Foto: KC
Ne/vidljiva granica
U Galeriji Kulturnog centra do 7. oktobra otvorena je samostalna izložba crteža rađenih u tehnici veza autorke Branke Lalić. Postavka kod nazivom „Ne/vidljiva granica“ je nastavak njenog doktorskog umetničkog projekta Strukturalne kompozicije i forme–Reinterpretacija značenja i tehnike veza u savremenom slikarskom delu.
-Zadovoljstvo je svakako u našem galerijskom prostoru videti jedan sasvim drugačiji pristup crtežu, koristeći vez kao vrstu zanatskog umetničkog dela, tako da je cela njena izložba kompilacija tradicionalnog i apstraktnog. Branka Lalić se odlučila da krene ovim nesvakidašnjim putem, svesna težine i zahtevnosti ponovog preispitivanja veza kao zanatske tehnike i apstraktnog crteža, tako da likovna membrana koja apsorbuje titraje čovekovog bivstvovanja i očituje se kod Branke u njenim crtežima-kompozicijama. Centralni motiv, bez pratećih detalja, istaknut je do vrhunca moguće, možda i zaglušujuće, veličine na platnu. Ipak „disanje“ prefinjenog veza i slojevitost pozadine omogućeno je razbijanjem plitkih prostora i uočljive modernističke dvodimenzionalnosti „sukobima“ plave, bele, crne i očaravajuće crvene boje. Tu se pomalja jedan ekspresionistički zvuk, ne toliko u kolorističkim odnosima i dodirima vezenih površina, koliko u psihološkom isijavanju njenih sjajnih ideja.
Zahvaljujući tome, unekoliko je skrajnut određen nivo dekorativnosti ovih radova. Specifičan stadijum tumačenja slikarstva Branke Lalić, može se dostići pri astralnom preletu nad istorijom, sadašnošću pa i budućnošću – istakla je istoričarka umetnosti Sonja Petrović Jagić.
-Zadovoljstvo je svakako u našem galerijskom prostoru videti jedan sasvim drugačiji pristup crtežu, koristeći vez kao vrstu zanatskog umetničkog dela, tako da je cela njena izložba kompilacija tradicionalnog i apstraktnog. Branka Lalić se odlučila da krene ovim nesvakidašnjim putem, svesna težine i zahtevnosti ponovog preispitivanja veza kao zanatske tehnike i apstraktnog crteža, tako da likovna membrana koja apsorbuje titraje čovekovog bivstvovanja i očituje se kod Branke u njenim crtežima-kompozicijama. Centralni motiv, bez pratećih detalja, istaknut je do vrhunca moguće, možda i zaglušujuće, veličine na platnu. Ipak „disanje“ prefinjenog veza i slojevitost pozadine omogućeno je razbijanjem plitkih prostora i uočljive modernističke dvodimenzionalnosti „sukobima“ plave, bele, crne i očaravajuće crvene boje. Tu se pomalja jedan ekspresionistički zvuk, ne toliko u kolorističkim odnosima i dodirima vezenih površina, koliko u psihološkom isijavanju njenih sjajnih ideja.
Zahvaljujući tome, unekoliko je skrajnut određen nivo dekorativnosti ovih radova. Specifičan stadijum tumačenja slikarstva Branke Lalić, može se dostići pri astralnom preletu nad istorijom, sadašnošću pa i budućnošću – istakla je istoričarka umetnosti Sonja Petrović Jagić.
M.Ž.B.
Najnoviji broj
31. oktobar 2024.