29. novembar 2018.29. nov 2018.
TRAGOM VESTI O MANjKU PROFESIONALNIH VOZAČA NA NAŠIM DRUMOVIMA

Inostranstvo isplativije, Srbija sigurnija

Procena je da trenutno u našoj zemlji nedostaje oko 3.000 vozača kamiona za normalno funkcionisanje transporta. Stručnjaci kažu i da je godišnje potrebno obučiti više od 1.000 novih vozača kamiona da bi se ispratili odlasci u penziju i inostranstvo. Autoprevoznici mišljenja da situacija nije alarmantna: mnogi odlaze, ali se znatan broj brzo vrati
Već duže vreme u Srbiji postoji problem sa vozačima teretnog i transportnog saobraćaja. Iz godine u godinu sve ih je manje, jer zbog boljih uslova odlaze u inostranstvo.
Procena je da trenutno u našoj zemlji nedostaje oko 3.000 vozača kamiona za normalno funkcionisanje transporta. Stručnjaci kažu i da je godišnje potrebno obučiti više od 1.000 novih vozača kamiona da bi se ispratili odlasci u penziju i inostranstvo.
Šabačke transportne i špediterske firme su takođe pogođene odlascima profesionalnih vozača.
Kompanija “Sani Group” u floti ima 70 kamiona i toliko vozača. Takođe se suočavaju sa velikom fluktuacijom, ali to delimično kompenzuju većim brojem polaznika na obuci.
-Vozači odlaze u inostranstvo zbog prividno boljih uslova rada, često zanemarujući činjenicu da su i troškovi života daleko veći, posao nesiguran zbog velike konkurencije vozača iz cele Evrope. Više, nužno ne znači i bolje. Mladi ljudi koji napuste svoju zemlju i odvoje se od svoje porodice, primorani su da se uklapaju u društvo sa potpuno različitim poslovnim i vrednosnim principima od naših. Pored zarade koja je u ovom trenutku realnost na tržištu Srbije, naša kompanija pre svega garantuje stabilnost i sigurnost radnog mesta, redovna primanja i kontinuirane obuke. Ulaganje u obuku mladih kadrova, kupovina isključivo novih vozila, predstavljaju našu stratešku opredeljenost. Uprkos svemu, mi ćemo nastaviti da stvaramo povoljan i domaćinski poslovni ambijent, koji će mladi ljudi nadamo se prepoznati kao svoju sigurnu razvojnu šansu, izjavio je Vojislav Ninković, direktor Međunarodnog transporta u kompaniji “Sani Group” iz Šapca.
Obuka vozača je sve skuplja i komplikovanija. Najavljuju se i dodatna poskupljenja.
“Duga” Petlovača ima oko 75 autobusa, 25 kamiona i stotinak vozača. Boško Kondić, vlasnik, kaže da su imali odlazaka vozača, ali ne smatra da je situacija alarmantna.
-Problema je uvek bilo i biće. Iz zemlje nam je otišlo najbolje, pa je sada izbor vozača manji, jer je kvalitet lošiji. Kolege u auto školama pomažu mladima da što lakše polože i taj deficit će se popuniti. Nama je problem da nađemo vozače u lakalnom saobraćaju za određene linije. Potreban nam je vozač iz mesta iz kog autobus polazi, da ne bismo imali dodatne troškove da mu plaćamo stan. Takvog nekada ne možemo da nađemo, kaže Kondić.
Njegovo iskustvo sa vozačima koji odlaze kaže da nije ni u inostranstvu sve idealno. Dešava se, ne tako retko, da se razočarani vrate.
-Poslednjih godina u inostranstvo je otišlo desetak naših vozača, a šest se vratilo. Obećaju im jedno, a kada tamo dođu sačeka ih nešto potpuno drugo. Poslednji slučaj je naš vozač koji je pre tri meseca zbog većeg novca otišao i sada se vratio. Vraćali su se iz Češke, Španije... Tamo spavaju u kamionu, ne vide porodicu, na kraju im i ne isplate koliko su obećali. Sve ima svoju cenu. Mislim da se ipak u Srbiji poštenije radi, a i cena rada raste. Vozači koji rade kod nas znaju mene, znaju kako radim i ako im tamo neodgovara vrate se, kaže vlasnik “Duge”.
Pre nekoliko meseci dovedeno je u pitanje da li će beogradski GSP moći da nastavi da radi redovnom po rasporedu vožnje, a jedne dnevne novine su najavile mogućnost da nas uskoro voze Pakistanci i Indonežani.

M.Mijailović

Najnoviji broj

28. mart 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa