Info

18. decembar 2019.18. dec 2019.
Deonica autoputa Miloš Veliki od Surčina do Obrenovca otvorena za saobraćaj

Deonica autoputa Miloš Veliki od Surčina do Obrenovca otvorena za saobraćaj

(Beta) - Deonicu Koridora 11 (autoput "Miloš Veliki"), od Surčina do Obrenovca, dužine 17,6 kilometara, danas je otvorio predsednik Srbije Aleksandar Vučić, koji je sa predstavnicima Vlade Srbije i izvođača radova i obišao taj deo puta.
"Beograd i Čačak su postali bliži od danas. Do juče su Čačak i Beograd bili udaljeni dva i po sata vožnje, a od danas samo jedan sat", kazao je Vučić na otvaranju deonice.

Ona je naveo da putevi koji povezuju Srbiju donose novi klavlitet života za građene.

Vućić je najavio i da će za nekoliko dana biti prdstavljen, kako je naveo, ambiciozan i realan investicioni plan za Srbiju do 2025. godine.

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović je istakla da je ovo velika godina za infrastrukturu Srbije.

"Urađeno je 350 kilometara autoputeva i 500 kilometara rehabilitovanih pruga", rekla je ona.

Ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo istakla je da je saradanja u oblasti infrastrukture veoma važan deo odnosa Kine i Srbije i inicijative "Pojas i put".

Ona je podsetila na do sada urađene projekte u oblasti putne i železničke infrastrukture, koju su Kinezi uradili u Srbiji i najavila da će naredne godine biti još projekata, uključujući završetak radova na deobnici pruge Beograd-Stara Pazova i početak izgradnje deonice od Novog Sada do granice sa Mađarskom.

Na kraju svećanog otaranja izvedena je i pesma "Autoput" Dejana Lazovića.

Izgradnja saobraćajnice od od Surčina do Obrenovca počela je marta 2017. godine i koštala je 208 miliona evra.

Glavni izvođač radova bila je kineska kompanija CCCC (China Communications Construction) čija je ćerka firma CRBC (China Road and Bridge Corporation) gradila Pupinov most na Dunavu između Zemuna i Borče.

Putevi Srbije su investitor projekta koji je finansiran kreditom kineske Eksim banke.

Deonica Surčin-Obrenovac deo je autoputa Beograd-Jadran i povezuje Beograd i Čačak dužinom od 120 kilometara. Ima četiri vozne i dve zaustavne trake, ukupne širine 29 metara.

Na njoj je most na ušću Kolubare u Savu kao i još 11 mostova, vijadukt preko železničke pruge Ostružnica-Batajnica, i dve petlje - Surčin i Obrenovac.

Most preko Save i Kolubare dugačak je 1.581 metar, širine 29 metara. Petlja Surčin povezuje novu trasu autoputa sa obilaznicom oko Beograda odnosno budućim putem od Novog Beograda do Surčina, a surčinska petlja spaja putne koridore 10 i 11.

Na autoputu Surčin-Obrenovac se neće naplaćivati putarina, iako je to bilo predviđeno projektom, a izmena je i to što postoji isključenje sa autoputa u Jakovu.

Planirano je da u martu 2020. počnu radovi na izgradnji saobraćajnice od 7,9 kilometara koja će povezati Novi Beograd i Surčin, a da na trasi Koridora 11 prema Crnoj Gori do kraja 2021. bude završena i deonica od Čačka do Požege.

Najnoviji broj

12. jun 2025.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa