30. мај 2022.30. мај 2022.

Фото: pixabay
Удео електронске куповине у Србији 15 до 20 одсто у укупној трговини
Електронска куповина (E-commerce) у Србији је у сталном порасту и њено учешће у укупној трговини је достигло 15 до 20 одсто, речено је данас на панелу "Онлајн куповина као свакодневница".
На раст онлајн куповине у последње две године највише је утицала здравствена криза, изазвана пандемијом корона вируса, која је изменила навике и понашање потрошача, али и организацију и пословање компанија.
Број трансакција, како је речено на панелу, порастао је неколико стотина одсто, трговци су с једне стране бележили раст, док су с друге стране постојали изазови које су превазилазили у ходу.
Годишњи промет у електронској трговини пет највећих трговаца у Србији је достигао 100 милиона евра, што је скоро дупло више него пре две године.
Председница E-commerce асоцијације Зорана Милидраг је истакла да је трговина преко интернета безбедна увек када се купује од легалних трговаца.
Она је додала да је у Србији пре пандемије створен законодавни оквир за безбедна електронска плаћања, али да је неопходно да се и даље ради на едукацији и купаца и трговаца како би сви били задовољнији јер се "куповином од куће" штеди и време и новац.
"У последње две године десио се нагли раст E-commerce, али је много важније што се тај тренд и задржао. Трговци су схватили важност дигиталне економије и колико је неопходно да обаве дигиталну трансформацију. То је довело до унапредјења услуге, квалитетнијег сервиса, боље испоруке и понуде, планирања да и овај канал продаје може да се користи подједнако", казала је Милидраг.
Компанија Делез Србија, лидер у електронској трговини, од 2008. године купцима нуди могућност онлине набавке робе из супермаркета. Сада те погодности користе грађани Београда и Новог Сада, а ускоро ће ту услугу понудити у још неколико већих градова.
"Пратимо потребе купаца и стално унапређујемо наше услуге и у области електронске куповине. Континуирано улажемо у технологију, процесе и људе. Сада је време доставе робе на кућни праг скраћено на највише два сата", рекла је руководилац електронске трговине у Делезу Милана Мајкић.
Она је због пораста електронске куповине најавила отварањем великог MAXI онлајн постројења у наредних годину дана.
Удео електронске трговине у укупној продаји Делеза је један одсто, а циљ је да наредне године буде пет одсто и да има стални раст.
Мајкић је казала да компанија у саставу белгијског Делеза у САД у електронској трговини остварују 35 до 40 одсто укупног промета.
Консултант у области електронског пословања Иван Минић је рекао да је у планирању набавки велики потенцијал за даљи развој електронске трговине.
"Претплатнички модел је један од начина да се поспеши онлајн куповина. То би користло купцима јер би добијали редовне испоруке робе у количинама која им је неопходна, али и трговцима јер би могли да унапред уговарају набавке", казао је Минић.
По речима Зоране Милидраг, куповина робе "из друге руке" (Second Hand), међу којом је и неношена роба, у будућности ће имати све већи удео у укупној електронској трговини.
Процене су, како је навела, да ће онлајн плаћања такве робе у свету до 2025. године имати годишњу вредност 75 милијарди долара.
У Србије тренутно има око четири милиона потрошача који су куповали путем интернета. Процене су да је однос онлајн и традиционалне куповине у свету пола-пола и да се до 2024. године очекује раст броја онлајн купаца већи од 20 одсто.
На раст онлајн куповине у последње две године највише је утицала здравствена криза, изазвана пандемијом корона вируса, која је изменила навике и понашање потрошача, али и организацију и пословање компанија.
Број трансакција, како је речено на панелу, порастао је неколико стотина одсто, трговци су с једне стране бележили раст, док су с друге стране постојали изазови које су превазилазили у ходу.
Годишњи промет у електронској трговини пет највећих трговаца у Србији је достигао 100 милиона евра, што је скоро дупло више него пре две године.
Председница E-commerce асоцијације Зорана Милидраг је истакла да је трговина преко интернета безбедна увек када се купује од легалних трговаца.
Она је додала да је у Србији пре пандемије створен законодавни оквир за безбедна електронска плаћања, али да је неопходно да се и даље ради на едукацији и купаца и трговаца како би сви били задовољнији јер се "куповином од куће" штеди и време и новац.
"У последње две године десио се нагли раст E-commerce, али је много важније што се тај тренд и задржао. Трговци су схватили важност дигиталне економије и колико је неопходно да обаве дигиталну трансформацију. То је довело до унапредјења услуге, квалитетнијег сервиса, боље испоруке и понуде, планирања да и овај канал продаје може да се користи подједнако", казала је Милидраг.
Компанија Делез Србија, лидер у електронској трговини, од 2008. године купцима нуди могућност онлине набавке робе из супермаркета. Сада те погодности користе грађани Београда и Новог Сада, а ускоро ће ту услугу понудити у још неколико већих градова.
"Пратимо потребе купаца и стално унапређујемо наше услуге и у области електронске куповине. Континуирано улажемо у технологију, процесе и људе. Сада је време доставе робе на кућни праг скраћено на највише два сата", рекла је руководилац електронске трговине у Делезу Милана Мајкић.
Она је због пораста електронске куповине најавила отварањем великог MAXI онлајн постројења у наредних годину дана.
Удео електронске трговине у укупној продаји Делеза је један одсто, а циљ је да наредне године буде пет одсто и да има стални раст.
Мајкић је казала да компанија у саставу белгијског Делеза у САД у електронској трговини остварују 35 до 40 одсто укупног промета.
Консултант у области електронског пословања Иван Минић је рекао да је у планирању набавки велики потенцијал за даљи развој електронске трговине.
"Претплатнички модел је један од начина да се поспеши онлајн куповина. То би користло купцима јер би добијали редовне испоруке робе у количинама која им је неопходна, али и трговцима јер би могли да унапред уговарају набавке", казао је Минић.
По речима Зоране Милидраг, куповина робе "из друге руке" (Second Hand), међу којом је и неношена роба, у будућности ће имати све већи удео у укупној електронској трговини.
Процене су, како је навела, да ће онлајн плаћања такве робе у свету до 2025. године имати годишњу вредност 75 милијарди долара.
У Србије тренутно има око четири милиона потрошача који су куповали путем интернета. Процене су да је однос онлајн и традиционалне куповине у свету пола-пола и да се до 2024. године очекује раст броја онлајн купаца већи од 20 одсто.
Бета
Актуелно
Најновији број
30. април 2025.