Kraj sezone za šljivu
NIJE DOBRO NI KADA RODI
Cena šljive u regionu Šapca pala je sa početnih 22 dinara za kilogram na trenutnih 15 dinara. Pojedini otkupljivači kupuju šljivu čak i po 12 dinara za kilogram. Brana šljiva sa peteljkom dostizala je na početku sezone 30 dinara. Neuređeno tržište i nedostatak prerađivačkih kapaciteta ključni je razlog niskih otkupnih cena tvrdi zemenik direktora Direkcije za poljoprivredu Predrag Srdanović.
Kada šljiva rodi i prerodi na scenu stupaju otkupljivači koji obaraju cenu a proizvođači rod pretvaraju u alkohol. Godinama se ovo ponavlja jer još uvek srpsko tržište je neuređeno a naši proizvođači nespremni i neorganizovani. Na žalost registrovanih i kvalitetnih destilerija je vrlo malo pa se prerada i prodaja i dalje obavlja po domaćinstvima i pijacama. Jedina je sreća da rešenje za neprodatu neotkupljenu šljivu postoji. U narednom periodu podizanje kapaciteta za proizvodnju džemova i kompota, sušenje šljive i registrovanje destilerija bi trebalo konačno da reši decenijski problem srpskog šljivarstva , navodi Srdanović.
Naša šljiva je jedna od najkvalitetnijih u svetu prodaje se kao sirovina umesto da upakovana i prerađena na tržište stiže kao poluproizvod ili gotov proizvod. Povećanje prerađivačkih kapaciteta uposlilo bi više radnika u poljoprivredi i omogućilo ekstraprofit.
Kada šljiva rodi i prerodi na scenu stupaju otkupljivači koji obaraju cenu a proizvođači rod pretvaraju u alkohol. Godinama se ovo ponavlja jer još uvek srpsko tržište je neuređeno a naši proizvođači nespremni i neorganizovani. Na žalost registrovanih i kvalitetnih destilerija je vrlo malo pa se prerada i prodaja i dalje obavlja po domaćinstvima i pijacama. Jedina je sreća da rešenje za neprodatu neotkupljenu šljivu postoji. U narednom periodu podizanje kapaciteta za proizvodnju džemova i kompota, sušenje šljive i registrovanje destilerija bi trebalo konačno da reši decenijski problem srpskog šljivarstva , navodi Srdanović.
Naša šljiva je jedna od najkvalitetnijih u svetu prodaje se kao sirovina umesto da upakovana i prerađena na tržište stiže kao poluproizvod ili gotov proizvod. Povećanje prerađivačkih kapaciteta uposlilo bi više radnika u poljoprivredi i omogućilo ekstraprofit.
Najnoviji broj
30. april 2025.