Инфо

3. децембар 2019.3. дец 2019.
фото: Н1

фото: Н1

Примена наученог забрињавајућа

Сваки трећи ученик узраста од петнаест година у Србији не достиже основни ниво писмености, показали су резултати тестирања Међународног програма процене ученичких постигнућа (ПИСА), представљени данас, уз констатацију да се осетно бољи резултати могу очекивати кроз неколико година.

-На скали читалачке писмености њих 38 одсто то не успева, 40 одсто математичке и 38 одсто научне - навела је представница Института за психологију Марина Виденовић, на конференцији за новинаре у згради Владе, на којој је објашњено да је ту реч о примењивости стеченог образовања.

Према њеним речима, У Србији је, од априла до јуна 2018. године 8.442 петнаестогодишњака из 190 школа учествовало у студији ПИСА.

Она је прецизирала је тестирано 79 земаља, и да је просечно постигнуће у Организацији за екномску сарадњу и развој, која је покренула ову студију, око 500 поена.

-У односу на земље региона, постигнуће ученика из Србије је више од постигнућа ученика из Црне Горе, Северне Македоније и Босне и Херцеговине, а слабије од постигнућа ученика из Хрватске, Словеније, Мађарске и Пољске - рекла је предстравница Органзаације за економску сарадњу и развој Тијана Прокић Бројер, наводећи да је Пољска узета као пример због доброг образовног система који је брзо показао ефекте.

Ово не значи да ти ученици не знају читају - они то знају, већ је њима доста проблематично способност да примене то што знају у неким свакодневним ситуацијама - рекла је Бројер, говорећи шта значи то да се не достиже основни ниво писмености.
Нови магазин

Најновији број

25. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa