Инфо

Берза

  • aero 799 ▼ -0,13%
  • dinnpb 3.500 ⚫ 0,00%
  • dnos 1.700 ⚫ 0,00%
  • fito 2.950 ▲ 1,24%
  • gfso 700 ▼ -22,22%
  • glos 330 ▲ 26,92%
  • gmon 2.900 ▲ 16,05%
  • inim 3.500 ⚫ 0,00%
  • kmbn 2.752 ⚫ 0,00%
  • lklg 800 ⚫ 0,00%
  • lsta 530 ▼ -3,64%
  • mbls 3.000 ▼ -23,08%
  • niis 725 ⚫ 0,00%
  • prgs 60 ▲ 9,09%
  • rso15102 119,63 ▲ 0,14%
  • rso15122 110,88 ▲ 1,12%
  • tgas 11.958 ▲ 0,49%
  • tlkb 7.000 ⚫ 0,00%
  • tlvc 2.000 ▼ -20,00%
(29. новембар 2018.)
ТРАГОМ ВЕСТИ О МАЊКУ ПРОФЕСИОНАЛНИХ ВОЗАЧА НА НАШИМ ДРУМОВИМА

Иностранство исплативије, Србија сигурнија

Процена је да тренутно у нашој земљи недостаје око 3.000 возача камиона за нормално функционисање транспорта. Стручњаци кажу и да је годишње потребно обучити више од 1.000 нових возача камиона да би се испратили одласци у пензију и иностранство. Аутопревозници мишљења да ситуација није алармантна: многи одлазе, али се знатан број брзо врати
Већ дуже време у Србији постоји проблем са возачима теретног и транспортног саобраћаја. Из године у годину све их је мање, јер због бољих услова одлазе у иностранство.
Процена је да тренутно у нашој земљи недостаје око 3.000 возача камиона за нормално функционисање транспорта. Стручњаци кажу и да је годишње потребно обучити више од 1.000 нових возача камиона да би се испратили одласци у пензију и иностранство.
Шабачке транспортне и шпедитерске фирме су такође погођене одласцима професионалних возача.
Компанија “Sani Group” у флоти има 70 камионa и толико возача. Такође се суочавају са великом флуктуацијом, али то делимично компензују већим бројем полазника на обуци.
-Возачи одлазе у иностранство због привидно бољих услова рада, често занемарујући чињеницу да су и трошкови живота далеко већи, посао несигуран због велике конкуренције возача из целе Европе. Више, нужно не значи и боље. Млади људи који напусте своју земљу и одвоје се од своје породице, приморани су да се уклапају у друштво са потпуно различитим пословним и вредносним принципима од наших. Поред зараде која је у овом тренутку реалност на тржишту Србије, наша компанија пре свега гарантује стабилност и сигурност радног места, редовна примања и континуиране обуке. Улагање у обуку младих кадрова, куповина искључиво нових возила, представљају нашу стратешку опредељеност. Упркос свему, ми ћемо наставити да стварамо повољан и домаћински пословни амбијент, који ће млади људи надамо се препознати као своју сигурну развојну шансу, изјавио је Војислав Нинковић, директор Међународног транспорта у компанији “Sani Group” из Шапца.
Обука возача је све скупља и компликованија. Најављују се и додатна поскупљења.
“Дуга” Петловача има око 75 аутобуса, 25 камиона и стотинак возача. Бошко Кондић, власник, каже да су имали одлазака возача, али не сматра да је ситуација алармантна.
-Проблема је увек било и биће. Из земље нам је отишло најбоље, па је сада избор возача мањи, јер је квалитет лошији. Колеге у ауто школама помажу младима да што лакше положе и тај дефицит ће се попунити. Нама је проблем да нађемо возаче у лакалном саобраћају за одређене линије. Потребан нам је возач из места из ког аутобус полази, да не бисмо имали додатне трошкове да му плаћамо стан. Таквог некада не можемо да нађемо, каже Кондић.
Његово искуство са возачима који одлазе каже да није ни у иностранству све идеално. Дешава се, не тако ретко, да се разочарани врате.
-Последњих година у иностранство је отишло десетак наших возача, а шест се вратило. Обећају им једно, а када тамо дођу сачека их нешто потпуно друго. Последњи случај је наш возач који је пре три месеца због већег новца отишао и сада се вратио. Враћали су се из Чешке, Шпаније... Тамо спавају у камиону, не виде породицу, на крају им и не исплате колико су обећали. Све има своју цену. Мислим да се ипак у Србији поштеније ради, а и цена рада расте. Возачи који раде код нас знају мене, знају како радим и ако им тамо неодговара врате се, каже власник “Дуге”.
Пре неколико месеци доведено је у питање да ли ће београдски ГСП моћи да настави да ради редовном по распореду вожње, а једне дневне новине су најавиле могућност да нас ускоро возе Пакистанци и Индонежани.

М.Мијаиловић

Најновији број

16. мај 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa