Berza

  • aero 830 ▼ -1,19%
  • coka 9.707 ▼ -2,93%
  • dinnpb 4.000 ▲ 7,93%
  • dnos 2.400 ▲ 4,35%
  • enhl 683 ▼ -2,43%
  • hmbg 750 ▲ 12,61%
  • impl 3.350 ▲ 4,33%
  • kmbn 3.241 ▲ 1,28%
  • kmbnpb 1.350 ⚫ 0,00%
  • niis 685 ▲ 0,29%
  • puue 156 ▼ -3,11%
  • rmbg 29 ▲ 16,00%
  • stup 5.904 ▼ -0,05%
(3. novembar 2011.)
SEĆANjA NA STARI ŠABAC

ŽELEZNIČKI MOST ““ UKLET ILI NE?

Kroz vreme i prostor, od nezaborava pohranjena u mislima starih Šapčana, zabeležena u dokumentima i na izbledelim, požutelim fotografijama, izviru sećanja o gradu, ljudima, dobrim i lošim vremenima
Pogranični grad do Prvog svetskog rata, Šabac je razmenu robe vršio dereglijama. Gradska kafana preko puta carinarnice bila je stecište gde su se ugovarali poslovi. Završetak Prvog svetskog rata, pontonjerski puk i potonski most. Plan za izgradnju preko potrebnog mosta urađen 1921. godine, ali sa gradnjom nosećih kamenih stubova početo tek 13. 8. 1924. Pet godina stajali su kameni stubovi odolevajući kiši, vetru, ćudima reke Save, da bi 18. 10. 1929, započeto sa sklapanjem gvozdene konstrukcije. Šapčani su most napokon dobili 1934. kada je 13. maja osvećen. Kralj Aleksandar zvanično ga otvorio mesec dana kasnije. Dobio je ime kraljevića Tomislava ali nikada nije obeležen. Sama svečanost ostala je u senci nemilog događaja. Nesrećnim slučajem odletela je sa mosta prva srpska glava.

Najnoviji broj

22. avgust 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa