Инфо

Берза

  • aero 1.692 ▲ 0,18%
  • agbc 500 ⚫ 0,00%
  • alfa 34.434 ▲ 2,48%
  • amsopb 545 ⚫ 0,00%
  • dinnpb 3.490 ▲ 2,47%
  • enhl 690 ⚫ 0,00%
  • hmbg 510 ⚫ 0,00%
  • jesv 5.105 ▲ 2,08%
  • kmbn 1.905 ▲ 0,26%
  • niis 684 ▲ 0,74%
  • rso1488 127,40 ⚫ 0,00%
  • svrl 600 ⚫ 0,00%
(8. јануар 2015.)
УБЛАЖИТЕ ПОСЛЕДИЦЕ ПРАЗНИЧНЕ ТРПЕЗЕ ПРОМЕНОМ ИСХРАНЕ

ВОДОМ ПРОТИВ ТОКСИНА

Празници су прошли а са њима и обиље висококалоричне хране. Унос масне хране, алкохола, газираних пића и шећера, који обилује тзв. слободним радикалима, оставио је последице у организму. Вишак килограма нису изазвале само сувишне калорије већ и задржавање воде услед претеране конзумације шећера, соли и угљених хидрата.
Нутриционисти препоручују да се што пре вратимо здравој исхрани и укључивању физичких активности у свакодневни живот. Повећану потребу за шећером сузбити цитрусним воћем и понеким бадемом. Како би се избацили токсини из организма потребно је пити око две литре воде дневно. Конзумација свежих воћних сокова, сока од парадајза, биљних чајева и то од брезе, липе, камилице, ђумбира, коре поморанџе, матичњака, зеленог чаја и негазиране минералне воде доводи до опоравка организма.
После празника идеалан доручак је воћна салата од ананаса, грејпфрута са сувим шљивама, овсена каша са бобичастим воћем и две кашике муслија са немасним јогуртом. Непосредно после буђења јутро треба почети са цеђеном поморанџом. Ручак би требао да се састоји од велике чиније зелене салате, руколе и свежег спанаћа са изренданом шаргарепом уз додатак семенки голице и сунцокрета зачињених маслиновим уљем и јабуковим сирћетом.
Супа од поврћа, празилука, целера и тиквица идеална је вечера за први дан после славља. Другог дана за ручак можете припремити комбинацију бареног поврћа и свеже салате, а за вечеру печени лосос уз додатак лимуновог сока уз броколи куван на пари као прилог.
Важно је да се не прескачу оброци тако да су обавезна три лагана, количински мала оброка са воћним међуоброцима: јабука, поморанџа, грејпфрут, крушка, киви... Све то праћено физичком активношћу попут шетње брзим ходом.
Потребно је пронаћи баланс у исхрани како би организам најбоље одреаговао. Постоје многобројне брзе дијете али оне дају краткорочне резултате, а организам се том приликом, што је најгоре, излаже још већем стресу.
Једна од дијета за детоксикацију, тј. пречишћавање организма, заснована је на бареном поврћу и јужном воћу који представљају изобиље антиоксиданата. Уз правилну исхрану и чајеве од лековитог биља убрзаће се процес детоксикације.
Први дан ““ Доручак : 200 мл цеђене поморанџе (хранљива вредност 83 кцал), 150 гр воћне салате, 4 суве шљиве, чај од брезе, чичка и менте заслађен двема кашичицама меда (хранљива вредност 60 кцал).
Ужина: 2 мандарине (хранљива вредност 115 кцал).
Ручак: Поврће барено на пари ““ 300 гр тиквица, кашика маслиновог уља, зачини, јабуково сирће по укусу (хранљива вредност 345 кцал), 200 гр барене репе у лимуновом соку, кашичица маслиновог уља (хранљива вредност 88 кцал), лековити чај од горчице, ђумбира, коре поморанџе и шафрана заслађен кашичицом меда (хранљива вредност 30 кцал).
Ужина: 300 гр воћне салате од ананаса и грејпфрута (хранљива вредност 131 кцал).
Вечера: Бистра супа од поврћа ““ Исецкајте 150 гр празилука, 100 целера и 120 гр тиквица па их пропржите. Додајте литар воде, коцку супе и оставите да се кува двадесетак минута . На крају додајте 200 гр спанаћа и посолите. Приликом сервирања сипајте у супу пола кашичице маслиновог уља (хранљива вредност 30 кцал).
Други дан ““ Доручак: 250 мл лимунаде без шећера (хранљива вредност 80 кцал), две кашке муслија преливене шољом немасног јогурта (хранљива вредност 80 кцал).
Ужина: Чај од брезе, чичка и менте, заслађен са две кашичице меда (хранљива вреност 60 кцал).
Ручак: Динстано поврће ““ Бланширајте 250 гр броколија, 100 гр карфиола и 150 гр шаргарепе па благо пропржите на маслиновом уљу (хранљива вредност 325 кцал). Зелена салата с ренданом шаргарепом посута сувим грожђем и семенкама сунцокрета (хранљива вредност 100 кцал). Чај од горчице, ђумбира, коре поморанџе и шафрана заслађен кашичицом меда (хранљива вредност 30 кцал).
Ужина: 1 банана (хранљива вредност 100 кцал).
Вечера: Скувајте на пари 200 гр броколија и 200 гр карфиола и зачините лимуновим соком и маслиновим уљем (хранљива вредност 104 кцал). Чај за лаку ноћ од матичњака и нане заслађен кашичицом меда (хранљива вредност 30 кцал).
Ово су само неки од предлога за враћање здравијем начину исхране. Ипак, најбољи савет би био да и током празника, ако је то могуће, имамо умереност у конзумирању намирница које нам на кратко донесу задовољство, а на дуже проблеме са којима се боримо током више месеци, а неретко и до следећих преобилних празничних трпеза.
О. Гавриловић

Најновији број

20. септембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa