Berza

  • aero 921 ▲ 0,22%
  • alfa 24.999 ▲ 0,71%
  • amso 898 ▲ 12,25%
  • dinnpb 6.150 ▼ -2,30%
  • fito 2.550 ▼ -0,04%
  • glos 350 ▼ -2,78%
  • kmbn 2.250 ▲ 0,04%
  • kmbnpb 770 ▼ -3,75%
  • mtlc 1.850 ⚫ 0,00%
  • niis 599 ▼ -0,17%
  • puue 84 ▼ -21,50%
  • stotn 130 ⚫ 0,00%
(6. oktobar 2016.)
METOD FRAKTALNOG CRTEŽA PREDSTAVLjEN U OŠ „NATA JELIČIĆ“

PODRŠKA SEBI I DRUGIMA

Iz osnove matematičkih fraktala početkom devedesetih godina prošlog veka nastala je nova forma art-terapije koju je osmislila Ruskinja Tanzila Polujahtova, klinički psiholog i porodični terapeut. Izražavanje unutrašnjih stanja, emocija, ljudskih odnosa i uverenja putem sklada boja i oblika donosi spoznaju našeg uma, duše i tela menjajući nas kroz kreativan pristup životu i problemima
Matematičar i filozof Lajbnic još u sedamnaestom veku proučavao je fraktale koji se nalaze u osnovi matematike. Iz njihove osnove početkom devedesetih godina nastala je nova forma art-terapije koju je osmislila Ruskinja Tanzila Polujahtova, klinički psiholog i porodični terapeut. O tome i na koji način se primenjuje u domenu našeg unutrašnjeg stanja, emocija, ljudskih odnosa i uverenja, prošlog petka na radionici u OŠ „Nata Jeličić“ progovorila je Zorica Petrović, pedagog, master life coach i voditelj programa ličnog razvoja, iz Centra za neformalno obrazovanje „Drugi korak“ u Inđiji.
- Fraktalni crtež, fraktal, deo nečega, jeste povezanost raznih životnih aspekata u jednu celinu. Tako i crtež, fraktal, podrazumeva neka polja koja su povezana u jednu celinu. Crta se spontano, boji se zatvorenih očiju. Onda mi dobijamo posle jedan crtež koji analiziramo psihološki - šta se tu vidi, kako se čovek oseća, šta mu je aspiracija, šta su mu teškoće, koje frustracije ima, kako sa drugim ljudim saoseća u svom okruženju, šta su mu potencijali, šta bi voleo da promeni, kako vidi budućnost ““ istakla je Zorica.
Boje same po sebi imaju vibraciju, što je pokazalo istraživanje u kvantnoj fizici. Istraženo psihološki protumačeno je svako značenje boja. Povezano u jednu tehniku doprinosi korigovanju stanja koja su prethodno dijagnostikovana.
- Sve te neke naše teškoće, probleme, razmišljanja, korigujemo kroz crtež tako što određene boje stavljamo u određena polja. Očima primimo boju u um, ali, u stvari, neuronima snimamo značenje boje koje šalje onda boju u određene organe. Tako da utiče i na zdravstveno stanje. Terapija traje tri meseca, a sastoji se od dvadeset jednog crteža. I kao kad redovno uzimate lekić, tako i crtanje predstavlja terapiju za bolji život, zdravlje, stabilnost, emocionalnu stabilnost, odnose sa ljudima u svakom životnom aspektu.
Iako naizgled jednostavna tehnika, koja ne traži neko slikarsko znanje, zahteva kontinuirani rad. Svakodnevno mora da se crta kako bi se održao kontinuitet mentalnog vežbanja, a samim tim razvijala i mentalna kondicija.
- Ovom tehnikom mnogo toga se postiže. Imala sam jednu devojčicu koja se bojala zubara. Kroz ciklus smo polako otvarali tu temu, rasplašivali je, unosili boje koje su potrebne za to i na kraju je potpuno kao omađijana otišla kod zubara, izvadila zubić i sad nosi taj aparat potpuno posvećeno. U pitanju je promena u uvidima. Ljudi kažu da kad crtaju, odjednom se povezuju i neke informacije drugačije sagledavaju. Osnovno šta se dešava, i kod malih i odraslih i starih, je da se osećaju potpuno umireno i to u mnogim situacijama u kojima su nekada reagovali uznemireno, frustrirano. U pitanju je zdrav, kreativan način da dovedemo sebe u vezu sa sobom. Ko smo, šta smo, potencijali. Mi se u suštini više bavimo ograničenjima, blokadama, frustracijama. Fokusiramo to i borimo se. Onda nema razvoja. Šta ja mogu, kako to da uradimo, zašto? Nema zašto nego kako. Počnemo više da razmišljamo o putevima, mogućnostima, a manje se bavimo zašto je to nešto urađeno ““ zaključila je Zorica.
Radionica je održana u okviru Dečje nedelje koja ove godine ima moto „Podrška porodici najbolja podrška deci“. Upravo zato, ali sledeći i svoju tradiciju u nuđenju novih sadržaja za roditelje i nastavnike, u OŠ „Nata Jeličić“ odlučili su se za ovaj vid edukativnog druženja.
- Nama je drago što smo ostali na tom nuđenju nekih novih sadržaja za roditelje i nastavnike povodom Dečje nedelje. Metod fraktalnog crteža praktično je nov način na koji možemo da napredujemo i profesionalno i lično. Kada budemo bili bolji sa samim sobom onda ćemo biti uspešniji i u radu sa učenicima. Poznato je da je on zahvalan za rad i sa decom i sa starijim osobama i sigurno će doprineti da se svi mi bolje osećamo posle ove radionice. Drago mi je što su se pored naših nastavnika pozivu odazvale i kolege iz drugih škola, a posebno roditelji ““ rekla je školski psiholog Slobodanka Aleksić.
REZULTATI ISTRAŽIVANjA
Rezultati istraživanja i iskustava govore o tome da tehnika crtanja fraktala pozitivno utiče kod dece, odraslih i starih ljudi. Deci pomaže kod hiperaktivnosti, teškoća u učenju, druženju, u odnosima sa roditeljima, odraslima da usklade aspekte svog života ““ porodičnog, ličnog, profesionalnog, starima da poboljšaju aktivnost uma i pokretljivost tela, deci i odraslima u bolnicama da olakša ozdravljenje, zatvorenicima da smanje agresivnost i ojačaju doživljaj lične vrednosti u procesu resocijalizacije, mladim ženama za začeće, itd.
O. Gavrilović

Najnoviji broj

4. jun 2020.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa