Berza

  • aero 996 ▼ -0,10%
  • glos 440 ▼ -2,22%
  • gsfd 502 ▼ -0,20%
  • impl 3.477 ▲ 4,10%
  • mtlc 2.060 ▲ 0,29%
  • niis 734 ▼ -1,21%
  • rmks 3.400 ▲ 12,73%
  • rso17169 101,13 ▼ -1,59%
  • rso19182 103,38 ▼ -3,36%
  • rso19186 109,13 ▲ 0,10%
  • trbg 4.400 ▲ 1,29%
  • vbse 2.940 ⚫ 0,00%
(12. decembar 2019.)

Fiskalni savet: Završni računi budžeta Srbije pokazuju da je potrošnja veća od planirane

(Beta) - Završni računi budžeta Srbije od 2002. do 2018. godine, dostavljeni Skupštini Srbije, pokazuju da je stvarna potrošnja budžetskih korisnika osetno veća od iznosa koji su bili u budžetskim planovima i izveštajima Ministarstva finansija o tekućem izvršenju budžeta, navodi se u danas objavljenoj analizi Fiskalnog saveta.

"Nakon tri godine neobjavljivanja i sedamnaest godina neusvajanja završnih računa u Narodnoj skupštini, ovi važni zakoni za period 2002-2018. godine ušli su u skupštinsku proceduru, čime je učinjen značajan korak ka unapređenju sistema za upravljanje javnim finansijama, jer jedino završni računi daju konačne i dovoljno sveobuhvatne informacije o izvršenju budžeta Republike", istaknuto je u analizi Saveta.

Završni računi su pokazali, po oceni Saveta, da postoji deo rashoda budžetskih korisnika koji nije obihvaćen redovnim izveštavanjem, koji u proseku iznosi oko 570 milionan evra godišnje.

"Takođe, završni računi pokazuju da se oko 850 miliona evra godišnje potroši drugačije od plana izloženog u budžetu i usvojenog u Skupštini. Premda se načelno znalo da se tokom godine budžetske aproprijacije menjaju korišćenjem budžetske rezerve i drugih netransparentnih izvora, ali tek sada je moguće sagledati vrednost i strukturu ovih promena. One nisu u potpunosti ekonomski problematične (na primer, oko četvrtine te sume odnosi na povećanje kapitalnih rashoda), ali je ipak reč o prevelikom iznosu da bi bio raspoređen potpuno mimo skupštinske procedure i uvida javnosti kroz koju je prošao zakon o budžetu", ukazao je Savet.

Neki od nedostataka predloženih završnih računa budžeta su, smatra to nezavisno telo, što je propuštena prilika da se prikažu neke važne informacije, kao što su kome su i zašto plaćene ogromne kazne i penali, koja javna preduzeća su uplaćivala deo dobiti u budžet i u kom iznosu, koja preduzeća su korisnici subvencija za strane investitore.

"Završni računi pružaju uvid u prihode iz vanbudžetskih izvora i pokazalo se da su oni u budžetskim planovima sistematski potcenjivani. Vanbudžetskim prihodima finansiraju se uglavnom tekući rashodi, zbog čega su rashodi za zarade zaposlenih veći nego što se do sada smatralo", naveo je u analizi Fiskalni savet.

Dodaje se da su rashodi finansirani tekućom budžetskom rezervom veliki, da rastu i da su dobrim delom netransparentni.

Najnoviji broj

31. decembar 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa