ОШ НАТА ЈЕЛИЧИЋ
БЕЗУСЛОВНОМ ЉУБАВЉУ ДО УСПЕШНОГ ДЕТЕТА
Поводом Дечје недеље прошле среде у организацији школског психолога Слободанке Алексић одржана трибина на тему Значај породице за развој личности детета
Ваша деца нису ваша деца./ Они су синови и кћери чежње живота за самим собом./ Она долазе кроз вас, али не од вас,/ и премда су с вама, не припадају вама. /Можете им дати своју љубав, али не и своје мисли,/ јер, она имају властите мисли, записао је давно Кахлил Гибран, либанско-сиријско-амерички песник и сликар. И управо у овим стиховима крије се права истина о односу родитеља и деце. Само добро изграђен однос са сопственим дететом доводи до његовог позитивног развоја личности. Говорећи на ову тему Трајко Давидовски, психолог и породични терапеут Центра за социјални рад истакао је да су за развој детета поред гена важни како социјална средина тако и активност детета, његов рад и борба за успех.
- Сваки од ова три фактора утичу на развој детета. Ништа није занемарљиво. С друге стране, на родитељство утичу фактори попут блиског односа родитељ “ дете, позитивног става родитеља према школи и учењу, реалистичког очекивања родитеља у вези успеха, показивања интересовања и ангажовања у дечјем школовању, учествовања на родитељским састанцима и осталим школским активностима, образованост родитеља и социјално-економски статус, родитељска усмеравања деце на читање, формирање радних навика и висок ниво очекивања постигнућа, подржавање пријатељства са успешним вршњацима, добра комуникација између чланова породице, родитељска успешност, компетентност у родитељству и родитељски ауторитет “ додао је Давидовски.
- Сваки од ова три фактора утичу на развој детета. Ништа није занемарљиво. С друге стране, на родитељство утичу фактори попут блиског односа родитељ “ дете, позитивног става родитеља према школи и учењу, реалистичког очекивања родитеља у вези успеха, показивања интересовања и ангажовања у дечјем школовању, учествовања на родитељским састанцима и осталим школским активностима, образованост родитеља и социјално-економски статус, родитељска усмеравања деце на читање, формирање радних навика и висок ниво очекивања постигнућа, подржавање пријатељства са успешним вршњацима, добра комуникација између чланова породице, родитељска успешност, компетентност у родитељству и родитељски ауторитет “ додао је Давидовски.
Најновији број
25. април 2024.