Инфо

23. септембар 2025.23. сеп 2025.
(Фото: Глас Подриња/Ј.Р.)

(Фото: Глас Подриња/Ј.Р.)

Један је од ретких у Шапцу који се бави овим послом, а сваки чамац је израђен по пројекту који гарантује сигурност

Изградња чамаца: По принципу „весло у руке“

Ради по поруџбини, али по пројекту које је одобрило лице за то задужено, што гарантује могућност касније регистрације пловила. Као велики заљубљеник у реку, најпре је направио чамац за себе пре десетак година и тако је све кренуло. Деценију касније, овај мајстор бравар израдио је око 70 чамаца који плове рекама по Србији.

-Кренуо сам још раније, из хобија. Е, онда је то почело озбиљније кад сам упознао Драгана који ради пројекте. Бавим се и иначе грађевинском браваријом, више од 15 година и упоредо израђујем чамце. Први чамац урадио сам за себе и продао га. И онда сам опет урадио за себе, па сам и тај продао – прича Петар.

Петар Макевић из Шапца бави се изградњом чамаца. Док су индустријска пловила често слична, Петрови чамци су уникатни


Израда чамаца мора да следи прецудуру и пројекат. Потребно је доста умећа али и креативности, каже Макевић.

- Процедура је, да кренемо од припреме материјала. Раде се од лима, дебљине 3 милиметра. Уради се припрема, искроји се па се сече. Споји се све и онда се убацују метални профили који састављају лим, следи усецање, заваривање. Највећи који сам урадио био је дугачак 9 метара са 2,5 метра, дубина је метар. Урадио сам и неколико од дрвета по поруџбини, за превоз овде на Сави – прича мајстор Петар.

Фото: "Глас Подриња"


Ручни рад и квалитет
Његови чамци плове Дрином, Дунавом, Савом, Тисом. Време од пројекта до поринућа, зависи од тога какав је чамац, који је модел. За израду појединих је потребно месец ипо дана, а за неке петнаестак. Све зависи, ко шта хоће.

- Испуњавам кад год могу жеље наручиоца. Колико ја знам нико се више у Шапцу не бави израдом чамаца. Некад урадим два месечно, некад пет, некад буде шест годишње. Све зависи од потражње. Захтеви су различити али ипак, основе морају да се подударају са оним што је идејни пројект. Одступања има само што се тиче визуелног изгледа, значи неких ситних ствари. Што се тиче пројекта, корита чамца, ту нема места импровизацији. Е, сад, неко хоће ручку овде, хоће овамо, ту може да се одступи и прилагоди. Неко хоће да се угради волан, например. Неко хоће конзолу, да се уграде команде, неко неће, само би хтео позади мотор. То је то, у принципу, ништа специјално. Све остало, само корито, мора да буде у центиметар по пројекту. Чамци се раде од алуминијума и хрома. Највише се тражи црни лим, алуминијумски. Најобичнији чамац, говорим само о браварским радовима, кошта негде око 1100 евра, плус пројекат, плус регистрација. Купац добија готово пловило, офарбано. По принципу кључ, односно весло у руке. Само да закачи мотор и може да исплови – објашњава Петар.

Најчешће су наручиоци они који се баве рекреативно риболовом, или једноставно воле да уживају у вожњи реком. Кад препозна на реци чамац који је направио, и на реку испловио из његове радионице, буде поносан.


- Сваки пут кад видим један од мојих чамаца на води, то је осећај који се не може описати. Као да сам део те реке. Чак сам виђао и на интернету, једном са видео на друштеним мрежама, приказивали су неке моторе за чамце, на снимку сам препознао мој чамац – истиче.

Фото: "Глас Подриња"


У почетку му је било жао кад заврши чамац и кад га извезе из радионице, сада је каже, већ навикао.

- Направио сам сигурно око 70 чамаца. Не бројим али имам фотографије скоро сваког који сам урадио. Има и оних са кабином, а то је посебан изазов. Помаже ми син, до скоро сам све сам радио, сад је и он стасао да може да припомогне. Леп је ово занат, а ја плус и уживам док радим и од табли лима кројим и потом склапам чамац. Иако се раде по пројекту и мање више су слични, ипак је сваки прича за себе, баш због тих финеса у изради а потом и у бојама, натпису, комплетном изгледу – прича мајстор Петар.
С.Г.

Најновији број

18. септембар 2025.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa