Инфо

Берза

  • aero 1.458 ▼ -1,15%
  • amso 497 ▲ 24,56%
  • cnpr 1.100 ⚫ 0,00%
  • dnos 1.100 ▼ -5,98%
  • grdb 851 ⚫ 0,00%
  • imkm 300 ⚫ 0,00%
  • kmbn 1.883 ▼ -1,15%
  • mtlc 2.067 ▲ 0,58%
  • niis 700 ⚫ 0,00%
  • pdcl 5.500 ▲ 10,00%
  • pltk 10 ▼ -33,33%
  • prgs 10 ⚫ 0,00%
  • rso15129 104,43 ▲ 0,77%
  • rudo 149 ⚫ 0,00%
  • sjpt 420 ▲ 0,72%
  • tgas 11.683 ▼ -1,82%
  • tlkb 2.200 ⚫ 0,00%
  • vitl 799 ▲ 14,14%
  • zltp 2.400 ⚫ 0,00%
(3. новембар 2016.)
ОТВОРЕНА ПРВА САМОСТАЛНА ИЗЛОЖБА ИВАНА РАНКОВИЋА У ГАЛЕРИЈИ УДРУЖЕЊА „КРУГ 10“

Садејство човека и природе

Слике, цртежи, илустрације, приказане 28. октобра, откриле ауторову тиху рефлексију, традиционални пленеристички приступ пејзажу сликањем на лицу места, моделовање форме кроз валерску градацију, са јасним доказом Сезанове поуке о могућности свођења свих облика у природи на елементарна геометријска тела
Пратећи основне циљеве најстарије уметничке школе у нашој земљи, Школе за дизајн „Богдан Шупут“ у Новом Саду, да се код ученика развија индивидуална креативност, оригиналност у стваралаштву, самосталност и сналажљивост на свим стручним пољима, Шапчанин Иван Ранковић, запослен у Пошти Шабац, изградио је свој уметнички индентитет. То су показале и слике, цртежи и илустрације на првој самосталној изложби овог сликара графичара отвореној прошлог петка у галерији Удружења „Круг 10“.
- Инспирација долази самим размишљањем о животу, начину доживљаја неких ствари које сам преживео у детињству и младости. Жеља ми је била да покушам нешто да урадим на свој начин, на своју идеју, која је долазила сама по себи размишљањем. Илузија је ту била битна. Идеја сама по себи рађа се тако што размишљам о њој, о начину како бих представио неки догађај у животу, неко осећање, неку емоцију коју сам доживео или догађај - рекао је Иван у чијем стваралачком опусу доминирају цртежи, у техници туша и пера, поред акварела и уља на платну.
Уметношћу је почео да се бави од осмог разреда основне школе. Желео је да истражује у многим областима, попут вајарства, дубореза, али га је највише привукла графика и то она у црно-белој варијанти. У Школи за дизајн „Богдан Шупут“ у Новом Саду завршио је Одсек за графику и дизајн. Бављење стрипом оставило је трагове и на његов потоњи рад што је било приметно и на овој изложби.
- Стрип као стрип не доминира скроз у тој мери да подупире уметност, уметничку слику, него има утицај у виду сегмената. Тек када се погледа цела слика не изгледа толико да је скроз стрипска него има и додира са уметничком графиком. Сада је постало тешко раздвојити, и код мене и код многих уметника који су се бавили стрипом, да ли је то права уметничка слика или мало иде на стрип модел.
Долазећи спонтано у Иванову машту, преточени на белину папира, цртежи обилују детаљима, насталим, „преплетима потеза пером или оловком, као извучених из паучинастих нити, градећи јединствену структуру што свему приказаном даје изглед чипке“ која нас води ка постепеном укидању илузије треће димензије.
- Желео сам да мало испитам себе у овој изложби. Шта бих могао да унесем у своје слике, на који начин бих могао да креирам свој стил маштом без уплита утицаја других сликара. Колико сам успео просудиће други.
Друга изложба Стрип удружења „Биберче“, а прва самостална Иванова, у галерији Удружења „Круг 10“, показала је, како је на отварању рекао акварелиста, кипар и стрип цртач из Београда, Драгослав Јовановић, познатији као Мистер Драгон, „ауторову убеђеност да хумана сфера има смисла само у неодвојивој вези са биосфером и космосом у целини, у садејству човека и природе, чему је први предуслов свеопште разумевање и хармонија међу људима.“
Виши смисао свега постојећег
Отварајући изложбу познати акварелиста, кипар и стрип цртач из Београда, Драгослав Јовановић, познатији као Мистер Драгон, истакао је да цртежи Ивана Ранковића зраче миром, спокојством и непоколебљивом вером у љубав.
- Школовањем стечено знање свесно је напустио спонтано следећи своју унутрашњу визију. Упркос једном од доминантних филозофских праваца прошлог века, који истиче да егзистенција претходи есенцији, Иван Ранковић литерарном тематиком својих цртежа, а још више начином њиховог извођења одбија да прихвати овакве егзистенције и предано трага за есенцијом, са вером у непорециви виши смисао свега постојећег. Због тога се његово дело не може сврстати ни у слику-предмет, ни у традиционалну фигурацију, а поготово не у наиву и ако наш аутор белом папиру прилази потпуно очишћен од утицаја традиције и свих наслага знања и претходног искуства - додао је, између осталог, Јовановић.
О. Гавриловић

Најновији број

14. децембар 2017.

Најновији број