6. септембар 2024.6. сеп 2024.
Фото: Глас Подриња
Шапчанин Младен Спасојевић о љубави према легендарној Piaggio „оси“
„Има нечег магичног у томе да сам на путу са својом Веспом. То је веза са прошлошћу, део историје који сваки дан носим са собом. Не ради се о брзини или брзом стизању негде. Ради се о уживању у вожњи, осећају ветра и самом присуству у тренутку“, каже Младен Спасојевић
Спасојевић пасионирани заљубљеник је у Piaggio-ву „осу“. И пре него што је званично постао власник Веспе био је уверен да је то двоточкаш по његовој мери. Елеганција, дизајн, и прича о настанку легендарног италијанског скутера били су додатни мотиви да се одлучи за куповину.
-За све кривим другара. Возио је Веспу и ја сам пожелео да имам једну. Занимљивост је то што сам купио ону која је била у власништву његове бивше девојке, а коју је користио за резервне делове. Он ми је то и предложио - започиње своју причу Младен и додаје да је захваљујући некадашњем званичном дистрибутеру Piaggiа за бившу Југославију, али и врсном мајстору стара “осица” постала као нова.
-Давор из Београда, рођени Сплићанин и некадашњи звачнични заступник Piaggia zа бившу Југославију потпуно је средио, изгледала је као тек произведена. Неколико година касније купио сам нову, али то није било то. Нова је добила новог власника, а од старе из осамдесетих се не одвајам.
Веспа је била јефтина и доступна скоро свима. Власник је могао сам да отклони већину кварова без ангажовања мајстора. До 1960. године произведено је четири милиона примерака „Веспе”. Данас тај број износи 19 милиона.
Кључ тринаест обавезан алат за путовање
На путовању наш саговорник неколико ситница никада не заборавља. Свака вожња је посебан доживљај.
-Имам обичај да кажем да путовање није путовање ако се Веспа бар једном не поквари. Због тога нигде не идем без основног алата, пре свега тринаестице кључа. Затим, резервни точак, новац, мало одеће и обавезно шорц за купање. Никада не знате када ћете наићи на неко место за добру паузу и освежење.
За Младена Веспа није само култни скутер и симбол, она је и свакодневно превозно средство.
-Од марта до новембра је возим. И када је време за аутомобил постанем нервозан. Гужве у саобраћају посебно ми тешко падну, али и осећај да сам у затвореном.
Програм Скупа
Субота 07.09.2024.
09:30-12 Дочек гостију
11-12 Изложба Веспи и групно сликање
12:30 Формирање колоне,полазак на вожњу
13 часова Долазак на језеро и одмаралиште Шљункара Табановић
13-17 часова ДЈ програм
20 часова Додела захвалница, (Кафе Берлин Шабац, Трг шабачких жртава)
Симбол елеганције, префињености
Шта то Веспу чини тако привлачном, посебном и симболом урбане културе деценијама? Енрико Пијађо посматрајући вијугаве линије првог прототипа скутера (МП6) и слушајући зујање његовог мотора од 98 кубика, није могао да не узвикне: “Звучи као веспа!” (оса) и то је вероватно био почетак историје једног бренда, статусног симбола различитих генерација. Другачији вајб, опуштеност, лежерност епитети најчешће коришћени.
- Мењач код Веспе је специфичан у односу на све друге моторе, левом руком се мењају брзине. Где је на другим моторима кочница, овде је квачило. Посебно када сам чуо да су Италијани ово осмислили како не би прљали своје ципеле, то ме одушевило и купило. На сваком ножном мењачу остају трагови уља, те су они због стила и елеганције пребацили да то буде ручни. Да ли је то заиста истина не знам, али је свакако интересантна прича.
Младен има жељу да Веспом посети манастир Хиландар и Берлин. За сада неће се одвајати од своје љубимице, а и када буде било време за растанак остаће у породици. Ћерка је изразила жељу да вози очеву „осицу“, те ће је добити на поклон када за то дође време.
-Имам троје деце Ену, Тару и Уроша. Средња ћерка има жељу да вози Веспу. Обе ћерке сам возио када смо путовали до планине. Жена путује аутомобилом са децом, а ја Веспом. Наговарам супругу да се и она упусти у авантуру вожње Веспе – додаје Младен и присећа се бројних путовања, анегдота.
Памти само добру енергију и путовања
Ипак, оно што остаје трајно забележено у сећању је осећај. Поглед на природу, звук мотора. Као што многи власници Веспе истичу, постоје мотори, скутери и само је једна Веспа.
-Има нечег магичног у томе да сам на путу са својом Веспом. То је веза са прошлошћу, део историје који сваки дан носим са собом. Не ради се о брзини или брзом стизању негде. Ради се о уживању у вожњи, осећају ветра и самом присуству у тренутку. Шабац је добар за вожњу, али Ријека је још боља. Кривудаве, брдовите улице као створене за Веспу. Најбоље путовање за сада било је до Ниша, само магистралним путем. Прошли смо целу источну Србију, укупно 900 километара. Брзина Веспе на магистралном путу је 70 до 80 километара на сат. Свестан си себе, окружења и једноставно уживаш у тренутку.
Веспа клуб Шабац окупља заљубљенике
Крајем прошлог лета са пријатељима дошао је на идеју да оснују Веспа клуб Шабац који данас броји око 15 чланова.
Нада се да ће тај број бити још већи у наредном периоду. Имају велике планове за 2025. годину када је Нови Сад домаћин European Vespisti Week 2025.
-Мислим да у Шапцу има бар још 15 власника Веспи. Било би добро када бисмо се сви окупили. Циљ нам је да нас буде више и да на прави начин промовишемо Веспу, дружимо се, путујемо. То је посебан стил живота, другачији поглед на свет. Све одише неком другом енергијом, мирноћом.
-За све кривим другара. Возио је Веспу и ја сам пожелео да имам једну. Занимљивост је то што сам купио ону која је била у власништву његове бивше девојке, а коју је користио за резервне делове. Он ми је то и предложио - започиње своју причу Младен и додаје да је захваљујући некадашњем званичном дистрибутеру Piaggiа за бившу Југославију, али и врсном мајстору стара “осица” постала као нова.
-Давор из Београда, рођени Сплићанин и некадашњи звачнични заступник Piaggia zа бившу Југославију потпуно је средио, изгледала је као тек произведена. Неколико година касније купио сам нову, али то није било то. Нова је добила новог власника, а од старе из осамдесетих се не одвајам.
Кључ тринаест обавезан алат за путовање
На путовању наш саговорник неколико ситница никада не заборавља. Свака вожња је посебан доживљај.
-Имам обичај да кажем да путовање није путовање ако се Веспа бар једном не поквари. Због тога нигде не идем без основног алата, пре свега тринаестице кључа. Затим, резервни точак, новац, мало одеће и обавезно шорц за купање. Никада не знате када ћете наићи на неко место за добру паузу и освежење.
За Младена Веспа није само култни скутер и симбол, она је и свакодневно превозно средство.
-Од марта до новембра је возим. И када је време за аутомобил постанем нервозан. Гужве у саобраћају посебно ми тешко падну, али и осећај да сам у затвореном.
Програм Скупа
Субота 07.09.2024.
09:30-12 Дочек гостију
11-12 Изложба Веспи и групно сликање
12:30 Формирање колоне,полазак на вожњу
13 часова Долазак на језеро и одмаралиште Шљункара Табановић
13-17 часова ДЈ програм
20 часова Додела захвалница, (Кафе Берлин Шабац, Трг шабачких жртава)
Симбол елеганције, префињености
Шта то Веспу чини тако привлачном, посебном и симболом урбане културе деценијама? Енрико Пијађо посматрајући вијугаве линије првог прототипа скутера (МП6) и слушајући зујање његовог мотора од 98 кубика, није могао да не узвикне: “Звучи као веспа!” (оса) и то је вероватно био почетак историје једног бренда, статусног симбола различитих генерација. Другачији вајб, опуштеност, лежерност епитети најчешће коришћени.
- Мењач код Веспе је специфичан у односу на све друге моторе, левом руком се мењају брзине. Где је на другим моторима кочница, овде је квачило. Посебно када сам чуо да су Италијани ово осмислили како не би прљали своје ципеле, то ме одушевило и купило. На сваком ножном мењачу остају трагови уља, те су они због стила и елеганције пребацили да то буде ручни. Да ли је то заиста истина не знам, али је свакако интересантна прича.
Младен има жељу да Веспом посети манастир Хиландар и Берлин. За сада неће се одвајати од своје љубимице, а и када буде било време за растанак остаће у породици. Ћерка је изразила жељу да вози очеву „осицу“, те ће је добити на поклон када за то дође време.
-Имам троје деце Ену, Тару и Уроша. Средња ћерка има жељу да вози Веспу. Обе ћерке сам возио када смо путовали до планине. Жена путује аутомобилом са децом, а ја Веспом. Наговарам супругу да се и она упусти у авантуру вожње Веспе – додаје Младен и присећа се бројних путовања, анегдота.
Памти само добру енергију и путовања
Ипак, оно што остаје трајно забележено у сећању је осећај. Поглед на природу, звук мотора. Као што многи власници Веспе истичу, постоје мотори, скутери и само је једна Веспа.
-Има нечег магичног у томе да сам на путу са својом Веспом. То је веза са прошлошћу, део историје који сваки дан носим са собом. Не ради се о брзини или брзом стизању негде. Ради се о уживању у вожњи, осећају ветра и самом присуству у тренутку. Шабац је добар за вожњу, али Ријека је још боља. Кривудаве, брдовите улице као створене за Веспу. Најбоље путовање за сада било је до Ниша, само магистралним путем. Прошли смо целу источну Србију, укупно 900 километара. Брзина Веспе на магистралном путу је 70 до 80 километара на сат. Свестан си себе, окружења и једноставно уживаш у тренутку.
Веспа клуб Шабац окупља заљубљенике
Крајем прошлог лета са пријатељима дошао је на идеју да оснују Веспа клуб Шабац који данас броји око 15 чланова.
Нада се да ће тај број бити још већи у наредном периоду. Имају велике планове за 2025. годину када је Нови Сад домаћин European Vespisti Week 2025.
-Мислим да у Шапцу има бар још 15 власника Веспи. Било би добро када бисмо се сви окупили. Циљ нам је да нас буде више и да на прави начин промовишемо Веспу, дружимо се, путујемо. То је посебан стил живота, другачији поглед на свет. Све одише неком другом енергијом, мирноћом.
Шабачки Веспа клуб 7. септембра биће домаћин првог Веспа скупа у нашем граду. За госте припремили су интересантан програм, те позивају суграђане да на Тргу од 11 до 12 часова присуствују свечаном дефилеу.
М.Ж.Б
Актуелно
Најновији број
3. октобар 2024.