24. novembar 2016.24. nov 2016.
OTVORENA IZLOŽBA NIKŠE ERCEGOVIĆA U KULTURNOM CENTRU

TOPLINA PRIMORSKIH PEJZAŽA

U galeriji Kulturnog centra, u ponedeljak je otvorena izložba “Slike“ akademskog slikara Nikše Ercegovića. Umetnik, koji je na tragu francuskog impresionizma i intimizma, intenzivan kolorit primorskih pejzaža duguje svom dalmatinskom poreklu.
- Ovo je Nikšina druga samostalna izložba. S obzirom da je od prve prošlo osam godina, očito je da, iako ima produkciju, nema izraženu izlagačku praksu. U radovima se vidi toplina i iskrenost, kako u načinu na koji radi, tako i u izboru tema. Izdvajaju se dva ciklusa, sa jedne strane su primorski pejzaži Dalmacije, a na drugoj ulazak u prostor nadrealizma, bajkovitih, oniričkih prizora, rekao je istoričar umetnosti, Filip Kovačević, na otvaranju izložbe.
U Ercegovićevom slikarstvu, prisutni su motivi barki, srušene kuće sa atmosferom prohujalih vremena, zarasle u bršljan i rastinje u kojima vertikale čempresa daju jedini vizuelni mir. Noviji radovi u nadrealnim prizorima pojačavaju utisak da se, za ovog umetnika, najvažnije stvari dešavaju na moru.
Prema rečima akademskog slikara Nebojše Zdravkovića, biće zanimljivo videti u kom će se pravcu razvijati stvaralaštvo Nikše Ercegovića:
““ Izvesno je da je u svom dosadašnjem radu umetnik ostavio manevarski prostor za različite pristupe slici, tako da ostajemo radoznali da vidimo u kom će se pravcu barka zaputiti, zapisao je Zdravković, koji je Nikšu predložio Likovnoj sceni Kulturnog centra.
Zanimljivo je kako su se susrela i upoznala ova dva slikara. Zdravković je, na putu za London, zapazio mladića koji radi kao fizički radnik na beogradskom aerodromu i pitao ga da mu bude model. “I ja sam akademski slikar“, rekao je Nikša, dok je pakovao kofere u najlone.
Postavka je otvorena do 12. decembra.
Pored crteža snažne ekspresije, stvaralački izraz ovaj umetnik najčešće gradi u tehnici ulja i uljanog pastela. Bez primesa crnih tonova, motivi kojima se Ercegović okreće rađeni su sitnim potezima čiji konačni rezultat posmatraču nudi suptilan preplet toplih i hladnih tonova kojima se, ipak, topla gama nudi kao očekujuća konstanta... Raznolikost u pristupu primetna je kada se umetnik oslanja na srednji valerski ključ, kada želi da oslika kasna letnja popodneva utopljena u mirisna isparenja predvečerja.
(Nebojša Zdravković)
M.F.

Najnoviji broj

28. mart 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa