Инфо

13. октобар 2025.13. окт 2025.
Младен Петровић, директор Туристичке организације Шапца (Фото: Глас Подриња/Ј.Р.)

Младен Петровић, директор Туристичке организације Шапца (Фото: Глас Подриња/Ј.Р.)

Од почетка године организовано више од 30 манифестација

Туристичка организација града Шапца: Прилагођавање савременим трендовима

Шабац поседује добру туристичку понуду и настоји да је унапреди кроз различите манифестације и активности током целе године, оцењују у Туристичкој организацији града и додају да прихватају конструктивне критике које користе за побољшање рада
Туристичка организација Шапца се осим манифестационог туризма фокусира и на присутност на друштвеним мрежама и сарадњу са школама кроз едукативне туре и активности. Број посетилаца града и манифестација знатно премашује званичне статистике броја туриста и забележених ноћења.

Сезона без предаха до касног лета
- Током ове године је ТОШ организовао више од 30 манифестација самостално или у сарадњи са другим организацијама и удружењима. Од самог почетка године и пливања за Богојављенски крст, а нарочито од априла и Улице хуманих Чивијаша на Врбицу, потом BMW скупа, Тунинг скупа, преко Лета на Сави и бројних других, па све до Госпојине и вашара, фактички није било викенда без неког догађаја, а некад и по два или три у два дана. Велика посећеност забележена је на већини концерата у оквиру Лета на Сави, број учесника на Чивијашком полумаратону је био више него задовољавајући, из године у годину заиста, све више посетилаца привлаче садржаји чији смо организатори. Ове године је то нарочито дошло до изражаја чему је делом допринело и лепо време што је јако битно при организацији манифестација. Међутим, биће да је нешто и до садржаја који смо понудили како Шапчанима, тако и посетиоцима са стране – истиче Младен Петровић, директор Туристичке организације Шапца.

Фото: "Глас Подриња"


Према подацима Републичког завода за статистику, у Шапцу је забележено око 75.000 ноћења и нешто мање од 22.000 туриста, са просеком од 3,5 ноћења по туристи. Посетиоци манифестација се углавном не убрајају у туристе.

-Ради се углавном о „једнодневним“ туристима који долазе на догађаје и потом се враћају или одседају код родбине, пријатеља. Они не улазе у званичну статистику па је тако много већи број оних који прођу и посете наш град него што је евидентирано. Процена је рецимо да само за време вашара, у тих девет или десет дана, буде више од 300 хиљада посетилаца. ТОШ функционише и као инфо центар, пружајући информације о смештају, ресторанима, манифестацијама и знаменитостима, нарочито актуелан баш током трајања вашара.

Фото: "Глас Подриња"


Промоција је важна ставка
Поред манифестационог туризма, окренути смо на присутност и интеракцију са грађанима путем друштвених мрежа, сарадњу са образовним установама као и на промоцију аутентичних производа кроз сувенирницу, наводи Петровић.

- Организовали смо туре за ниже разреде у две основне школе. Очекујемо да ћемо током школске године и остале градске школе, али и оне са сеоског подручја провести једносатном туром кроз центар града и упознати их са знаменитостима. Сарађивали смо са малишанима из Предшколске установе. План је да се настави рад на промоцији, да се људи боље упознају са туристичким потенцијалима Шапца, јер много њих и не зна шта све град има да понуди и ми који живимо ту, некада се изненадимо. Да се организују едукативне туре, као и да се током целе године одржавају различите манифестације и догађаји који негују културно наслеђе и посебност града. Желимо да се сарадња са школама прошири, да се најмлађи упознају са културним наслеђем и чивијашким духом што мислим да је јако важно, да сачувамо ту своју посебност. Ми Шапчани имамо неки посебан и карактер и смех и шмек, и то морамо да негујемо – истиче.

У 2024. години у Шапцу је забележено 75.167 ноћења. Од тога, 38.350 ноћења остварили су страни туристи. По месецима, највише туриста Шабац је посетило у мају и септембру, док је највећи број ноћења био у јулу и септембру.


Фото: "Глас Подриња"


Правац развоја прати трендове
Циљ је осавременити и унапредити понуду и манифестације у складу са савременим трендовима. Простора, каже Петровић, има у свим сегментима рада, почев од манифестационог туризма, инфраструктуре, пратећих садржаја.

-Туристичка организација нема директну надлежност над обновом и одржавањем објеката, али може давати сугестије. Заштићени објекти су под надлежношћу других институција, као што је Завод за заштиту споменика. Шабац има потенцијале у манифестационом туризму, сеоском туризму у околини, као и у бројним природним и историјским знаменитостима. Постоји простор за побољшање туристичке инфраструктуре и понуде и у самом градском језгру. Прва асоцијација на Шабац је свакако вашар где буде више стотина хиљада посетилаца. Дакле, то свакако јесте добра ствар јер ће ти људи сипати гориво, јешће у ресторанима, локална заједница ће имати користи, куповаће, потрошиће неке паре на вашару. Али вашар није једини где се може гледати у правцу развоја – ту су лепа природа, окружење, погодности за сеоски туризам. Имамо и планину Цер која је делом на нашој територији, свакако знаменито место из Првог светског рата, али и у самом граду може се побољшати туристичка понуда. И ово што имамо је у принципу пристојно и довољно, није да није, заиста долази вели број људи, током лета када је сезона годишњих одмора, прилично често се код нас у сувенирници говоре страни језици, дакле долази људи са стране. Имамо шта да понудимо и заиста су посетиоци пријатно изненађени и градом и манифестацијама.

Фото: "Глас Подриња"


Прихватамо конструктивне критике
На позитивне али и оне негативне коментаре на рад ТОШ-а, директор установе гледа као на нешто што свакако треба анализирати и узети у разматрање.

- У сваком случају критика нам даје усмерења осим ако није острашњена и не прерасте у вређање, она јесте нешто што треба узети у обзир. Ми смо управо због тих критика у другом, овогодишњем издању Лета на Сави, појачали озвучење јер су се људи рецимо жалили да није баш добро. Дакле, не треба бити сујетан, треба прихватати сугестије, све док оне доприносе побољшању саме манифестације. Било је разних коментара и кад су други догађаји у питању, али понављам, све што је добронамерно је и добродошло. Циљ туристичке организације није да уништи оно што траје толике године и што је добро, већ да унапреди или побољша у складу са савременим трендовима. Не живимо у прошлом времену, живимо у 2025, морамо да се прилагођавамо и пратимо токове. Нама је циљ да повећавамо број манифестација, а постојеће да осавременимо, да им удахнемо живот. Морамо признати да су поједине манифестације ушле у неку фазу учмалости и негде је потребно нешто кориговати, променити, а све промене су болне. Ко год крене да мења ће од стране некога бити дочекан непријатно, али у принципу између идеје да се нешто осавремени и између тога да се иде по инерцији, ми бирамо ово прво. Дакле, хоћемо да унапредимо све манифестације, да им удахнемо живот у складу са временом, треба бити свестан шта не функционише па то кориговати а шта се показало као добро остављати – закључује Младен Петровић, директор Туристичке организације Шапца.
С.Гајић

Најновији број

9. октобар 2025.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa