Info

30. januar 2025.30. jan 2025.
Foto: "Glas Podrinja"

Foto: "Glas Podrinja"

Kretanje zaprežnih vozila u Šapcu nije zabranjeno

Uslovi za kretanje zaprežnih vozila

Na teritoriji grada Šapca nema ograničenja kretanja zaprežnih vozila mada je pre više od pola veka takva zabrana postojala u nekoliko centralnih gradskih ulica. Iako često razlog negodovanja vozača zbog usporavanja saobraćaja, ova vozila nisu u velikom broju uzročnici saobraćajnih nezgoda niti predmet prijava.

Upotreba zaprežnog vozila prema važećem Zakonu o bezbednosti u saobraćaju dozvoljena je, ukoliko nije drugačije regulisana gradskom odnosno opštinskom odlukom. U Šapcu takva odluka, odnosno zabrana ne postoji, tako da se konjske zaprege bez problema voze i u najprometnijim gradskim ulicama.
U saobraćajnoj inspekciji prijava protiv njih nije bilo, sem jedne koja se, a podneta je pre više godina, odnosi na zagađenje puta.

Foto: "Glas Podrinja"


Nekada je zabrana kretanja zaprežnih vozila postojala u nekoliko gradskih saobraćajnica, a opravdanost takve odluke je kasnije potvrdila i studija o bezbednosti saobraćaja u gradu. Međutim, iako često predmet negodovanja drugih učesnika u saobraćaju, ova vozila ne prave veće probleme.

-Umeju nekad da uspore saobraćaj, ali nije to često. Nešto ih i ne viđam u poslednje vreme, valjda je bila zima, sad će oni na proleće ponovo da voze – kaže jedan Šapčanin.

ZOBS, Član 86.
Vozač zaprežnog vozila mora biti uzrasta od najmanje 14 godina života i sposoban da kontroliše upregnute životinje. Vozač zaprežnog vozila je dužan da u saobraćaju na putu zaprežnim vozilom upravlja iz vozila ili da vodi upregnutu stoku krećući se sa njene desne strane.
Zaprežno vozilo mora da ima uređaje za kočenje koji moraju omogućavati bezbedno zaustavljanje zaprežnog vozila.
Zaprežno vozilo koje se kreće iza drugog zaprežnog vozila mora se kretati na odstojanju od najmanje 50 metara, da bi se omogućilo preticanje bržim vozilima.
Za zaprežno vozilo koje se kreće na putu može biti privezano jedno grlo stoke, i to sa desne strane zadnjeg dela vozila.
Zaprežno vozilo ne sme da se ostavlja na putu bez nadzora vozača ili drugog lica sposobnog da kontroliše upregnute životinje.


-Ne smetaju mi, uglavnom vozim bicikl pa ih zaobiđem jer mi ne treba puno prostora za to. Više mi je neprijatna slika kad su u pitanju pretovarene zaprege koje vuče jedan konj – navodi prolaznica.
I kako Zakon o bezbednosti u saobraćaju nema odredbu kojom je zabranjeno kretanje konjskih zaprega u prvoj gradskoj zoni, a gradska odluka koja bi bar u nekim delovima grada zabranila kretanje zaprega ne postoji, tako će se u centru grada, i dalje viđati taljige, na koje smo se vremenom navikli.

Foto: "Glas Podrinja"


Između ostalog, kao grad brojnih „prvina“, Šabac se diči i činjenicom da je među gradovima u kojima su se vozili prvi fijakeri. Bila je stvar prestiža voziti ih, ali i biti putnik u fijakeru. Vremena su se promenila, fijakere su zamenili automobili i zaprege koje su prevozile putnike i robu. Danas, tek po neka zaprega poziva na otkup sekundarnih sirovina, uglavnom po obodima grada i „ušorenim“ ulicama. I teško da smetaju vozačima, možda onim nervoznim kojima i inače sve smeta i žele da su sami na putu. Možda tek, prejak poziv preko razglasa u vreme kućnog reda i odmora, za povoljan otkup starih stvari.
S.G.

Najnoviji broj

27. mart 2025.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa