23. jul 2015.23. jul 2015.
JEDINSTVENA ŠALTER SALA ZA IZDAVANjE DOKUMENATA

PRIMERENO POTREBAMA GRAĐANA

Odsek za izdavanje ličnih karata u Šapcu je smešten u nenamensku i neuglednu zgradu u ulici Laze Lazarevića, u kojoj ne postoje šalteri kakvi bi bili uobičajeni za ovu vrstu službe. U malom i zagušljivom hodniku, u prizemlju ovog objekta, šaltere predstavljaju dva zastakljena otvora na zidu kancelarije, a u njemu ne postoji ni pristojan šalter za informacije, nema ugovorne pošte ili šaltera banke gde bi se mogle platiti takse, pa čak ni pristojnih stolica na kojima bi stari i umorni mogli da sačekaju da dođu na red za sat ili dva. U istom ovom hodniku i na istim ovim šalterima se izdaju i pasoši, uverenja o prebivalištu, uverenja o zajedničkom domaćinstvu i prijavljuju novorođenčad. Iako služba zapošljava 8-10 radnika i 2 pozornika zadužena za davanje informacija, a stranke primaju u dve smene, gotovo uvek se u redovima nalazi najmanje dvadesetak ljudi. Kako se zamena lične karte vrši svakih pet godina, to izdavanje lične karte, njena zamena ili izmena podataka u njoj predstavljaju čest problem za 105.000 građana Šapca, starijih od 16 godina, koji imaju zakonsku obavezu posedovanja lične karte.
Kod registracije vozila građani Šapca se sreću sa sličnim problemom. U drugoj zgradi, u uzanom i klaustofobičnom hodniku, bez prirodnog svetla i ventilacije, na čijem kraju se nalazi prostorija za trežnjenje pijanih lica, postoji samo jedan šalter i to opet u vidu zastakljenog otvora u zidu. Ni ovde nema šaltera za informacije u vezi registracije vozila, šaltera ugovorne pošte ili banke, pa čak ni jedne jedine, makar stare stolice. Ovde se ne zna kome je teže. Da li je to onim Šapčanima koji u stalnom redu, od preko dvadeset lica, stoje ispred „šaltera“, ili onim Šapčanima koji se neprekidno sudaraju po kancelariji u kojoj je prostora za arhiviranje dokumentacije nestalo još pre par godina. Zbog nedostatka prostora deo „arhiviranih“ predmeti stoji na podu u hodniku i na starom radnom stolu usred hodnika, izbačenom iz neke od kancelarija pre više godina.
Ukoliko je građanima Šapca potrebno uverenje o vlasništvu, pregled veštaka, ili bilo koje drugo uverenje ili dokument koji izdaje Uprava ministarstva unutrašnjih poslova u Šapcu, građani će se susresti i sa problemom neadekvatne organizacije radnog vremena. Druga smena ne prima stranke, već samo obrađuje primljene zahteve. Radno vreme za fizička lica je u periodu 08““14 časova, sa polučasovnom pauzom i u vremenu 14““16 časova za agencije. Ovo radno vreme beskorisno je zaposlenim Šapčanima koji rade pre podne.
Ova služba je zbog veoma loših uslova za rad, previše predmeta, loše organizacije radnog vremena i neadekvatnog prostora, verovatno među najneefikasnijim u Srbiji. Ako se uzmu u obzir dodatne potvrde, uverenja ili rešenja Poreske uprave ili Opštine koja je neophodno pribaviti, prosečan građanin Šapca mora da odvoji ceo radni dan, a neretko i dva, kako bi samo registrovao automobil. Pritom, lični podaci građana nisu zaštićeni u skladu sa zakonom, pošto se arhivom u hodniku može poslužiti svaki slučajni prolaznik.
Ovom inicijativom ne prigovaramo radu službenika, jer u postojećim prostorima ne može raditi više ljudi, niti njihovoj efikasnosti, jer smo sigurni da su u postojećim uslovima efikasni koliko je to moguće.
Svesni smo i da problem na koji ukazujemo i predlog za njegovo rešavanje nisu u isključivoj nadležnosti gradskih vlasti Šapca. Sa druge strane, smatramo i da je svaki problem građana Šapca ujedno i problem gradskih vlasti, bez obzira na njihovu nadležnost. Gradska vlast mora da podrži svoje građane pred svim institucijama u meri u kojoj je to moguće, naročito ako su zahtevi građana, kao u ovom slučaju, opravdani i imaju za cilj poboljšanje uslova života i rada.
Građanska inicijativa „Korak“ je zatražila je od gradskih vlasti grada Šapca, da kod nadležnih republičkih institucija pokrenu inicijativu, i neprekidno insistiraju na njoj sve do njene realizacije, da se za potrebe PU Šabac izgradi nov, adaptira neki već postojeći u vlasništvu republike, ili iznajmi neki adekvatan prostor, u kome bi se, kao u drugim gradovima, svi povezani poslovi na izdavanju ličnih karata, pasoša, saobraćajnih i vozačkih dozvola i raznih uverenja i potvrda obavljali u jednoj šalter sali, primerenoj civilizacijskim normama i potrebama građana Šapca.
Građanska inicijativa “Korak“

Najnoviji broj

22. februar 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa