Berza

  • aero 896 ⚫ 0,00%
  • dinnpb 3.650 ▲ 0,77%
  • ineu 35.000 ▲ 2,94%
  • jmbn 7.000 ▼ -2,78%
  • kmbn 3.130 ▼ -3,66%
  • kmbnpb 1.300 ▲ 0,15%
  • mtlc 2.000 ⚫ 0,00%
  • niis 685 ▲ 0,29%
  • tlkb 10.000 ⚫ 0,00%
  • vpdu 11.500 ▲ 6,05%
(1. jun 2017.)
ZA VEĆU BEZBEDNOST NA DVA TOČKA

TRENING ZA PREŽIVLjAVANjE

Rizik stradanja motociklista je do 45 odsto veći u odnosu na vozače motornih vozila, naveo predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista, dr Vladimir Jevtić. Ivan Bojović iz Agencije za bezbednost saobraćaja izneo je podatak da je u Šapcu od 2011. do 2015. godine poginulo sedam motociklista, što Šabac čini visokorizičnim gradom
TRENING ZA PREŽIVLjAVANjE
Motociklisti su jedna od najugroženijih kategorija na našim putevima. Od početka godine u Srbiji je poginulo 15 vozača motora.
Predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista, dr Vladimir Jevtić, naveo je da čak 13 odsto svih poginulih u saobraćaju čine motociklisti. Najveća mogućnost da stradaju je u prvoj godini vožnje.
-Rizik stradanja motociklista je do 45 odsto veći u odnosu na vozače motornih vozila. Više od 60 odsto nezgoda dešava se između ove dve kategorije. Svaki treći bolnički krevet u Srbiji je zauzet nekim ko je učestvovao u saobraćajnoj nezgodi, naveo je Jevtić.
Kada krenu topli dani sve je više motora na ulicama. Agencija za bezbednost saobraćaja i Asocijacija za bezbednost motociklista, ove godine širom Srbije sprovode projekat “Trening bezbedne vožnje za vozače motocikala i mopeda”. Projekat je u ponedeljak realizovan i u Šapcu, u saradnji sa lokalnim Savetom za koordinaciju poslova bezbednosti u saobraćaju. Cilj projekta jeste da mladi vozači dvotočkaša nauče da voze što bezbednije.
-Trening bezbedne vožnje jeste jedan od najdelotvornijih lekova kada je reč o unapređenju znanja motociklista. Sastoji se iz dva dela, teorijskog i praktičnog. Teorijski deo se odnosi na faktore rizika stradanja motociklista, a to su pre svega brzina i alkohol. Praktični deo podrazumeva obuku za tzv. defanzivnu vožnju i to je pravi alat pomoću kog motociklisti mogu da prežive u saobraćaju, istakao je Vladimir Jevtić i zamolio vozače putničkih automobila da obrate pažnju na motocikliste, a njih da povedu računa o brzini i da nose visokouočljivu zaštitnu opremu.
Ivan Bojović iz Agencije za bezbednost saobraćaja izneo je podatak da je u Šapcu od 2011. do 2015. godine poginulo sedam motociklista, što Šabac čini visokorizičnim gradom.
-Verujem da će naši polaznici ozbiljno da shvate ovaj trening. Cilj je da svaki motociklista na dobar način upozna svoj motocikl i da nauči da vozi na način na koji neće ugroziti ni sebe ni druge učesnike u saobraćaju, naveo je Bojović.
Predsednik Saveta za koordinaciju poslova bezbednosti u saobraćaju i predsednik Skupštine grada, Nemanja Pajić, rekao je da se cela Srbija, pa i grad Šabac suočava sa problemom velikog broja saobraćajnih nezgoda u kojima učestvuju motociklisti.
-Potrebno je malo da uvedemo motocikliste u to kako treba da se ponašaju na putu i da nauče veštine koje će im pomoći u delikatnim situacijama. Delujemo preventivno i želimo da skrenemo pažnju da su motociklisti na ulicama i da svi treba da povedu računa o tome, poručio je Pajić.
Motociklisti Moto kluba “Čivija” od osnivanja Saveta za koordinaciju poslova bezbednosti u saobraćaju uključeni su u njegov rad. Aktivno učestvuju u svim akcijama koje se tiču bezbednosti motociklista i sve svoje akcije sprovode pod logoom “Nosi kacigu”.
-Osnovni cilj MK “Čivija” je bezbednost u vožnji. Imamo stalnu saradnju sa Agencijom za bezbednost saobraćaja i trudimo se da mladim motociklistima objasnimo značaj nošenja kompletne zaštitne opreme, a ne samo kacige, istakao je Aleksandar Madžarević, predsednik MK “Čivija”.
Jednodnevnu obuku prošlo je 15 motociklista.
M.M.

Najnoviji broj

18. jul 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa