Berza

  • aero 891 ▼ -0,56%
  • enhl 650 ▲ 0,78%
  • fito 2.800 ⚫ 0,00%
  • impl 3.300 ⚫ 0,00%
  • ineu 35.900 ▲ 2,57%
  • jesv 5.502 ▲ 0,04%
  • niis 681 ▼ -0,58%
  • nssj 600 ▲ 9,09%
  • rmks 2.640 ⚫ 0,00%
  • rso16142 109,85 ▼ -4,06%
  • svrl 555 ▼ -0,89%
  • tgas 11.602 ▼ -0,03%
  • tigr 74 ▲ 23,33%
  • tlkb 10.000 ⚫ 0,00%
  • vbse 1.800 ▲ 2,27%
(11. jun 2015.)
BICIKLISTIČKA UDRUŽENjA IZ ŠAPCA, NOVOG SADA, NIŠA I BEOGRADA ZAHTEVAJU IZMENE ZAKONA O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA

NE SVETLOODBOJNIM PRSLUCIMA

Na sastanku prošlog četvrtka u Beogradu Biciklistička udruženja iz Šapca, Novog Sada, Niša i Beograda sastavila su predlog za izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima. Predlozi imaju za cilj da uklone nejasnoće iz postojećeg zakona, uvedu rešenja koja povećavaju bezbednost biciklista, a samim tim i njihov broj, ali i da spreče uvođenje predloga sa potencijalno veoma štetnim posledicama.
Sa rešenjima za koja se zalažu predstavnici Udruženja „Vozi ulice“, „Novosadska biciklistička inicijativa“, „Niška saobraćajna unija“, „Karavan tim“, „Ulice za bicikliste“ i „Bajsologija“ šira javnost je upoznata na javnim raspravama, konferencijama, seminarima i prezentacijama stranih stručnjaka u našoj zemlji ali umesto podrške naišli su na nerazumevanje za kvalitetne predloge i ignorisanje upozorenja o opasnim posledicama od strane onih koji treba da pokažu najviše podrške za povećanje bezbednosti svih onih koji se prevoze biciklima.
- U prepiskama koje su do sada vođene sa predstavnicima Ministarstva unutrašnjih poslova Biciklistička udruženja nisu dobila odgovore o osnovama na kojima se zasnivaju predlozi MUP koji treba da utiču na položaj biciklista i biciklistkinja u saobraćaju. Pored toga, naročito zabrinjava istrajavanje na uvođenju mere obaveznih svetloodbojnih prsluka za koju je u svetu dokazano da je štetna i neefikasna. Protiv ovog rešenja apelovala je ne samo domaća biciklistička zajednica već i Evropska biciklistička federacija i regionalna „Civinet“ mreža. Sa druge strane, predložene mere koje povećavaju bezbednost i efikasnost biciklističkog saobraćaja se ignorišu a postojeće mere za postizanje bezbednosti u saobraćaju se ne primenjuju - upozoravaju iz Udruženja.
Regulisanje kretanja biciklista u jednosmernim ulicama u kontra smeru, obavezno rastojanje prilikom preticanja biciklista, biciklistička zaustavna linija, autobuske žute trake za bicikliste, nedvosmisleni prioritet biciklista na biciklističkim prelazima, mešovite pešačko-biciklističke staze, pojam biciklističke ulice, kao i još nekoliko rešenja koja se direktno odnose na potrebe biciklističke zajednice i povećanje bezbednosti su mere koje treba obavezno uvesti u dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima.
- Ističemo da je usvajanje predloženih mera i odbacivanje predloženih problematičnih rešenja ključ za omogućavanje svakodnevnog bezbednog korišćenja bicikla u saobraćaju - poručuju iz Udruženja.
Želeći da što pre stignu do rešenja biciklisti će i tokom ove sedmice predstaviti svoje argumente o efikasnosti i bezbednosti predloga na javnim događajima, dok će odluka o eventualnim protestima biti doneta u skladu sa razvojem situacije.
O. G.

Najnoviji broj

18. jul 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa