Berza

  • aero 907 ⚫ 0,00%
  • aqua 106 ⚫ 0,00%
  • djrs 3.600 ▼ -50,00%
  • dnos 3.000 ⚫ 0,00%
  • dvlj 2.817 ▼ -49,99%
  • mtlc 1.900 ⚫ 0,00%
  • niis 543 ▼ -2,51%
  • omol 800 ⚫ 0,00%
  • puue 100 ⚫ 0,00%
  • unfz 9.000 ▼ -50,00%
(2. jun 2020.)

Uređenje u skladu sa Planom održive urbane mobilnosti

Uređenje u skladu sa Planom održive urbane mobilnosti
Grad Šabac uz podršku Stalne konferencije gradova i opština (SKGO) i Nemačke organizacije za tehničku saradnju GIZ realizuje aktivnosti predviđene Planom održive urbane mobilnosti čije mere predviđaju unapređenje kvaliteta svih vidova kretanja i saobraćaja u gradu, što ima višestruku korist za sve učesnike.

-Smatram da smo kroz Plan održive urbane mobilnosti dobili jedan važan strateški dokument u čijoj izradi su učestvovali stučnjaci, ali i javnost. Preostalo je da bude potvrđen u Skupštini grada Šapca, ali usled proglašenja vanrednog stanja i isteka mandata lokalnog parlamenta to nije učinjeno. Svakako da će biti na dnevnom redu novog saziva, a pre toga biće organizovana javna rasprava kako bismo čuli stavove sugrađana. Ovaj dokument treba da reši ključna pitanja saobraćaja u gradu i odredi strateški plan kako želimo da Šabac izgleda u budućnosti. Važno je napomenuti da je rađen u saradnji sa Stalnom konferencijom gradova i opština, a uključen je i nemački GIZ preko fondova Evropske unije i energetske efikasnosti. Mogu slobodno da kažem da smo pioniri u ovom projektu, trenutno je uz Šabac uključen i Pirot, ali se nadamo da će biti realizovan i drugim gradovima Srbije – rekao je predsednik Skupštine grada i predsednik Komisije za urbanu mobilnost
Nemanja Pajić.

Ulica kralja Aleksandra prva je uređena po principu usporenog saobraćaja i predstavlja vezu, ali i ulaz ka Savskoj aveniji u zonu budućeg Sava parka. Rekonstrukcijom kolovoza behaton pločama, i izjednačavanjem sa trotoarskim delom postignuta je bezbedna celina namenjena svim učesnicima u saobraćaju, sa posebnim akcentom na kretanje pešaka i biciklista.

-Želimo da ulice budu prostor prilagođen sugrađanima, jer se značaj deo aktivnosti odvija upravo na javnim površinama. Tako da sa ovog aspekta ulice ne posmatramo samo kao saobraćajni element, već i kao mesto različitih aktivnosti i susreta. Trenutno su prioritet pešaci, biciklisti, javni prevoz, a potom i automobili. Redosled pomenutih kategorija ne znači da ne brinemo o sugrađanima koji su vozači putnici, nego da se znatno pažljivije upravlja prostorom i resursima opredeljenim za saobraćaj. Želimo da istaknemo učesnike koji podržavaju održive vidove saobraćaja - ističe rukovodilac radnog tima za izradu Plana održive urbane mobilnosti Ksenija Lukić uz napomenu Plan održive urbane mobilnosti je poveren službi za prostorno i urbanističko planiranje Javnog preduzeća „Infrastruktura Šabac“, formirana je i gradska komisija.

U sklopu Plana održive mobilnosti osim pomenute ulice rekonsturisana je i Dr Andre Jovanovića, a u narednom periodu biće nastavljeno uređenje.

Najnoviji broj

9. jul 2020.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa