Berza

  • aero 911 ▼ -0,22%
  • fito 2.550 ⚫ 0,00%
  • niis 578 ▼ -0,34%
  • rssds20213 96,75 ▲ 0,04%
  • rssds20214 95,55 ▲ 0,04%
  • rssds20225 93,92 ▲ 0,02%
  • rssds20226 92,00 ⚫ 0,00%
  • rssds20237 91,10 ⚫ 0,00%
  • rssds20238 90,17 ▲ 0,01%
(4. avgust 2020.)

Automobil za četrnaestogodišnjake

foto: Kamatica

foto: Kamatica

Na veoma konkurentnom francuskom tržištu automobila Citroen pokušava da se probije vozilom za 14-godišnjake. Ono bi trebalo da bude posebno interesantno car sharing platformama. Pomenuto vozilo francuskog automobilskog giganta je električno i, što je još zanimljivije, mogu ga voziti osobe stare 14 godina. U autu pod imenom Citroen Ami ima mesta samo za dva putnika, a on može da razvije brzinu do 45 kilometara na sat.

Citroen naime prati strategiju razvoja Pariza, čija gradonačelnica čini velike napore da smanji zagađenje i saobraćajne gužve. Deo tih napora uočava se i u insistiranju da se više koriste bicikli, kao i se smanji broj vlasničkih automobila u korist deljenih.

Već skoro deceniju u francuskoj prestonici postoje car sharing servisi. Autolib je jedan od njih. Ova kompanija dobila je i državnu pomoć, te sada u ponudi ima 2.500 električnih vozila i oko 150.000 korisnika koji redovno voze njena kola. Međutim to partnerstvo je nedavno prekinuto pa se sada na tržištu utkruju neki novi igrači. To su Free2Move, iza kojeg stoji PSA Group u čijem vlasništvu je i Citroen, zatim Zity u vlasništvu Renaulta, i treći ShareNonj u zajedničkom vlasništvu BMNj-a i Daimlera.

Pomenuti mali alektrični auto, Citroen Ami, trebalo bi da se nađe u floti ovih kompanija za deljenje automobila. Prvi će stotinu ovih vozila kupiti Free2Move. Međutim, iako ga mogu voziti lica od 14 godina, car sharing kompanija će ipak povisiti granicu za svoje korisnike na 16 godina.
Kamatica

Najnoviji broj

17. septembar 2020.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa