Берза

  • aero 1.705 ▲ 0,18%
  • alfa 33.506 ▼ -1,45%
  • dinnpb 3.480 ⚫ 0,00%
  • enhl 651 ▲ 0,15%
  • infm 800 ⚫ 0,00%
  • jesv 5.052 ▼ -1,90%
  • kmbn 2.131 ▼ -3,05%
  • kmbnpb 681 ⚫ 0,00%
  • ming 500 ▲ 33,33%
  • niis 688 ⚫ 0,00%
  • rmks 2.600 ▲ 30,00%
  • sjks 2.300 ⚫ 0,00%
  • sjpt 133 ▼ -13,64%
  • tgas 10.750 ⚫ 0,00%
  • thhm 235 ⚫ 0,00%
  • tigr 41 ⚫ 0,00%
(11. јун 2015.)
БИЦИКЛИСТИЧКА УДРУЖЕЊА ИЗ ШАПЦА, НОВОГ САДА, НИША И БЕОГРАДА ЗАХТЕВАЈУ ИЗМЕНЕ ЗАКОНА О БЕЗБЕДНОСТИ САОБРАЋАЈА НА ПУТЕВИМА

НЕ СВЕТЛООДБОЈНИМ ПРСЛУЦИМА

На састанку прошлог четвртка у Београду Бициклистичка удружења из Шапца, Новог Сада, Ниша и Београда саставила су предлог за измене и допуне Закона о безбедности саобраћаја на путевима. Предлози имају за циљ да уклоне нејасноће из постојећег закона, уведу решења која повећавају безбедност бициклиста, а самим тим и њихов број, али и да спрече увођење предлога са потенцијално веома штетним последицама.
Са решењима за која се залажу представници Удружења „Вози улице“, „Новосадска бициклистичка иницијатива“, „Нишка саобраћајна унија“, „Караван тим“, „Улице за бициклисте“ и „Бајсологија“ шира јавност је упозната на јавним расправама, конференцијама, семинарима и презентацијама страних стручњака у нашој земљи али уместо подршке наишли су на неразумевање за квалитетне предлоге и игнорисање упозорења о опасним последицама од стране оних који треба да покажу највише подршке за повећање безбедности свих оних који се превозе бициклима.
- У препискама које су до сада вођене са представницима Министарства унутрашњих послова Бициклистичка удружења нису добила одговоре о основама на којима се заснивају предлози МУП који треба да утичу на положај бициклиста и бициклисткиња у саобраћају. Поред тога, нарочито забрињава истрајавање на увођењу мере обавезних светлоодбојних прслука за коју је у свету доказано да је штетна и неефикасна. Против овог решења апеловала је не само домаћа бициклистичка заједница већ и Европска бициклистичка федерација и регионална „Цивинет“ мрежа. Са друге стране, предложене мере које повећавају безбедност и ефикасност бициклистичког саобраћаја се игноришу а постојеће мере за постизање безбедности у саобраћају се не примењују - упозоравају из Удружења.
Регулисање кретања бициклиста у једносмерним улицама у контра смеру, обавезно растојање приликом претицања бициклиста, бициклистичка зауставна линија, аутобуске жуте траке за бициклисте, недвосмислени приоритет бициклиста на бициклистичким прелазима, мешовите пешачко-бициклистичке стазе, појам бициклистичке улице, као и још неколико решења која се директно односе на потребе бициклистичке заједнице и повећање безбедности су мере које треба обавезно увести у допуне Закона о безбедности саобраћаја на путевима.
- Истичемо да је усвајање предложених мера и одбацивање предложених проблематичних решења кључ за омогућавање свакодневног безбедног коришћења бицикла у саобраћају - поручују из Удружења.
Желећи да што пре стигну до решења бициклисти ће и током ове седмице представити своје аргументе о ефикасности и безбедности предлога на јавним догађајима, док ће одлука о евентуалним протестима бити донета у складу са развојем ситуације.
О. Г.

Најновији број

15. новембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa