24. јун 2024.24. јун 2024.

Фото: pixabay
Весић најавио да Србија наредене године уводи путарине и на брзим саобраћајницама
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић најавио је да ће се у Србији од следеће године путарина, осим на аутопутевима, наплаћивати и на брзим саобраћајницама, а за највеће шлепере и на појединим магистралним путевима који су оптерећени, наводећи да ће бити формирано посебно предузеће које ће се бавити само наплатом путарине, преноси Бета.
-Путарина се по нашем закону сада наплаћује само на аутопутевима. Већ до 2026. године имаћемо завршених скоро 180 километара брзих саобраћајница па ће почети наплата и њиховог коришћења, али не преко рампи, већ сателитским праћењем возила. Цена путарине на брзој саобраћајници не може да буде иста као на аутопуту, али ће се коришћење наплаћивати", казао је Весић за Блумберг Адрију.
На Бети наводе да је као разлог за оснивање посебног предузећа за наплату путарине, навео да се очекује да са наплатом путарине на аутопутевима, брзим саобраћајницама и највећим шлеперима на појединим магистралним правцима, износ буде око три пута већи, него ове године, када се очекује више од 40 милијарди динара прихода, а такав посао превазилази капацитете "Путева Србије".
Весић је указао и на потребну реорганизацију путарских фирми, како би се једна бавила само аутопутевима, друга свим осталим путевима и посебна која ће наплаћивати путарину.
Бета преноси да је, упитан када ће држава престати да субвенционише "Путеве Србије", с обзиром на приход од наплате путарине, који је годишње око 33,7 милијарди динара, Весић појаснио да се путеви не могу реконструисати само из тог извора, будући да у Србији има око 6.000 километара магистралних путева који треба да се обнове, од 15.000 километара колико их је укупно.
Према његовим речима, држава зато има обавезу да улаже у путну инфраструктуру, наводећи да то нису класичне субвенције, јер се та средства користе за реконструкцију путева, а не за плате.
-Путарина се по нашем закону сада наплаћује само на аутопутевима. Већ до 2026. године имаћемо завршених скоро 180 километара брзих саобраћајница па ће почети наплата и њиховог коришћења, али не преко рампи, већ сателитским праћењем возила. Цена путарине на брзој саобраћајници не може да буде иста као на аутопуту, али ће се коришћење наплаћивати", казао је Весић за Блумберг Адрију.
На Бети наводе да је као разлог за оснивање посебног предузећа за наплату путарине, навео да се очекује да са наплатом путарине на аутопутевима, брзим саобраћајницама и највећим шлеперима на појединим магистралним правцима, износ буде око три пута већи, него ове године, када се очекује више од 40 милијарди динара прихода, а такав посао превазилази капацитете "Путева Србије".
Весић је указао и на потребну реорганизацију путарских фирми, како би се једна бавила само аутопутевима, друга свим осталим путевима и посебна која ће наплаћивати путарину.
Бета преноси да је, упитан када ће држава престати да субвенционише "Путеве Србије", с обзиром на приход од наплате путарине, који је годишње око 33,7 милијарди динара, Весић појаснио да се путеви не могу реконструисати само из тог извора, будући да у Србији има око 6.000 километара магистралних путева који треба да се обнове, од 15.000 километара колико их је укупно.
Према његовим речима, држава зато има обавезу да улаже у путну инфраструктуру, наводећи да то нису класичне субвенције, јер се та средства користе за реконструкцију путева, а не за плате.
Актуелно
Најновији број
10. јул 2025.