DIREKTOR MATEMATIČKE GIMNAZIJE U BEOGRADU SRĐAN OGNjANOVIĆ
uspeŠni ŠapČani
Neizlaskom na balkon, propuštena je prilika da se među mladima promovišu prave vrednosti “ rad, znanje, talenat. Borimo se protiv nerazumevanja 50 godina. Najvrednije što imamo su naši mladi ljudi “ njihov talenat i znanje
Matematička gimnazija u Beogradu je nedavno još jednom skrenula pažnju na svoje đake kada su na Međunarodnoj olimpijadi u Kazahstanu osvojili pregršt medalja. Nema međunarodnog takmičenja na kojem učestvuju, a da sebe i državu ne obraduju odličjima. Značajan doprinos tim uspesima dali su i đaci koji su iz Šapca upisali ovu prestižnu školu. Ova priča, međutim, imala je i drugu stranu, onu gorku. Ideja je bila da zajedno sa evropskim prvacima u vaterpolu, građani sa čuvenog balkona pozdrave i mlade olimpijce iz Matematičke gimnazije. Bio bi to divan gest, koji je mogao da vrati poverenje u značaj vrednog učenja. To se, međutim nije desilo. Čuveni balkon nije toliko čvrst i stabilan da primi ogromnu količinu znanja i težinu osvojenih medalja. Upravo o toj gorčini, otvaramo razgovor sa direktorom Matematičke gimnazije Srđanom Ognjanovićem.
Svi smo bili odušeljeni idejom da se i učesnici Olimpijade u Kazahstanu poklone publici sa čuvenog balkona. Nesporazum ili ne, možda dokazuje apsurd o kojem govorimo “ nepažnji ka budućnosti ove zemlje?
- Propuštena je prilika da se među mladima promovišu prave vrednosti “ rad, znanje, talenat. Nadam se da će sledećeg puta biti više razumevanja i da će se predstaviti ne samo mladi matematičari, već i neki umetnici, možda uspešni pijanisti, violinisti ili slikari.
U čemu je tajna uspeha Gimnazije?
- Matematička gimnazija ove godine obeležava 50 godina postojanja. To je 50 godina rada, ljubavi, entuzijazma i borbe protiv nerazumevanja. U Srbiji imamo mnogo talentovane dece, sa njima treba samo na najbolji način da se radi.
Šta je ono što Matematička gimnazije nudi đacima?
- Posebni planovi i programi; sa nadarenim učenicima rade talentovani profesori i razvijaju sa njima poseban odnos pun međusobnog uvažavanja i razumevanja; saradnja sa Univerzitetom i institutima za matematiku i fiziku.
Matematička gimnazija redovno ima đake iz Šapca. I oni daju, ili su dali značajan doprinos uspesima škole?
- Mi imamo mnogo učenika iz čitave Srbije, a Šapčani su baš među najuspešnijima. Teško je prebrojati medalje koje su na svetskim olimpijadama osvojili na primer Dušan Milijančević i Rade Špegar. Tu je takođe i izuzetna nekadašnja učenica Milica Misojčić koja je sada među najboljim mladim profesorima matematike u našoj školi i mnogi drugi. Očito je da se u osnovnim školama u Šapcu radi vrlo solidno i da to daje rezultate.
Gde sve završe Vaši đaci?
- Pre svega svi upišu fakultete koje su želeli i praktično svi ih i završe. To su i neki od najpoznatijih fakulteta na svetu, od Oksforda i Kembridža u Evropi, do MIT i Stenforda u Americi. Kasnije postaju profesori domaćih i stranih univerziteta, rade u mnogim značajnim institutima i velikim kompanijama ili računskim centrima. Naši učenici rade i u Majkrosoftu, Nokiji, Soni-Eriksonu, Guglu, Fejsbuku, profesori su na Kembridžu i Oksfordu...
Kako sačuvati uspešne đake, kako ih vratiti posle studija u inostranstvu?
- Tu mora mnogo da se radi i dobro osmisli plan koji bi bar deo najtalentovanijih mladih ljudi iz sveta vratio u Srbiju. Njihovo znanje, poznanstva u zemljama u kojima su radili, neki mali kapital, koji su zaradili, najveći je potencijal koje Srbija ima.
Političarima su usta puna podrške za mlade i talentovane učenike, ali utisak je da ih olako ispušta iz ruku. Zašto država ne prepoznaje ovo prirodno bogatstvo koje u sve većem broju napušta zemlju?
- Mi moramo da priznamo da smo siromašna zemlja. Nemamo more, ni naftu, ni neka velika rudna bogatstva. Najvrednije što imamo su naši mladi ljudi “ njihov talenat i znanje. Stvar je organizacije da pronađemo način kako da to bogatstvo iskoristimo.
Tri uČenika na jedno mesto
Nije lako u zemlji u kojoj su mejnstrim rijaliti programi i starlete, boriti se znanjem i pameću. Koliko je interesovanje đaka iz Srbije za upis Matematičke gimnazije i da li to govori da za sve nas ima nade?
-Interesovanje je sve veće iz godine u godinu. Tri do četiri učenika konkurišu za upis na jedno mesto. Talenata ima, treba samo da se sa njima radi, a to nije ni skupo ni komplikovano. I, naravno, da se ta deca usmeravaju i razvijaju na pravi način.
Svi smo bili odušeljeni idejom da se i učesnici Olimpijade u Kazahstanu poklone publici sa čuvenog balkona. Nesporazum ili ne, možda dokazuje apsurd o kojem govorimo “ nepažnji ka budućnosti ove zemlje?
- Propuštena je prilika da se među mladima promovišu prave vrednosti “ rad, znanje, talenat. Nadam se da će sledećeg puta biti više razumevanja i da će se predstaviti ne samo mladi matematičari, već i neki umetnici, možda uspešni pijanisti, violinisti ili slikari.
U čemu je tajna uspeha Gimnazije?
- Matematička gimnazija ove godine obeležava 50 godina postojanja. To je 50 godina rada, ljubavi, entuzijazma i borbe protiv nerazumevanja. U Srbiji imamo mnogo talentovane dece, sa njima treba samo na najbolji način da se radi.
Šta je ono što Matematička gimnazije nudi đacima?
- Posebni planovi i programi; sa nadarenim učenicima rade talentovani profesori i razvijaju sa njima poseban odnos pun međusobnog uvažavanja i razumevanja; saradnja sa Univerzitetom i institutima za matematiku i fiziku.
Matematička gimnazija redovno ima đake iz Šapca. I oni daju, ili su dali značajan doprinos uspesima škole?
- Mi imamo mnogo učenika iz čitave Srbije, a Šapčani su baš među najuspešnijima. Teško je prebrojati medalje koje su na svetskim olimpijadama osvojili na primer Dušan Milijančević i Rade Špegar. Tu je takođe i izuzetna nekadašnja učenica Milica Misojčić koja je sada među najboljim mladim profesorima matematike u našoj školi i mnogi drugi. Očito je da se u osnovnim školama u Šapcu radi vrlo solidno i da to daje rezultate.
Gde sve završe Vaši đaci?
- Pre svega svi upišu fakultete koje su želeli i praktično svi ih i završe. To su i neki od najpoznatijih fakulteta na svetu, od Oksforda i Kembridža u Evropi, do MIT i Stenforda u Americi. Kasnije postaju profesori domaćih i stranih univerziteta, rade u mnogim značajnim institutima i velikim kompanijama ili računskim centrima. Naši učenici rade i u Majkrosoftu, Nokiji, Soni-Eriksonu, Guglu, Fejsbuku, profesori su na Kembridžu i Oksfordu...
Kako sačuvati uspešne đake, kako ih vratiti posle studija u inostranstvu?
- Tu mora mnogo da se radi i dobro osmisli plan koji bi bar deo najtalentovanijih mladih ljudi iz sveta vratio u Srbiju. Njihovo znanje, poznanstva u zemljama u kojima su radili, neki mali kapital, koji su zaradili, najveći je potencijal koje Srbija ima.
Političarima su usta puna podrške za mlade i talentovane učenike, ali utisak je da ih olako ispušta iz ruku. Zašto država ne prepoznaje ovo prirodno bogatstvo koje u sve većem broju napušta zemlju?
- Mi moramo da priznamo da smo siromašna zemlja. Nemamo more, ni naftu, ni neka velika rudna bogatstva. Najvrednije što imamo su naši mladi ljudi “ njihov talenat i znanje. Stvar je organizacije da pronađemo način kako da to bogatstvo iskoristimo.
Tri uČenika na jedno mesto
Nije lako u zemlji u kojoj su mejnstrim rijaliti programi i starlete, boriti se znanjem i pameću. Koliko je interesovanje đaka iz Srbije za upis Matematičke gimnazije i da li to govori da za sve nas ima nade?
-Interesovanje je sve veće iz godine u godinu. Tri do četiri učenika konkurišu za upis na jedno mesto. Talenata ima, treba samo da se sa njima radi, a to nije ni skupo ni komplikovano. I, naravno, da se ta deca usmeravaju i razvijaju na pravi način.
N. K.
Najnoviji broj
24. april 2025.