Инфо

Берза

  • aero 1.689 ▼ -0,06%
  • alfa 33.600 ▲ 0,28%
  • dinnpb 3.406 ▼ -2,41%
  • enhl 690 ⚫ 0,00%
  • hmbg 510 ⚫ 0,00%
  • jesv 5.001 ▲ 0,02%
  • lsta 399 ▼ -0,25%
  • niis 679 ⚫ 0,00%
  • svrl 600 ⚫ 0,00%
  • thhm 235 ⚫ 0,00%
  • vzas 80 ⚫ 0,00%
(27. август 2015.)
ДО ИДЕАЛНЕ ЛИНИЈЕ УЗ ПАУВЕР ПЛЕЈТ

УЗ УБРЗАН ТРЕНИНГ НАЈБРЖИ РЕЗУЛТАТИ

У једном од претходних бројева “Гласа Подриња“ наши читаоци су могли да се укратко упознају са предностима вежбања на справи паувер плејт. Професор физичког васпитања и лиценцирани тренер на паувер плејту Ана Поповић детаљније објашњава све што је важно и могло би интересовати оне који би желели своје тело да доведу до савршенства на овај начин.
Шта нам се дешава на паувер плејт тренингу? Зашто тренинг траје 20 минута, а не 1 сат и више?
-Паувер плејт справа ради уз помоћу механичких вибрација, померајући платформу првенствено горе-доле да побољша снагу мишића, лево-десно и напред-назад што доприноси бољој равнотежи и координацији. Кључни фактор је да су вибрације хармоничне па се тако разликују од ефеката нехармоничних вибрација на пнеуматској бушилици или вибрације приликом труцкања у аутобусу, уколико Вам то пада на памет. Вибрирање платформе, изазива природни одговор неуро-мишићног система који апсорбује вибрације, вршећи природне, рефлексне контракције. Фреквенције вибрација иду од 30 до 50 Хз. Вибрације испод 20 Хз могу довести до поклапања са вибрацијама на којима раде наши органи, преко 50 Хз губе смисао, јер мишићи не могу да испрате толики број контракција и остају згрчени. Када би покушали најједноставније да објаснимо принцип рада, рекли бисмо да се у вежби чучња „одради“ 900 чучњева на подешавањима од 30 Хз у вежби у трајању од 30 секунди. Наравно, то је теоретски и практично могуће, услед поменутог рефлексног одговора наших мишића на вибрације.
На справи се вежба само помоћу сопствене масе. Где су ту тегови, који некима представљају неизоставни део тренинга?
-Одговор на ово питање је, у ствари, поигравање са физиком. Тренинг на паувер плејт справи, користи принцип Другог Њутновог закона кретања и добро познате формуле: СИЛА = МАСА УБРЗАЊЕ. Међутим, док се у конвенционалном тренингу повећава маса, овде се повећава убрзање уз помоћ вибрација. Вежбач ради са сопственом масом која добија убрзање, а тиме и већу Г силу која делује на мишиће. У зависности од броја вибрација у секунди и висине померања платформе, Г сила се креће у распону од 1 до 6. Овакав вид вежбања унапређује перформансе кроз повећање ефикасности, чиме се постиже скраћивање комплетног тренинга снаге на 20 минута. Отуд и заштићени назив Аццелератион Траининг односно ““ убрзани тренинг.
Ако се дотакнемо мало историјата, идеја за вибрационе тренинге, вуче своје корене из 60-их година прошлог века, када су руски астронаути користили вибрациону технологију, да би избегли губитак коштане масе услед одсуства гравитације у свемиру. Тачније, повећана мишићна активност, подстиче производњу коштане масе и обратно. Како астронаути нису користили мишиће у бестежинском стању, било им је потребно нешто чиме могу да их врло ефикасно ангажују и тиме спрече остеопорозу. Тада су почели да користе вибрациону технологију која је, изазивајући рефлексне контракције, давала веома интензивни ангажман мишића. 1999. године, холандски олимпијски тренер Гуус ван дер Меер патентирао је прву комерцијалну вибрациону справу за вежбање, под називом паувер плејт.
Колико често би требало да се раде паувер плејт тренинзи?
-Одговор на ово питање, највише зависи од тога шта желите да постигнете својим тренингом. Најпре препоручујемо да се о томе консултујете са Вашим паувер плејт тренером. Начелно правило је, да би требало правити 48 часова паузе између два тренинга када радите исте групе мишића на сваком од тренинга. Уколико радите појединачне групе мишића на сваком тренингу, вежбе на паувер плејт справи можете упражњавати свакодневно, као што је то случај и са било којим другим обликом тренинга снаге. Дакле, није препоручљиво да сваки дан понављате идентичне програме вежби. Свакако да масажу и релаксацију можете радити редовно.
Оно што посебно интересује даме свакако је после ког времена се виде ефекти вежбања на паувер плејт справи?
-Субјективан осећај побољшања и правилнијег држања тела јавља се већ после две недеље. Први ефекти су видљиви на телу после месец дана. За особе које пре тога нису никада вежбале потребан је нешто дужи период.
Да ли постоје научни докази да паувер плејт справа ради?
-Постоје стотине независних научних истраживања о различитим ефектима које пружа Аццелератион Траинингâ„¢ вежбање објављених од стране престижних светских универзитета. Резултати ових истраживања, објављени су у веома кредибилним научним магазинима, чинећи резултате истраживања званичним научним подацима.
Да ли паувер плејт справа може бити опасна по здравље?
-Од кад је лансиран паувер плејт бренд справа 1999. године, стотине хиљада људи широм света користило је справу, многи по неколико година и за то време није било ни једног пријављеног случаја негативних последица вежбања на справи. Тако велики број корисника у дугом временском периоду коришћења, указује да су паувер плејт справе безбедан и ефикасан облик тренинга снаге. За све додатне информације, консултујте се са нашим паувер плејт инструктором.
Тренинге на паувер плејт можете заказати у МЦ Парку, свим радним данима и суботом од 8 до 21 часа, уз стручне савете о правилној исхрани и мноштво садржаја вазаних за лепоту и здравље. Тренинге води дипломирани професор физичког васпитања Ана Поповић.
МЦ Парк, Кнез Михаилова 25, Шабац Кон

Најновији број

20. септембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa