15. decembar 2011.15. dec 2011.
BRŽE I LAKŠE DO INFORMACIJA I DOKUMENATA

EFIKASNIJA UPRAVA

Reforma javne uprave je dugoročan proces koji ima za cilj uspostavljanje efikasnije uprave koja služi građanima sa znatno manjim troškovima i funkcioniše prema transparentnim procedurama.
Najveći izazov u reformi javne uprave predstavlja savremeno pružanje usluga građanima pri čemu javna uprava mora biti izgrađena na profesionalnim, odgovornim i politički neutralnim stubovima. Poverevanje poslova državne uprave organima manjih teritorijalnih jedinica, poput Pokrajine, gradova i opština omogućiće građanima kvalitetnije usluge uprave koje će se obavljati racionalnije, sa manjim utroškom sredstava. Na taj način poslovi državne uprave mogu se racionalnije i efikasnije obaviti.
U praksi, do sada su na teritoriji Srbije u nekoliko gradova i opština zaživeli projekti koji podstiču efikasniji rad uprave, pre svih javnih preduzeća. Pre nekoliko godina, najpre u Inđiji, a potom i u drugim gradovima uveden je specifičan informacioni sistem, kojim se komunalni problemi građana rešavaju u vrlo kratkom roku. Reč je o SISTEM-u 48, koji predstavlja jedinstven informacioni sistem u Evropi kojim se u roku od samo 48 sati rešavaju problemi stanovništva. Građani telefonom, SMS purukom ili putem intereneta, mogu prijaviti problem tokom 24 sata 365 dana godišnje. Dežurne službe javnih preduzeća izlaze na teren po prijemu zahteva i u roku od 48 sati daju odgovor o mogućnosti rešavanja problema. Objedinjujući rad svih javnih preduzeća u opštini Sistem 48 omogućava rešavanje problema i zahteva građana, raspolaganje sredstvima na nov, moderan i funkcionalan način zasnovan isključivo na tehničkim podacima i činjenicama. Sistem je u potpunosti u funkciji građana koji pomoću njega lakše i brže rešavaju probleme iz domena komunalnih preduzeća.

Najnoviji broj

9. maj 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa