КОНАЦИ И КОНАЧИШТА
СЛУЧАЈНА НАМЕНСКА СРПСКА АРХИТЕКТУРА
Драган Бартула је протеклих тридесет година присутан на ликовној сцени Шапца. У галерији Културног центра, недавно је изложио је Конаке и коначишта, своју четврту самосталну поставку у Шапцу.
- Живим у Лозници, а Шабац доживљавам као свој сликарски град. Упознао сам неке људе овде који су ме прихватили, препознали као сликара и са којима сам велики пријатељ. Шабац има озбиљну ликовну сцену, за разлику од Лознице, каже аутор.
Ова изложба је, на известан начин, продужетак циклуса Наслеђе и продубљивање тематике којом се уметник бави последњих десетак година.
- Када сам путовао по југу Србије, Македонији и Бугарској, обилазио сам манастире и старе објекте. Направио сам циклус Наслеђе, који је излаган у Италији, Швајцарској и Немачкој, а за који сам добио награду за сликарство на Миами Ривер Арт Фаир. На овој поставци, спојио сам Наслеђе и апликације оригиналних докумената од 1905. до 1941. године. Мале историјске фрагменте сам уклопио у своје зидове и архитектуру, додаје сликар.
Конаци и коначишта су, према Бартулиним речима случајна наменска српска архитектура. У средњем веку, цркве су пропорционално пројектоване, а конаке су правили игумани по свом нахођењу. Иако је нескладу, архитектура делује као целина, занимљиво и потпуно фасцинантно.
- Живим у Лозници, а Шабац доживљавам као свој сликарски град. Упознао сам неке људе овде који су ме прихватили, препознали као сликара и са којима сам велики пријатељ. Шабац има озбиљну ликовну сцену, за разлику од Лознице, каже аутор.
Ова изложба је, на известан начин, продужетак циклуса Наслеђе и продубљивање тематике којом се уметник бави последњих десетак година.
- Када сам путовао по југу Србије, Македонији и Бугарској, обилазио сам манастире и старе објекте. Направио сам циклус Наслеђе, који је излаган у Италији, Швајцарској и Немачкој, а за који сам добио награду за сликарство на Миами Ривер Арт Фаир. На овој поставци, спојио сам Наслеђе и апликације оригиналних докумената од 1905. до 1941. године. Мале историјске фрагменте сам уклопио у своје зидове и архитектуру, додаје сликар.
Конаци и коначишта су, према Бартулиним речима случајна наменска српска архитектура. У средњем веку, цркве су пропорционално пројектоване, а конаке су правили игумани по свом нахођењу. Иако је нескладу, архитектура делује као целина, занимљиво и потпуно фасцинантно.
М.Ф.
Најновији број
25. април 2024.