокадама, фрустрацијама. Фокусирамо то и боримо се. Онда нема развоја. Шта ја могу, како то да урадимо, зашто? Нема зашто него како. Почнемо више да размишљамо о путевима, могућностима, а мање се бавимо зашто је то нешто урађено ““ закључила је Зорица.
Радионица је одржана у оквиру Дечје недеље која ове године има мото „Подршка породици најбоља подршка деци“. Управо зато, али следећи и своју традицију у нуђењу нових садржаја за родитеље и наставнике, у ОШ „Ната Јеличић“ одлучили су се за овај вид едукативног дружења.
- Нама је драго што смо остали на том нуђењу неких нових садржаја за родитеље и наставнике поводом Дечје недеље. Метод фракталног цртежа практично је нов начин на који можемо да напредујемо и професионално и лично. Када будемо били бољи са самим собом онда ћемо бити успешнији и у раду са ученицима. Познато је да је он захвалан за рад и са децом и са старијим особама и сигурно ће допринети да се сви ми боље осећамо после ове радионице. Драго ми је што су се поред наших наставника позиву одазвале и колеге из других школа, а посебно родитељи ““ рекла је школски психолог Слободанка Алексић.
РЕЗУЛТАТИ ИСТРАЖИВАЊА
Резултати истраживања и искустава говоре о томе да техника цртања фрактала позитивно утиче код деце, одраслих и старих људи. Деци помаже код хиперактивности, тешкоћа у учењу, дружењу, у односима са родитељима, одраслима да ускладе аспекте свог живота ““ породичног, личног, професионалног, старима да побољшају активност ума и покретљивост тела, деци и одраслима у болницама да олакша оздрављење, затвореницима да смање агресивност и ојачају доживљај личне вредности у процесу ресоцијализације, младим женама за зачеће, итд.
О. Гавриловић

Најновији број

8. новембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa