30. mart 2017.30. mar 2017.
MAĆEHINSKI ODNOS REPUBLIČKE VLASTI PREMA JEDINOM OPOZICIONOM GRADU

ZAŠTO PREMIJER NE VOLI ŠABAC

Osveta počela preseljenjem Agencije za agrarna plaćanja u Beograd. Republika nije uradila svoj deo posla oko izgradnje nasipa na Čevrntiji, a Grad očistio 100 kilometara kanalske mreže. Država ignoriše dugovanja prema Gradu, a autoput Šabac-Ruma mrtvo slovo na papiru bez obzira na zainteresovanost iz inostranstva
Odnos Republike prema jedinom gradu u Srbiji u kojem SNS nije na vlasti, može se slobodno reći, maćehinski je. Iz Šapca je put Beograda otišlo na desetine inicijativa, pisama, reakcija, ali odgovora nije bilo. U pitanju je, očigledno, patološki odnos Republike prema jednom gradu, ili jednog čoveka prema Šapcu.
Opšte je poznata stvar da premijer Srbije Aleksandar Vučić ne voli činjenicu da „njegovi“ nisu na vlasti. Mnoge nezvanične informacije tog tipa su dolazile do nas, ali da to nisu obične glasine dovoljno govori podatak da Vučić u Šabac nijednom nije došao kao premijer, ako izuzmemo u vreme poplava kada je morao da žanje ono što je sam posejao pričom o odbrani našeg grada. Od tada je u Šabac nogom kročio samo jednom, i to tokom prošlogodišnje predizborne kampanje kada mu je obećana podrška u vidu poklanjanja svakog sekunda i milimetra naših života. Tokom ove kampanje, kroz Šabac nije ni prošao. O tome da li naš grad ima neke projekte, neku viziju napretka, neke probleme, neka dugovanja Republike prema njemu, nikada nije bila prilika da se razgovara.
A, osveta prema gradu na Savi počela je preseljenjem Agencije za agrarna plaćanja iz Šapca u Beograd. To nikako nije smelo da se dogodi, a eto desilo se. Na veliko iznenađenje i razočaranje poljoprivrednika i opšte javnosti, stigla je vest o odbijanju akreditacije Uprave za agrarna plaćanja, za korišćenje evropskog IPARD fonda za poljoprivredu. Tačno četiri godine nakon što je Uprava za agrarna plaćanja sa sedištem u Šapcu, u izveštaju Generalnog direktorata za poljoprivredu EU, označena kao lider u sprovođenju administrativnih reformi. Toj istoj Upravi za agrarna plaćanja, ali sa duplo više zaposlenih i sedištem u Beogradu, odbijen je zahtev za akreditaciju za IPARD, a samim tim i uskraćena mogućnost višemilionskih sredstava iz ovog Fonda za naše poljoprivrednike.
Dok Šabac čeka da država završi posao u vezi sa izgradnjom nasipa na Čevrntiji, očišćeno je i uređeno 100 kilometara kanalske mreže na vodotocima za koje je grad nadležan. Grad Šabac je spreman za projekat navodnjavanja 11.000 hektara obradive zemlje u Mačvi. Izgradnjom primarne mreže kanala za navodnjavanje, crpnih stanica i regulacionih ustava, obradivo zemljište i usevi bili bi zaštićeni od suša i poplava, a prinosi u Mačvi značajno povećani. Ako bi država uradila svoj deo posla, Grad Šabac je spreman da omogući svakom poljoprivredniku da voda dođe do njegove njive. Ali država ne reaguje ni na jedno pisanije koje iz Šapca krene ka prestonici. Bezbroj pokušaja i pisanja je pokušano, ali odgovor iz Beograda ne stiže.
Zbog sporosti stečajnog postupka i nepostupanja nadležnih tela u predmetu Zorka-Holding u stečaju, više od dve godine Grad Šabac nije u mogućnosti da realizuje potraživanje obezbeđeno hipotekama prvog reda na vrednim nekretninama u iznosu od 239.140.000,00 dinara. Znači nešto što pripada gradu, država ne daje obrazlažući svoj stav rečenicom- da to nije ekonomski opravdano, bez obzira što postoji i rizik da će se daljim odugovlačenjem smanjiti vrednost založenih nepokretnosti, a time i obim naplate našeg potraživanja.
Republika odbija da isplati 130 miliona dinara Gradu, na osnovu ugovora sa Fondom za razvoj o zajedničkom ulaganju u izgradnju gradskog bazena. Grad je ponudio rešenje Ministarstvu, da se tih 130 miliona dinara konvertuju u važnu investiciju u gradu - termoizolaciju stambenih objekata. Na taj način se upošljava građevinski sektor, štedi energija i smanjuju računi našim građanima. Nažalost, rečeno je da to nije moguće.
Idemo dalje. Auto–put Šabac–Ruma, i ministarka Zorana Mihajlović ga onomad pominjala u kampanji, ali nikada sa gradonačelnikom Nebojšom Zelenovićem nije mogla da nađe vremena da sedne i da porazgovara. Više puta su iz Grada, bez uspeha, tražili sagovornike u Vladi Republike Srbije i nadležnim institucijama o ovoj temi. Značaj i vrednost izgradnje auto-puta Šabac-Ruma uočio je i jedan od najvećih internacionalnih investicionih fondova na globalnom nivou „Emta Infrastructure“ iz Kanade, sa kojim je Grad Šabac potpisao Memorandum o razumevanju, u decembru 2015. godine. U dokumentu je sadržana namera „Emta Infrastructure“ da realizuje, kao projekat javno-privatnog partnerstva, izgradnju autoputa Ruma-Šabac i mosta u Šapcu preko reke Save.
Iz Vlade Srbije ni pisma ni razglednice. Ne samo po ovom pitanju, nego uopšte.
STRANKA
PREČA OD GRADA
Gradonačelnik Šapca Nebojša Zelenović više puta je pisao zvanična pisma ministarki građevine Zorani Mihajlović, svim ministrima poljoprivrede koji su bili na toj funkciji od 2012. godine, ministrima privrede, pravde, čak i premijeru. Niko od svih njih se nije udostojio da odgovori i pozovove, ili dođe u Šabac na razgovore. Najdrastičniji primer je ministarke Mihajlović koja malo-malo pa dođe u Šabac, obiđe nešto i nema vremena da se sretne sa gradonačelnikom, ali redovno poseti gradski SNS i jednu lokalnu televiziju.
N. K.

Najnoviji broj

28. mart 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa