Инфо

Берза

  • aero 1.702 ▲ 0,12%
  • dinnpb 3.480 ▲ 1,61%
  • dnos 1.220 ▼ -2,94%
  • enhl 650 ▼ -4,41%
  • fito 2.800 ⚫ 0,00%
  • gfom 230 ▲ 4,55%
  • infm 800 ⚫ 0,00%
  • jesv 5.150 ▲ 1,94%
  • kmbn 2.198 ▲ 2,66%
  • niis 688 ▲ 0,15%
  • nssj 500 ⚫ 0,00%
  • pdcl 10.360 ⚫ 0,00%
  • svrl 622 ⚫ 0,00%
  • tgas 10.750 ▼ -0,48%
  • ztpk 418 ⚫ 0,00%
(23. јул 2015.)
ЈЕДИНСТВЕНА ШАЛТЕР САЛА ЗА ИЗДАВАЊЕ ДОКУМЕНАТА

ПРИМЕРЕНО ПОТРЕБАМА ГРАЂАНА

Одсек за издавање личних карата у Шапцу је смештен у ненаменску и неугледну зграду у улици Лазе Лазаревића, у којој не постоје шалтери какви би били уобичајени за ову врсту службе. У малом и загушљивом ходнику, у приземљу овог објекта, шалтере представљају два застакљена отвора на зиду канцеларије, а у њему не постоји ни пристојан шалтер за информације, нема уговорне поште или шалтера банке где би се могле платити таксе, па чак ни пристојних столица на којима би стари и уморни могли да сачекају да дођу на ред за сат или два. У истом овом ходнику и на истим овим шалтерима се издају и пасоши, уверења о пребивалишту, уверења о заједничком домаћинству и пријављују новорођенчад. Иако служба запошљава 8-10 радника и 2 позорника задужена за давање информација, а странке примају у две смене, готово увек се у редовима налази најмање двадесетак људи. Како се замена личне карте врши сваких пет година, то издавање личне карте, њена замена или измена података у њој представљају чест проблем за 105.000 грађана Шапца, старијих од 16 година, који имају законску обавезу поседовања личне карте.
Код регистрације возила грађани Шапца се срећу са сличним проблемом. У другој згради, у узаном и клаустофобичном ходнику, без природног светла и вентилације, на чијем крају се налази просторија за трежњење пијаних лица, постоји само један шалтер и то опет у виду застакљеног отвора у зиду. Ни овде нема шалтера за информације у вези регистрације возила, шалтера уговорне поште или банке, па чак ни једне једине, макар старе столице. Овде се не зна коме је теже. Да ли је то оним Шапчанима који у сталном реду, од преко двадесет лица, стоје испред „шалтера“, или оним Шапчанима који се непрекидно сударају по канцеларији у којој је простора за архивирање документације нестало још пре пар година. Због недостатка простора део „архивираних“ предмети стоји на поду у ходнику и на старом радном столу усред ходника, избаченом из неке од канцеларија пре више година.
Уколико је грађанима Шапца потребно уверење о власништву, преглед вештака, или било које друго уверење или документ који издаје Управа министарства унутрашњих послова у Шапцу, грађани ће се сусрести и са проблемом неадекватне организације радног времена. Друга смена не прима странке, већ само обрађује примљене захтеве. Радно време за физичка лица је у периоду 08““14 часова, са получасовном паузом и у времену 14““16 часова за агенције. Ово радно време бескорисно је запосленим Шапчанима који раде пре подне.
Ова служба је због веома лоших услова за рад, превише предмета, лоше организације радног времена и неадекватног простора, вероватно међу најнеефикаснијим у Србији. Ако се узму у обзир додатне потврде, уверења или решења Пореске управе или Општине која је неопходно прибавити, просечан грађанин Шапца мора да одвоји цео радни дан, а неретко и два, како би само регистровао аутомобил. Притом, лични подаци грађана нису заштићени у складу са законом, пошто се архивом у ходнику може послужити сваки случајни пролазник.
Овом иницијативом не приговарамо раду службеника, јер у постојећим просторима не може радити више људи, нити њиховој ефикасности, јер смо сигурни да су у постојећим условима ефикасни колико је то могуће.
Свесни смо и да проблем на који указујемо и предлог за његово решавање нису у искључивој надлежности градских власти Шапца. Са друге стране, сматрамо и да је сваки проблем грађана Шапца уједно и проблем градских власти, без обзира на њихову надлежност. Градска власт мора да подржи своје грађане пред свим институцијама у мери у којој је то могуће, нарочито ако су захтеви грађана, као у овом случају, оправдани и имају за циљ побољшање услова живота и рада.
Грађанска иницијатива „Корак“ је затражила је од градских власти града Шапца, да код надлежних републичких институција покрену иницијативу, и непрекидно инсистирају на њој све до њене реализације, да се за потребе ПУ Шабац изгради нов, адаптира неки већ постојећи у власништву републике, или изнајми неки адекватан простор, у коме би се, као у другим градовима, сви повезани послови на издавању личних карата, пасоша, саобраћајних и возачких дозвола и разних уверења и потврда обављали у једној шалтер сали, примереној цивилизацијским нормама и потребама грађана Шапца.
Грађанска иницијатива “Корак“

Најновији број

8. новембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa