3. децембар 2019.3. дец 2019.
фото: Н1
Примена наученог забрињавајућа
Сваки трећи ученик узраста од петнаест година у Србији не достиже основни ниво писмености, показали су резултати тестирања Међународног програма процене ученичких постигнућа (ПИСА), представљени данас, уз констатацију да се осетно бољи резултати могу очекивати кроз неколико година.
-На скали читалачке писмености њих 38 одсто то не успева, 40 одсто математичке и 38 одсто научне - навела је представница Института за психологију Марина Виденовић, на конференцији за новинаре у згради Владе, на којој је објашњено да је ту реч о примењивости стеченог образовања.
Према њеним речима, У Србији је, од априла до јуна 2018. године 8.442 петнаестогодишњака из 190 школа учествовало у студији ПИСА.
Она је прецизирала је тестирано 79 земаља, и да је просечно постигнуће у Организацији за екномску сарадњу и развој, која је покренула ову студију, око 500 поена.
-У односу на земље региона, постигнуће ученика из Србије је више од постигнућа ученика из Црне Горе, Северне Македоније и Босне и Херцеговине, а слабије од постигнућа ученика из Хрватске, Словеније, Мађарске и Пољске - рекла је предстравница Органзаације за економску сарадњу и развој Тијана Прокић Бројер, наводећи да је Пољска узета као пример због доброг образовног система који је брзо показао ефекте.
Ово не значи да ти ученици не знају читају - они то знају, већ је њима доста проблематично способност да примене то што знају у неким свакодневним ситуацијама - рекла је Бројер, говорећи шта значи то да се не достиже основни ниво писмености.
-На скали читалачке писмености њих 38 одсто то не успева, 40 одсто математичке и 38 одсто научне - навела је представница Института за психологију Марина Виденовић, на конференцији за новинаре у згради Владе, на којој је објашњено да је ту реч о примењивости стеченог образовања.
Према њеним речима, У Србији је, од априла до јуна 2018. године 8.442 петнаестогодишњака из 190 школа учествовало у студији ПИСА.
Она је прецизирала је тестирано 79 земаља, и да је просечно постигнуће у Организацији за екномску сарадњу и развој, која је покренула ову студију, око 500 поена.
-У односу на земље региона, постигнуће ученика из Србије је више од постигнућа ученика из Црне Горе, Северне Македоније и Босне и Херцеговине, а слабије од постигнућа ученика из Хрватске, Словеније, Мађарске и Пољске - рекла је предстравница Органзаације за економску сарадњу и развој Тијана Прокић Бројер, наводећи да је Пољска узета као пример због доброг образовног система који је брзо показао ефекте.
Ово не значи да ти ученици не знају читају - они то знају, већ је њима доста проблематично способност да примене то што знају у неким свакодневним ситуацијама - рекла је Бројер, говорећи шта значи то да се не достиже основни ниво писмености.
Нови магазин
Актуелно
Најновији број
25. април 2024.