Berza

  • aero 885 ▼ -0,67%
  • alfa 31.490 ▼ -0,03%
  • enhl 650 ⚫ 0,00%
  • eroz 3.250 ▲ 6,91%
  • fito 2.800 ⚫ 0,00%
  • gfom 275 ▼ -23,40%
  • irtl 850 ▲ 12,58%
  • jesv 5.507 ▲ 0,09%
  • kmbnpb 1.300 ⚫ 0,00%
  • lsta 550 ▲ 10,00%
  • niis 680 ▼ -0,15%
  • rmks 2.640 ⚫ 0,00%
  • tlkb 10.000 ⚫ 0,00%
  • trbg 4.504 ▲ 49,98%
(3. novembar 2016.)
OTVORENA PRVA SAMOSTALNA IZLOŽBA IVANA RANKOVIĆA U GALERIJI UDRUŽENjA „KRUG 10“

Sadejstvo čoveka i prirode

Slike, crteži, ilustracije, prikazane 28. oktobra, otkrile autorovu tihu refleksiju, tradicionalni pleneristički pristup pejzažu slikanjem na licu mesta, modelovanje forme kroz valersku gradaciju, sa jasnim dokazom Sezanove pouke o mogućnosti svođenja svih oblika u prirodi na elementarna geometrijska tela
Prateći osnovne ciljeve najstarije umetničke škole u našoj zemlji, Škole za dizajn „Bogdan Šuput“ u Novom Sadu, da se kod učenika razvija individualna kreativnost, originalnost u stvaralaštvu, samostalnost i snalažljivost na svim stručnim poljima, Šapčanin Ivan Ranković, zaposlen u Pošti Šabac, izgradio je svoj umetnički indentitet. To su pokazale i slike, crteži i ilustracije na prvoj samostalnoj izložbi ovog slikara grafičara otvorenoj prošlog petka u galeriji Udruženja „Krug 10“.
- Inspiracija dolazi samim razmišljanjem o životu, načinu doživljaja nekih stvari koje sam preživeo u detinjstvu i mladosti. Želja mi je bila da pokušam nešto da uradim na svoj način, na svoju ideju, koja je dolazila sama po sebi razmišljanjem. Iluzija je tu bila bitna. Ideja sama po sebi rađa se tako što razmišljam o njoj, o načinu kako bih predstavio neki događaj u životu, neko osećanje, neku emociju koju sam doživeo ili događaj - rekao je Ivan u čijem stvaralačkom opusu dominiraju crteži, u tehnici tuša i pera, pored akvarela i ulja na platnu.
Umetnošću je počeo da se bavi od osmog razreda osnovne škole. Želeo je da istražuje u mnogim oblastima, poput vajarstva, duboreza, ali ga je najviše privukla grafika i to ona u crno-beloj varijanti. U Školi za dizajn „Bogdan Šuput“ u Novom Sadu završio je Odsek za grafiku i dizajn. Bavljenje stripom ostavilo je tragove i na njegov potonji rad što je bilo primetno i na ovoj izložbi.
- Strip kao strip ne dominira skroz u toj meri da podupire umetnost, umetničku sliku, nego ima uticaj u vidu segmenata. Tek kada se pogleda cela slika ne izgleda toliko da je skroz stripska nego ima i dodira sa umetničkom grafikom. Sada je postalo teško razdvojiti, i kod mene i kod mnogih umetnika koji su se bavili stripom, da li je to prava umetnička slika ili malo ide na strip model.
Dolazeći spontano u Ivanovu maštu, pretočeni na belinu papira, crteži obiluju detaljima, nastalim, „prepletima poteza perom ili olovkom, kao izvučenih iz paučinastih niti, gradeći jedinstvenu strukturu što svemu prikazanom daje izgled čipke“ koja nas vodi ka postepenom ukidanju iluzije treće dimenzije.
- Želeo sam da malo ispitam sebe u ovoj izložbi. Šta bih mogao da unesem u svoje slike, na koji način bih mogao da kreiram svoj stil maštom bez uplita uticaja drugih slikara. Koliko sam uspeo prosudiće drugi.
Druga izložba Strip udruženja „Biberče“, a prva samostalna Ivanova, u galeriji Udruženja „Krug 10“, pokazala je, kako je na otvaranju rekao akvarelista, kipar i strip crtač iz Beograda, Dragoslav Jovanović, poznatiji kao Mister Dragon, „autorovu ubeđenost da humana sfera ima smisla samo u neodvojivoj vezi sa biosferom i kosmosom u celini, u sadejstvu čoveka i prirode, čemu je prvi preduslov sveopšte razumevanje i harmonija među ljudima.“
Viši smisao svega postojećeg
Otvarajući izložbu poznati akvarelista, kipar i strip crtač iz Beograda, Dragoslav Jovanović, poznatiji kao Mister Dragon, istakao je da crteži Ivana Rankovića zrače mirom, spokojstvom i nepokolebljivom verom u ljubav.
- Školovanjem stečeno znanje svesno je napustio spontano sledeći svoju unutrašnju viziju. Uprkos jednom od dominantnih filozofskih pravaca prošlog veka, koji ističe da egzistencija prethodi esenciji, Ivan Ranković literarnom tematikom svojih crteža, a još više načinom njihovog izvođenja odbija da prihvati ovakve egzistencije i predano traga za esencijom, sa verom u neporecivi viši smisao svega postojećeg. Zbog toga se njegovo delo ne može svrstati ni u sliku-predmet, ni u tradicionalnu figuraciju, a pogotovo ne u naivu i ako naš autor belom papiru prilazi potpuno očišćen od uticaja tradicije i svih naslaga znanja i prethodnog iskustva - dodao je, između ostalog, Jovanović.
O. Gavrilović

Najnoviji broj

18. jul 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa