Info

Berza

  • aero 800 ▼ -11,11%
  • aven 1.249 ▼ -3,92%
  • enhl 500 ⚫ 0,00%
  • jmbn 5.105 ⚫ 0,00%
  • kmbn 2.548 ▲ 0,71%
  • lsta 500 ▼ -10,23%
  • niis 548 ▲ 0,92%
  • plnm 470 ▼ -6,00%
  • tlkb 12.000 ▼ -1,31%
(24. februar 2020.)

Kako učiniti da strah radi za, a ne protiv nas?

Kako učiniti da strah radi za, a ne protiv nas?
Da bismo smanjili uticaj straha na naš svakodnevni život, i u daljoj i bližoj budućnosti moramo prvo znati šta je uopšte strah.

Strah je emotivna povezanost sa određenim događajima, predmetima, osobama koji su nam poznati ili nepoznati. Strah od nepoznatog je normalna reakcija mozga koja nas čuva od potencionalne opasnosti, a od poznatog je povezanost lošeg iskustva sa istim događajem, osobom ili predmetom. Veća prisutnost ove emocije smatra se kao mentalna smetnja i naziva se fobija.

Zašto je strah dobar a zašto loš? Dobre strane straha su upozorenje. Ako se vratimo davno u našu prošlost, da bismo ostali živi morali smo da se oslonimo na naša čula i instinkt, koji nam je govorio da se sklanjamo od stvari u čijem se okruženju ne osećamo prijatno. Mozak nam je slao poruku: ,,Ako ne pobegneš, tvoj život se završava“. Kako je vreme prolazilo i nauka napredovala mogli smo da objasnimo mnoge stvari kojih smo se u prošlosti plašili, kao na primer vremenske nepogode.

Danas strah koji nas ograničava da se upustimo u nešto novo može uticati na naše lično unapređivanje. Na primer ako se plašite letenja nećete moći da proputujete svet, ako se plašite neuspeha nećete moći da započnete neki projekat koji želite, ako se plašite gubitka osobe nećete moći iskreno da volite jer ćete biti previše opterećeni strahom.
Setite se poslednjeg puta kada ste bili uplašeni i uzbuđeni i kako ste se osećali. Srce Vam je lupalo, počeli ste da se znojite, imali ste nelagodan osećaj u stomaku u oba slučaja.
To je reakcija vašeg tela na situaciju u kojoj se nalazite. Jedina razlika između straha i uzbuđenja je način razmišljanja. Ne možete kontrolisati kako se osećate ali možete kontrolisati o čemu mislite. Na taj način možete strah pretvoriti u uzbuđenje. Sledeći put kada se pronađete u trenutku gde vam negativne misli prolaze kroz glavu i počnete da paničite zatvorite oči, izbrojte do 10 i razmišljajte o lepim stvarima koje će se desiti zbog toga što trenutno radite.

Ova taktika može se primeniti i na prethodno navedenom strahu od letenja. Sedite u avionu koji kreće da uzleće, hvata Vas panika, srce počinje jače da Vam kuca i počinjete da se znojite. Zažmurite i brojte do 10. Tih 10 sekundi je dovoljno dugo da se vaše misli raščiste, ali ne i da se nove nagomilaju. Sada ste vi u kontroli. Setite se razloga zbog kog ste odlučili da letite. Recimo da idete na letovanje. Zamišljajte sebe kako se kupate i sunčate na plaži. Vaš mozak u tom trenutku razmišlja drugačije, pozitivno, i strah pretvara u uzbuđenje. Vaše telo reaguje isto ali u mislima su vam stvari koje ne možete da dočekate da radite.
Erih Kestner, nemački satiričar i pisac, jednom je rekao: ,,Čak i najjači čovek gleda pod krevet.“ Nije sramota plašiti se ali sramota je ne želeti suprotstaviti se tome.
Nevena Vujković

Najnoviji broj

2. april 2020.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa