Berza

  • aero 849 ▼ -0,12%
  • dinnpb 3.706 ▼ -0,03%
  • dnos 2.300 ▲ 9,52%
  • fito 2.900 ⚫ 0,00%
  • gmon 2.200 ▲ 4,22%
  • gsfd 400 ▲ 14,29%
  • jesv 5.700 ▲ 1,42%
  • jgpk 2.020 ⚫ 0,00%
  • jmbn 6.500 ▲ 7,71%
  • kmbn 3.224 ▼ -0,12%
  • kmbnpb 1.350 ⚫ 0,00%
  • lklg 1.200 ⚫ 0,00%
  • niis 683 ⚫ 0,00%
  • svrl 519 ▼ -1,70%
  • svts 1.000 ▼ -50,00%
  • tgas 12.099 ▲ 0,82%
  • thhm 214 ▼ -0,47%
  • tigr 50 ▼ -16,67%
  • vpdu 12.550 ▲ 0,19%
(8. januar 2015.)
UBLAŽITE POSLEDICE PRAZNIČNE TRPEZE PROMENOM ISHRANE

VODOM PROTIV TOKSINA

Praznici su prošli a sa njima i obilje visokokalorične hrane. Unos masne hrane, alkohola, gaziranih pića i šećera, koji obiluje tzv. slobodnim radikalima, ostavio je posledice u organizmu. Višak kilograma nisu izazvale samo suvišne kalorije već i zadržavanje vode usled preterane konzumacije šećera, soli i ugljenih hidrata.
Nutricionisti preporučuju da se što pre vratimo zdravoj ishrani i uključivanju fizičkih aktivnosti u svakodnevni život. Povećanu potrebu za šećerom suzbiti citrusnim voćem i ponekim bademom. Kako bi se izbacili toksini iz organizma potrebno je piti oko dve litre vode dnevno. Konzumacija svežih voćnih sokova, soka od paradajza, biljnih čajeva i to od breze, lipe, kamilice, đumbira, kore pomorandže, matičnjaka, zelenog čaja i negazirane mineralne vode dovodi do oporavka organizma.
Posle praznika idealan doručak je voćna salata od ananasa, grejpfruta sa suvim šljivama, ovsena kaša sa bobičastim voćem i dve kašike muslija sa nemasnim jogurtom. Neposredno posle buđenja jutro treba početi sa ceđenom pomorandžom. Ručak bi trebao da se sastoji od velike činije zelene salate, rukole i svežeg spanaća sa izrendanom šargarepom uz dodatak semenki golice i suncokreta začinjenih maslinovim uljem i jabukovim sirćetom.
Supa od povrća, praziluka, celera i tikvica idealna je večera za prvi dan posle slavlja. Drugog dana za ručak možete pripremiti kombinaciju barenog povrća i sveže salate, a za večeru pečeni losos uz dodatak limunovog soka uz brokoli kuvan na pari kao prilog.
Važno je da se ne preskaču obroci tako da su obavezna tri lagana, količinski mala obroka sa voćnim međuobrocima: jabuka, pomorandža, grejpfrut, kruška, kivi... Sve to praćeno fizičkom aktivnošću poput šetnje brzim hodom.
Potrebno je pronaći balans u ishrani kako bi organizam najbolje odreagovao. Postoje mnogobrojne brze dijete ali one daju kratkoročne rezultate, a organizam se tom prilikom, što je najgore, izlaže još većem stresu.
Jedna od dijeta za detoksikaciju, tj. prečišćavanje organizma, zasnovana je na barenom povrću i južnom voću koji predstavljaju izobilje antioksidanata. Uz pravilnu ishranu i čajeve od lekovitog bilja ubrzaće se proces detoksikacije.
Prvi dan ““ Doručak : 200 ml ceđene pomorandže (hranljiva vrednost 83 kcal), 150 gr voćne salate, 4 suve šljive, čaj od breze, čička i mente zaslađen dvema kašičicama meda (hranljiva vrednost 60 kcal).
Užina: 2 mandarine (hranljiva vrednost 115 kcal).
Ručak: Povrće bareno na pari ““ 300 gr tikvica, kašika maslinovog ulja, začini, jabukovo sirće po ukusu (hranljiva vrednost 345 kcal), 200 gr barene repe u limunovom soku, kašičica maslinovog ulja (hranljiva vrednost 88 kcal), lekoviti čaj od gorčice, đumbira, kore pomorandže i šafrana zaslađen kašičicom meda (hranljiva vrednost 30 kcal).
Užina: 300 gr voćne salate od ananasa i grejpfruta (hranljiva vrednost 131 kcal).
Večera: Bistra supa od povrća ““ Iseckajte 150 gr praziluka, 100 celera i 120 gr tikvica pa ih propržite. Dodajte litar vode, kocku supe i ostavite da se kuva dvadesetak minuta . Na kraju dodajte 200 gr spanaća i posolite. Prilikom serviranja sipajte u supu pola kašičice maslinovog ulja (hranljiva vrednost 30 kcal).
Drugi dan ““ Doručak: 250 ml limunade bez šećera (hranljiva vrednost 80 kcal), dve kaške muslija prelivene šoljom nemasnog jogurta (hranljiva vrednost 80 kcal).
Užina: Čaj od breze, čička i mente, zaslađen sa dve kašičice meda (hranljiva vrenost 60 kcal).
Ručak: Dinstano povrće ““ Blanširajte 250 gr brokolija, 100 gr karfiola i 150 gr šargarepe pa blago propržite na maslinovom ulju (hranljiva vrednost 325 kcal). Zelena salata s rendanom šargarepom posuta suvim grožđem i semenkama suncokreta (hranljiva vrednost 100 kcal). Čaj od gorčice, đumbira, kore pomorandže i šafrana zaslađen kašičicom meda (hranljiva vrednost 30 kcal).
Užina: 1 banana (hranljiva vrednost 100 kcal).
Večera: Skuvajte na pari 200 gr brokolija i 200 gr karfiola i začinite limunovim sokom i maslinovim uljem (hranljiva vrednost 104 kcal). Čaj za laku noć od matičnjaka i nane zaslađen kašičicom meda (hranljiva vrednost 30 kcal).
Ovo su samo neki od predloga za vraćanje zdravijem načinu ishrane. Ipak, najbolji savet bi bio da i tokom praznika, ako je to moguće, imamo umerenost u konzumiranju namirnica koje nam na kratko donesu zadovoljstvo, a na duže probleme sa kojima se borimo tokom više meseci, a neretko i do sledećih preobilnih prazničnih trpeza.
O. Gavrilović

Najnoviji broj

15. avgust 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa