Инфо

Берза

  • aero 1.690 ⚫ 0,00%
  • alfa 33.600 ▲ 0,28%
  • dinnpb 3.406 ▼ -2,41%
  • enhl 690 ⚫ 0,00%
  • hmbg 510 ⚫ 0,00%
  • jesv 5.001 ▲ 0,02%
  • lsta 400 ⚫ 0,00%
  • niis 680 ▲ 0,15%
  • svrl 600 ⚫ 0,00%
  • thhm 235 ⚫ 0,00%
  • vzas 80 ⚫ 0,00%
(26. фебруар 2015.)
УДРУЖЕЊЕ „ВОЗИ УЛИЦЕ“ ПРОТИВ УВОЂЕЊА ОБАВЕЗНИХ СВЕТЛООДБОЈНИХ ПРСЛУКА БИЦИКЛИСТИМА

КОНТРАПРОДУКТИВНО

Недавно су на нови предлог Закона о безбедности саобраћаја на путевима, односно на део о бициклистичком саобраћају, многобројна удружења грађана широм Србије, међу којима је и „Вози улице“ из Шапца, упутила примедбе. Као најспорнији део истиче се увођење обавеза ношења светлоодбојних прслука за бициклисте ноћу и у условима смањене видљивости.
- Ова обавеза важила би како на путевима ван насеља, тако и на осветљеним градским улицама, па чак и у зонама смиреног саобраћаја и на бициклистичким стазама. Удружење „Вози улице“ подсећа да је по важећем закону бициклистима већ прописано да своје возило опреме светлима (бело напред, црвено позади) и рефлектујућим телима са бочних страна, нпр. катадиоптери на точковима, што је уз поштовање ограничења брзине од стране возача моторних возила и више него довољно да бициклиста буде уочен на време. Масовно кршење постојећих прописа не би смело бити разлог за увођење нових, у пракси неспроводивих, непроверених прописа. Иако на „прву лопту“ може звучати као здраворазумско решење, не постоје докази (студије, истраживања) који говоре у прилог позитивном ефекту светлоодбојних прслука на безбедност бициклиста. Са друге стране, постоје истраживања која показују да законска обавеза ношења прслука у пракси заправо утиче на умањење безбедности бициклиста, али и осталих учесника, јер делује дестимулативно на удео бициклиста у укупном саобраћају. Опште позната чињеница је да већи удео моторних возила по правилу прати смањење опште безбедности саобраћаја. Ова правилност је у свету позната под називом „безбедност у бројности“. У развијеним државама проблему безбедности бициклиста прилази се са више пажње контролисањем осветљености бициклиста и брзине и кретања возача моторних возила, прилагођавањем и изградњом безбедне бициклистичке инфраструктуре ““ истичу у Удружењу „Вози улице“.
На јавним расправама одржаним у Београду, Новом Саду, Нишу и Крагујевцу удружења из целе Србије изнела су своје примедбе док су подршку добила од релевантних међународних асоцијација специјализованих за питања бициклистичког саобраћаја.
О. Г.

Најновији број

13. септембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa