Više prvaka u Koceljevi, manje u seoskim sredinama
Na spisku matične službe nalazi se manji broj dece nego na onom koji je školi dostavio vrtić, što dovodi do zaključka da se određeni broj porodica u međuvremenu doselio u koceljevački kraj
Testiranje budućih đaka prvaka u koceljevačkoj osnovnoj školi je u toku. U školske klupe će u septembru prvi put sesti oko 95 mališana.
–Počeli smo sa testiranjem prvaka. Može se reći da smo zadovoljni dinamikom, mada ima dosta roditelja koji su zaposleni i nisu u mogućnosti da dete dovedu u predviđenom terminu na testiranje. U tom slučaju škola zaista izlazi u susret i dogovara dodatne termine- rekla je pedagog Vesna Jevtić Ranković.
Diplomirani defektolog Danijela Janković, stručni saradnik u koceljevačkoj osnovnoj školi, podseća da od tekuće školske godine ova obrazovna ustanova radi u dve smene pa je i testiranje budućih osnovaca moguće obaviti i pre podne kao i u popodnevnim satima.
Najviše roditelja zainteresovano je da im deca pohađaju nastavu u matičnoj školi u Koceljevi, te se broj prvaka u njoj povećava, dok ih je u seoskim školama manje, što je trend koji je prisutan godinama. Na spisku matične službe nalazi se manji broj dece nego na onom koji je školi dostavio vrtić, što dovodi do zaključka da se određeni broj porodica u međuvremenu doselio u koceljevački kraj.
Foto: V.B.
SPREMNIJI ZA ŠKOLU Prema mišljenju stručne pedagoške službe današnje generacije su u odnosu na svoje vršnjake od pre nekoliko decenija bolje pripremljene za školu.
–Predškolski program je obavezan i pohađaju ga svi. Upravo to se odrazi u velikoj meri na testiranje i uopšte na samu adaptaciju učenika u prvom razredu i kasnije, kao i na postignuća itd.. Deca su baš zainteresovana i isprate sve što treba u potpunosti-ocenila je Jevtić Ranković.
Danijela Janković smatra da se u današnje vreme i roditelji trude da deca budu pripremljena za školu. Neretko, testiranje kod njih izaziva više stresa nego kod samih prvaka.
–Upis u prvi razred i generalno testiranje je u stvari stresnije za roditelje nego za decu i mislim da roditelji zapravo nekad umeju da u tim svojim željama opterete decu možda više nego što bi trebalo, jer testiranje je samo jedan deo upisa u prvi razred, deo procene- podsetila je Janković.
Škola nabavlja i određeni školski pribor koji se koristi u produženom boravku, ali i u redovnoj nastavi i predstavlja značajan vid podrške deci koja dolaze iz siromašnijih, odnosno socijalno ugroženih porodica
DIGITALIZACIJA UTIČE NA RAZVOJ DETETA Čini se da predškolci u sve većoj meri imaju problem sa nepravilnim govorom i poteškoćama sa izgovorom određenog broja glasova. I u nekadašnjim generacijama bilo je onih koji su muku mučili da izgovore “R”, ali deluje da je u savremeno doba sve veći broj mališana koji nepravilno izgovoraju veći broj slova ili imaju kompleksnije poremećaje.
-Mi nismo stručni da sudimo o tome da li današnja deca češće imaju problema sa govorom, ali ono što možemo da kažemo jeste da razlika evidentno postoji u poređenju sa nekim ranijim generacijama. Kada napravimo paralelu, možda možemo da zaključimo da digitalizacija i digitalni uređaji itekako utiču na sveopšti razvoj deteta- ocenila je diplomirani defektolog Danijela Janković.
PRODUŽENI BORAVAK - PODRŠKA DECI I RODITELjIMA U koceljevačkom kraju sve je veći broj porodica sa troje dece i roditelji su u velikoj meri zainteresovani za besplatne udžbenike, napominju u ovoj školi koja će se, kao i do sada, baviti ovom temom i pružiti podršku porodicama.
Jedna od specifičnosti koceljevačke osnovne škole jeste visok procenat uškolovavanja dece romske populacije i uspešnost u borbi protiv ranog napuštanja u čemu je od izuzetne važnosti pomoć i podrška pedagoškog asistenta.
Foto: Canva
-Čak i kada nam se deca romske nacionalnosti ne pojave u vreme testiranja, pojave se krajem avgusta, obave ono što je potrebno i kreću u školu. Imali smo u prethodnim godinama decu koja nisu pohađala pripremni predškolski program, ali smo uspevali da ih uškolujemo- istakla je Janković.
Najviše dece romske populacije nastavu pohađa u školi u Draginju gde postoji produženi boravak za učenike prvog i drugog razreda.
Prema rečima direktorke škole Sonje Popović, produženi boravak je od velikog značaja i podrška je i učenicima i roditeljima.
Škola nabavlja i određeni školski pribor koji se koristi u produženom boravku, ali i u redovnoj nastavi i predstavlja značajan vid podrške deci koja dolaze iz siromašnijih, odnosno socijalno ugroženih porodica.