Инфо

Берза

  • aero 1.676 ▼ -0,36%
  • dnos 1.103 ▼ -1,34%
  • fito 2.791 ▼ -0,32%
  • impl 3.200 ▲ 4,92%
  • jesv 5.150 ⚫ 0,00%
  • mtlc 2.025 ▼ -4,03%
  • niis 681 ▲ 0,29%
  • pdcl 10.310 ▲ 24,97%
  • rso17153 103,96 ▲ 0,20%
  • sjpt 143 ▲ 2,14%
  • svrl 600 ⚫ 0,00%
(12. мај 2016.)
РЕЧЕНИЦА ДВЕ О ЗДРАВОЈ ИСХРАНИ

ПРОЛЕЋНИ МЕНИ

Почетком пролећа потребно нам је и више енергије, а савладавање пролећног умора ће бити лакше уз правилну исхрану. Дакле, пролеће је одличан период за планирање здравог начина исхране
Нека храна која се једе у току зиме треба да остане а неку је потребно увесту и пролећним месецима. Храну треба кувати кратко, тако се проводи мање времена у припремању а истовремено се више чувају хранљиви састојци.
Направите сопствени план исхране у пролеће
Шта год да се једе, пожељно је избегавати рафинирану и прерађену храну, посебно бели шећер масне врсте меса ит䓦
Најважније је да у пролеће обогатимо исхрану са што више свежег воћа и поврћа, нарочито зелениша. Користићемо свеже убране купуснаце/купус, кељ, кељ пупчар, плод и листови келерабе, лист карфиола, броколи, прокељ, раштан. Постоје и такозване зимске салате, као сто је ендивија, рукола.
У овом периоду треба у исхрану укључити млади црни и бели лук, бирајући примерке са младим, зеленим перима. У тим изданцима налази се право богатство минерала, витамина и ензима. Када купујете целер и першун, купујте заједно лист и корен, јер ће те на тај начин боље сачувати њихов квалитет и дуже ће остати свежи.
Ако нисте пробали било коју врсту житарица за доручак, пролеће је најбоље време да то учините. Одличан пролећни доручак може бити јечам каша са сувим кајсијама. Бићете изненађени колико је добар укус.
Замените веома дуго кување са кратким. Најбољи антиоксиданси су из зеленог поврћа и треба га јести сваки дан, ако је то могуће.
Укључити и махунарке у свакодневну исхрану . Јечам је житарица одлична за конзумирање у пролеће и лако се може комбиновати са пиринчем од целог зрна житарица.
Покушајте да једете супу онолико често колико можете, чак и ако нисте склони, јер је то здраво. Пролећне супе су лакше, оне треба да садрже мање масноћа а више поврћа.
Салате са сиром или туњевином уз неколико капи маслиновог уља су добар избор у дане пролећа.
Приредила нутрициониста Ана Поп&

Најновији број

20. септембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa