Тим гимназијалaца трећи на међународном такмичењу Технострелка- Хакатон
Ученици Богдан Марковић, Огњен Живановић и Огњен Ивановић, под менторством професорке Лидије Перишић успешно су савладали постављене задатке које је требало да унапреде новим идејама
Тим састављен од тројице шабачких гимназијалаца освојио је трећу награду на недавно одржаном Међународном такмичењу Технострелка- Хакатон. Ученици Богдан Марковић, Огњен Живановић и Огњен Ивановић, под менторством професорке Лидије Перишић, такмичили су се у изради интерактивних апликација уз примену савремених технологија. Организатор надметања је Универзитет Лобачевски из Њижњег Новгорода. Шапчани су успешно савладали постављене задатке који су захтевали иновативност, друштвену корисност и практичну примену.
Ново искуство, иновативна идеја -Хакатон подразумева такмичење у изради апликација на задату тему, а задатке задају партнерске компаније које учествују у организацији. Захваљујући сарадњи са Универзитетом Лобачевски наши ученици су добили прилику да учествују на њиховом међународном Хакатону Технострелка у Њижњем Новгороду. Најпре су прошли квалификације у фебруару, а тим је тада и добио име „Морнар Попај“- на основу задатка и по узору на прошлогодишње „Жапче у акцији“. Имали смо и петог члана, професорку руског језика Татјану Гајић, која нам је много помогла у комуникацији са организаторима- објашњава професорка Лидија Перишић.
Фото: "Глас Подриња"
Такмичење је обухватало пет категорија: израда веб апликација, мобилних апликација, виртуелна реалност, проширена реалност и вештачка интелигенција. Ученици су морали да осмисле апликацију која је другачија, корисна и употребљива у стварном свету.
-Било је важно да тема буде иновативна, што је веома тешко постићи у времену када постоји безброј апликација у свакој области. Значајно је било и да буде друштвено корисна и примењива на ширу популацију. Успели су за два дана да направе апликацију, а презентацију и демонстрацију свог рада имали су онлајн- додаје професорка.
„Морнар Попај“ Богдан подсећа да им је то друга година како учествују на том такмичењу- прошле године, инспирани моделом жабе у проширеној реалности, назвали су свој тим „Жапче у акцији“. Ове, настављајући традицију називања екипе по попларним цртаним филмовима, сагласили су се да назив буде „Морнар Попај“. Апликација коју су правили у првом кругу представљала је кретање брода и његово контролисање из бродске кабине у проширеној реалности са 3Д моделима. У финалу су представили град на занимљив начин и били номиновани за најоригиналнију идеју.
-У првом кругу смо све урадили за недељу дана, били смо седми од двадесетак екипа и то нам је омогућило даљи пласман у други финални круг такмичења. Обично је тај други задатак за финално такмичење конкретнији и отворенијег типа- објашњава Богдан, кога другари означавају као идејног творца у екипи.
-Моја улога је у суштини била креирање идеја. Огњен Живановић је био програмер, а ја сам му помогао да превазиђе потешкоће у критичним моментима. Огњен Ивановић је био наша реч, он је користећи своју говорничку вештину то презентовао на најбољи начин- додаје он.
Лакше до књиге Финална апликација, која је донела награду, представља оригинално решење за све оне који се нађу у књижари, али не знају коју књигу да купе.
-Корисник скенира корице неколико књига које му западну за око, а апликација помоћу вештачке интелигенције препознаје корице и приказује основне информације- аутора, назив, опис радње, историјски контекст, па чак и препоруке сличних књига. Уколико је корисник неодлучан, апликација може сама да изабере једну од скенираних књига, пошто сачувају неку своју виртуелну библиотеку. Постоји простор да се апликација унапреди, да изабере неке сличне књиге, да сама даје предлоге неких књига које можда већ нису скениране и слично- објашњава Богдан Марковић, кога другови означавају као идејног творца решења.
Такмичење је обухватало пет категорија: израда веб апликација, мобилних апликација, виртуелна реалност, проширена реалност и вештачка интелигенција
Огњен Живановић је рекао да је конкуренција била на високом нивоу као и прошле године.
-Моја улога била је да ту идеју имплементирам, да развијем саму апликацију. То није био лак задатак, јер нисмо имали много времена, само неколико дана. Највећи изазов био је препознавање корица књига и приказ одговарајућих података- напомиње Огњен.
Огњен Ивановић био је задужен за презентацију пројекта на енглеском језику и показало се да је био више него дорастао задатку.
-На крају, кад смо завршили цео пројекат, састали смо се да се договоримо како ћемо да га што боље презентујемо. Припремили смо говор и све је ишло по плану. Мој задатак је био да то представим на енглеском и уједно и за мене највећи изазов- да на јасан и убедљив начин представим нашу замисао- наводи Ивановић, који је, осим говорништва, показао и изузетно познавање језика.
Подстицај за нова надметања Како истиче професорка Перишић, ученици су показали висок ниво знања и посвећености. Иновативност, креативност, примена вештачке интелигенције уз могућност надоградње и проширења саме почетне замисли- све те елементе жири је узео у обзир када је одлучивао о награди.
-Сва три корака- идеја, реализација и презентација пројекта подједнако су важна и захтевна у прављењу апликације и ђаци су показали посвећеност током целог процеса и за врло кратко време све завршили. То је својеврсна олимпијада знања, а они су као тим заиста постигли велики успех. Показали су да поседују оно што се данас највише цени- креативност, вештину и тимски дух- наглашава професорка.
Лепа прича о иновацији и тимском раду заслужено је добила признање, али и још важније- мотивацију за будуће изазове и подстрек да своје знање тестирају и на неким наредним надметањима. Млади шабачки гимназијалци већ размишљају о следећем такмичењу. И ако је судити по досадашњем успеху, „Морнар Попај“ тек је запловио.