Berza

  • aero 830 ▼ -1,19%
  • coka 9.707 ▼ -2,93%
  • dinnpb 4.000 ▲ 7,93%
  • dnos 2.400 ▲ 4,35%
  • enhl 683 ▼ -2,43%
  • hmbg 750 ▲ 12,61%
  • impl 3.350 ▲ 4,33%
  • kmbn 3.241 ▲ 1,28%
  • kmbnpb 1.350 ⚫ 0,00%
  • niis 685 ▲ 0,29%
  • puue 156 ▼ -3,11%
  • rmbg 29 ▲ 16,00%
  • stup 5.904 ▼ -0,05%
(26. novembar 2015.)
JEDINSTVENI ŠALTER GRADSKE UPRAVE ŠAPCA PRIMER DOBRE PRAKSE KOJI ĆE SLEDITI DRŽAVA

LAKŠE PROCEDURE I USLUGA NA JEDNOM MESTU

Jedinstveni šalter, usluga Gradske uprave Šapca koja olakšava podnošenje zahteva i rešavanja predmeta iz najrazličitijih oblasti, funkcioniše već godinu dana, a za to vreme obrađeno je više od 30.000 predmeta
Građani Šapca i privrednici na Jedinstvenom šalteru već godinu dana dobijaju informacije i predaju zahteve iz oblasti građevine, privrede, socijalne zaštite i komunalnih delatnosti. Ovim rešenjem lokalna samouprava preduhitrila je Zakon o planiranju i izgradnji, koji je organe lokalne samouprave definisao kao posrednike u rešavanju predmeta između građana i, primera radi, javnih preduzeća.
- Od same ideje o osnivanju Jedistvenog šaltera imali smo zamisao da građani za što manje vremena ostvare svoja prava, i dobiju informacije koje su im potrebne. Na Jedinstvenom šalteru građani predaju zahteve za sva odeljenja i organe Gradske uprave, i za javna preduzeća. To znači da, primera radi, sva dokumenta potrebna za priključke na vodovodnu mrežu, sistem daljinskog grejanja ili elektro mrežu, građani predaju na ovom mestu, čime se znatno ubrzava procedura. Ovo je predvideo i Zakon o planiranju i izgradnji, donet u septembru 2015. godine. Druge lokalne samouprave od tada moraju da slede model koji smo mi počeli da primenjujemo još u oktobru 2014. godine, kaže Jovan Nedeljković, načelnik Gradske uprave.
U praksi, na primer, dokumentaciju potrebnu za priključenje na vodovodnu mrežu, tamo gde za to postoje uslovi, građani predaju samo na Jedinstvenom šalteru.
- JKP „Vodovod Šabac“ je, poput drugih javnih preduzeća, dostavilo dokumenta, neophodna za podnošenje zahteva za priključak na mrežu, a ona se nalaze na internet prezentaciji grada Šapca. Na Jedinstvenom šalteru, za one koji ne koriste internet, postoje ista takva dokumenta u pisanoj formi. Građani popune zahtev, službenici ga obrade i dostavljaju Odeljenju za urbanizam, koje ga potom šalje u JKP „Vodovod Šabac“ na izvršenje, objašnjava Nedeljković.
Šabački Jedinstveni šalter će, najverovatnije, postati primer dobre prakse koji će slediti i drugi gradovi i opštine. Na sastanku predstavnika Ministarstva za državnu upravu i lokalnu samoupravu i Stalne konferencije gradova i opština, sa predstavnicima lokalnih samouprava, razmatran je Nacrt zakona o opštem upravnom postupku, koji predviđa uspostavljanje Jedinstvenog upravnog mesta, što šabački Jedinstveni šalter suštinski predstavlja već godinu dana.
- Rad Jedinstvenog šaltera u Šapcu pokazao se kao odlično moguće i održivo rešenje za primenu Jedinstvenog upravnog mesta koje predviđa Nacrt zakona o upravnom postupku. Kao predstavnik Gradske uprave grada Šapca, podelila sam naše iskustvo u radu sa učesnicima sastanka. Šabac je dobio sve pohvale na račun novog načina organizacije posla, koji u prvi plan stavlja brzu uslugu građanima, navodi Vera Pantelić, načelnica Odeljenja za opštu upravu.
Predmete koji su u toku građani mogu da prate preko veb pisarnice šabačke Gradske uprave. Potrebno je samo, da prilikom podnošenja nekog zahteva naglase da žele da, putem interneta, imaju uvid u tok predmeta.
- Potrebno je ukucati PIN kod i JMBG, i građanin će u svakom trenutku znati u kojoj fazi procedure je njegov predmet, dinamiku kretanja i praćenje rokova, objašnjava Jovan Nedeljković.
Tokom proteklih godinu dana preko Jedinstvenog šaltera obrađeno je više od 30.0000 predmeta. Predstavnici Gradske uprave ističu da ovim, i drugim rešenjima, konstantno rade na unapređenju rada svih službi, olakšavanju procedura i zadovoljstvu građana.
M.Maksimović

Najnoviji broj

22. avgust 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa