ФИЛМСКА СЦЕНА КУЛТУРНОГ ЦЕНТРА ШАБАЦ
ПУТУЈУЋИ БИОСКОП
Недавно јем у сарадњи са Гете институтом, у Културном центру у Шапцу, приказана ревија немачких филмова под називом Путујући биоскоп 2015. У току четири дана, приказано је седам филмова, који представљају избор са Гете феста 2012., 2013, и протекле године. Гледаоци су имали прилику да виде Љубавне шницле, Време канибала, Џек, Вољене сестре, Оно што остаје, Барбара и Хана Арент, који је приказан на 8. Слободној зони.
- Тенденција у културним центрима европских земљама је да промовишу своју културу, језик и традицију путем филмске уметности. Имали смо циклус немачких филмова, а у последњој недељи маја, у сарадњи са Француским културним центром, приказаћемо француски филм на жанровски различите начине, кроз анимирани филм, тематски (који се бави женама и црначком популацијом) комедију. Имаћемо и циклус шпанског филма у сарадњи са институтом Сервантес, а своје место има и пројекат Турнеја Слободна зона, који постоји последњи неколико година, каже Катарина Јанковић Поповић из Културног центра и додаје да је ово начин да се постепено уобличи и формира озбиљнија филмска сцена Културног центра.
Велику заинтересованост за Путујући биоскоп, показале су школе страних језика, пре свега Центар за образовање Премијер и ученици Шабачке гимназије.
Циклус француског и шпанског филма, прилагођен техничким условима Културног центра, биће приказан у Канцеларији за младе.
После успешних екранизација биографије Розе Луксембург и Хилде фон Бинген, Маргарета фон Троте је отишла корак напред у успелом покушају трансформације мисли у слику, у филму Хана Арент. Овај филм прати године у којима главна јунакиња путује у Израел на суђење озлоглашеном нацистичком злочинцу Адолфу Ајхману, након чега објављује контроверзно дело Баналност зла. Фон Трота пореди широко неразумевање и емоционалне реакције на Ареткино писање са Ајхмановом незаинтересованошћу, што поставља питање природе зла. Проблем да се овај феномен разуме кроз Ајхманову личност је у томе што он није изгледао као загрижени фанатик, нити је имао изопачене карактерне особине злочинца. Једна од порука филма је да уколико пркосимо мишљењу, у опасности смо да западнемо у баналност зла.
- Тенденција у културним центрима европских земљама је да промовишу своју културу, језик и традицију путем филмске уметности. Имали смо циклус немачких филмова, а у последњој недељи маја, у сарадњи са Француским културним центром, приказаћемо француски филм на жанровски различите начине, кроз анимирани филм, тематски (који се бави женама и црначком популацијом) комедију. Имаћемо и циклус шпанског филма у сарадњи са институтом Сервантес, а своје место има и пројекат Турнеја Слободна зона, који постоји последњи неколико година, каже Катарина Јанковић Поповић из Културног центра и додаје да је ово начин да се постепено уобличи и формира озбиљнија филмска сцена Културног центра.
Велику заинтересованост за Путујући биоскоп, показале су школе страних језика, пре свега Центар за образовање Премијер и ученици Шабачке гимназије.
Циклус француског и шпанског филма, прилагођен техничким условима Културног центра, биће приказан у Канцеларији за младе.
После успешних екранизација биографије Розе Луксембург и Хилде фон Бинген, Маргарета фон Троте је отишла корак напред у успелом покушају трансформације мисли у слику, у филму Хана Арент. Овај филм прати године у којима главна јунакиња путује у Израел на суђење озлоглашеном нацистичком злочинцу Адолфу Ајхману, након чега објављује контроверзно дело Баналност зла. Фон Трота пореди широко неразумевање и емоционалне реакције на Ареткино писање са Ајхмановом незаинтересованошћу, што поставља питање природе зла. Проблем да се овај феномен разуме кроз Ајхманову личност је у томе што он није изгледао као загрижени фанатик, нити је имао изопачене карактерне особине злочинца. Једна од порука филма је да уколико пркосимо мишљењу, у опасности смо да западнемо у баналност зла.
М.Ф.
Најновији број
25. април 2024.