Berza

  • aero 905 ▲ 1,00%
  • ineu 35.900 ▲ 2,57%
  • niis 681 ▼ -0,58%
  • nssj 600 ▲ 9,09%
  • rmks 2.640 ⚫ 0,00%
  • tlkb 10.000 ⚫ 0,00%
(27. avgust 2015.)
DO IDEALNE LINIJE UZ PAUVER PLEJT

UZ UBRZAN TRENING NAJBRŽI REZULTATI

U jednom od prethodnih brojeva “Glasa Podrinja“ naši čitaoci su mogli da se ukratko upoznaju sa prednostima vežbanja na spravi pauver plejt. Profesor fizičkog vaspitanja i licencirani trener na pauver plejtu Ana Popović detaljnije objašnjava sve što je važno i moglo bi interesovati one koji bi želeli svoje telo da dovedu do savršenstva na ovaj način.
Šta nam se dešava na pauver plejt treningu? Zašto trening traje 20 minuta, a ne 1 sat i više?
-Pauver plejt sprava radi uz pomoću mehaničkih vibracija, pomerajući platformu prvenstveno gore-dole da poboljša snagu mišića, levo-desno i napred-nazad što doprinosi boljoj ravnoteži i koordinaciji. Ključni faktor je da su vibracije harmonične pa se tako razlikuju od efekata neharmoničnih vibracija na pneumatskoj bušilici ili vibracije prilikom truckanja u autobusu, ukoliko Vam to pada na pamet. Vibriranje platforme, izaziva prirodni odgovor neuro-mišićnog sistema koji apsorbuje vibracije, vršeći prirodne, refleksne kontrakcije. Frekvencije vibracija idu od 30 do 50 Hz. Vibracije ispod 20 Hz mogu dovesti do poklapanja sa vibracijama na kojima rade naši organi, preko 50 Hz gube smisao, jer mišići ne mogu da isprate toliki broj kontrakcija i ostaju zgrčeni. Kada bi pokušali najjednostavnije da objasnimo princip rada, rekli bismo da se u vežbi čučnja „odradi“ 900 čučnjeva na podešavanjima od 30 Hz u vežbi u trajanju od 30 sekundi. Naravno, to je teoretski i praktično moguće, usled pomenutog refleksnog odgovora naših mišića na vibracije.
Na spravi se vežba samo pomoću sopstvene mase. Gde su tu tegovi, koji nekima predstavljaju neizostavni deo treninga?
-Odgovor na ovo pitanje je, u stvari, poigravanje sa fizikom. Trening na pauver plejt spravi, koristi princip Drugog Njutnovog zakona kretanja i dobro poznate formule: SILA = MASA UBRZANjE. Međutim, dok se u konvencionalnom treningu povećava masa, ovde se povećava ubrzanje uz pomoć vibracija. Vežbač radi sa sopstvenom masom koja dobija ubrzanje, a time i veću G silu koja deluje na mišiće. U zavisnosti od broja vibracija u sekundi i visine pomeranja platforme, G sila se kreće u rasponu od 1 do 6. Ovakav vid vežbanja unapređuje performanse kroz povećanje efikasnosti, čime se postiže skraćivanje kompletnog treninga snage na 20 minuta. Otud i zaštićeni naziv Acceleration Training odnosno ““ ubrzani trening.
Ako se dotaknemo malo istorijata, ideja za vibracione treninge, vuče svoje korene iz 60-ih godina prošlog veka, kada su ruski astronauti koristili vibracionu tehnologiju, da bi izbegli gubitak koštane mase usled odsustva gravitacije u svemiru. Tačnije, povećana mišićna aktivnost, podstiče proizvodnju koštane mase i obratno. Kako astronauti nisu koristili mišiće u bestežinskom stanju, bilo im je potrebno nešto čime mogu da ih vrlo efikasno angažuju i time spreče osteoporozu. Tada su počeli da koriste vibracionu tehnologiju koja je, izazivajući refleksne kontrakcije, davala veoma intenzivni angažman mišića. 1999. godine, holandski olimpijski trener Guus van der Meer patentirao je prvu komercijalnu vibracionu spravu za vežbanje, pod nazivom pauver plejt.
Koliko često bi trebalo da se rade pauver plejt treninzi?
-Odgovor na ovo pitanje, najviše zavisi od toga šta želite da postignete svojim treningom. Najpre preporučujemo da se o tome konsultujete sa Vašim pauver plejt trenerom. Načelno pravilo je, da bi trebalo praviti 48 časova pauze između dva treninga kada radite iste grupe mišića na svakom od treninga. Ukoliko radite pojedinačne grupe mišića na svakom treningu, vežbe na pauver plejt spravi možete upražnjavati svakodnevno, kao što je to slučaj i sa bilo kojim drugim oblikom treninga snage. Dakle, nije preporučljivo da svaki dan ponavljate identične programe vežbi. Svakako da masažu i relaksaciju možete raditi redovno.
Ono što posebno interesuje dame svakako je posle kog vremena se vide efekti vežbanja na pauver plejt spravi?
-Subjektivan osećaj poboljšanja i pravilnijeg držanja tela javlja se već posle dve nedelje. Prvi efekti su vidljivi na telu posle mesec dana. Za osobe koje pre toga nisu nikada vežbale potreban je nešto duži period.
Da li postoje naučni dokazi da pauver plejt sprava radi?
-Postoje stotine nezavisnih naučnih istraživanja o različitim efektima koje pruža Acceleration Trainingâ„¢ vežbanje objavljenih od strane prestižnih svetskih univerziteta. Rezultati ovih istraživanja, objavljeni su u veoma kredibilnim naučnim magazinima, čineći rezultate istraživanja zvaničnim naučnim podacima.
Da li pauver plejt sprava može biti opasna po zdravlje?
-Od kad je lansiran pauver plejt brend sprava 1999. godine, stotine hiljada ljudi širom sveta koristilo je spravu, mnogi po nekoliko godina i za to vreme nije bilo ni jednog prijavljenog slučaja negativnih posledica vežbanja na spravi. Tako veliki broj korisnika u dugom vremenskom periodu korišćenja, ukazuje da su pauver plejt sprave bezbedan i efikasan oblik treninga snage. Za sve dodatne informacije, konsultujte se sa našim pauver plejt instruktorom.
Treninge na pauver plejt možete zakazati u MC Parku, svim radnim danima i subotom od 8 do 21 časa, uz stručne savete o pravilnoj ishrani i mnoštvo sadržaja vazanih za lepotu i zdravlje. Treninge vodi diplomirani profesor fizičkog vaspitanja Ana Popović.
MC Park, Knez Mihailova 25, Šabac Kon

Najnoviji broj

18. jul 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa