(17. mart 2016.)
NIKOLA JOVANOVIĆ, MUZIČKI UREDNIK MTV

ŠLF POSTAJE PRAVI FESTIVAL

Od ove godine Šabački letnji festival organizovaće najznačajniji svetski muzički program MTV. Festival će izgledati značajno drugačije, a o najbitnijim detaljima za “Glas Podrinja“ govori Nikola Jovanović, muzički urednik MTV kanala.
Predviđeno je mnogo novina kada je organizacija Šabačkog letnjeg festivala u pitanju. Koje su osnovne izmene koje su predviđene, a šta će Festival zadržati od onoga po čemu je ranije bio prepoznatljiv?
-Šabački letnji festival je, bez sumnje, manifestacija sa bogatom tradicijom i sa velikim značajem za ceo podrinjski kraj. Upravo zato organizaciji ovog festivala pristupamo sa podjednako velikim interesovanjem i poštovanjem. Trudićemo se da zadržimo pozitivan duh festivala, negovaćemo rok zvuk, po kojem je bio poznat, ali ćemo ujedno da uvedemo i značajan broj novina kako bismo ga osvežili, obogatili i učinili fininasijski isplativim za grad Šabac. Pre svega, proširićemo kapacitet festivala. Ove godine muzički program ŠLF će se odvijati na minimum dve bine i ujedno ćemo izvući festival iz Tvrđave. Velika, glavna bina, biće postavljena na prostoru nekadašnje kasarne, dok će ona unutar zidina biti rezervisana za elektronsku muziku. Dalje, uvešćemo plaćanje ulaznica, pojačaćemo bezbednosnu kontrolu na ulazima, ali pre svega videćete promene u produkciji i organizaciji festivala, a ponajviše u konceptu koji praktično da nije postojao. Festival je do sada više ličio na seriju koncerata, a takav vid programa je po nama prevaziđen i tu je morala da se desi promena ili bi se festival ubrzo ugasio. Takođe, činjenica da već u martu pričamo o festivalu mislim da govori o tome da smo krenuli da ga pripremamo na vreme i da se promene već dešavaju.
Pominjano je uključivanje lokalnih privrednika u Festival. Na koji način se planira njihovo učešće u ovoj manifestaciji?
-Mogućnosti za uključivanje lokalnog stanovništva u realizaciju ŠLF su velike i mi ćemo na tome maksimalno insistirati. Pored nastupa lokalnih bendova u muzičkom delu festivala, uključićemo i šabačke privrednike u organizaciju, promociju i realizaciju festivala. Naime, spremamo zanimljiv dodatni sadržaj, od mini sajma knjiga, prodaje suvenira, nakita i rukotvorina, različite edukacije, radionice... Posebno ćemo gledati da u ovaj segment, kao i kroz prodaju hrane i pića, uključimo i angažujemo što više lokalnu zajednicu što će njima biti prilika ne samo da se predstave već i da zarade. Zbog velikog broja muzičara koji će nastupiti na festivalu i turista koje će privući, biće nam potreban značajan broj hotelskih soba, a koristi od njih će imati i lokalni ugostitelji. Mislimo da će benefiti za grad biti višestruki i da će lokalna privreda to osetiti, a onda indirektno i grad kroz vraćanje investicije i slivanjem novca kroz porez u gradsku kasu. Nadamo se da ćemo na kraju moći da napravimo jednu studiju sa privrednom komorom i turističkom organizacijom i jasno prikažemo koji su benefiti grada od Šabačkog letnjeg festivala.
Bajaga i Zvonko Bogdan će nastupiti prvi dan. Da li se do sada zna ime još nekog izvođača koji će učestvovati na ovogodišnjem ŠLF?
-Naravno, ceo spisak izvođača je kompletiran i potvrđen, ali ćemo nova imena postepeno objavljivati. Jako smo ponosni na „line-up“ festivala i iskreno se nadamo da će se svideti i publici. Pored velikih imena iz zemlje i regiona, svoje mesto na bini Šabačkog letnjeg festivala imaće i neki lokalni bendovi. I to ćemo otkriti vrlo brzo. Trenutno imamo budžet za dve bine, što je više nego što se do sada dešavalo. Takođe, imamo i puno planova, ali oni pre svega zavise od sponzora, tako da nije isključeno da se broj bina i izvođača još poveća.
Ulaznice će se prvi put plaćati. Zašto je bilo neophodno da se donese ova odluka?
-Dva su razloga iza ove odluke. Jedan je ekonomski jer smo i mi i ljudi u gradskoj upravi smatrali da je posle 14 godina potrebno da grad ne bude jedini finansijer događaja i da pokušamo da uloženi novac vratimo u gradsku kasu. Takođe, da bi festival napredovao i da bi svirali bolji i poznatiji bendovi, potrebna su značajna finansijska sredstva kako bi to produkcijski mogli da izvedemo. Cena karte će biti simbolična i verujemo da će posetioci dobiti vrhunski provod za svoj novac, a da će se gradu vratiti uložena sredstva.
Koliko nove publike na Festival u Šapacu može dovesti saradnja sa MTV?
-MTV će napraviti regionalnu kampanju za festival koja će, pre svega, biti okrenuta gradovima u blizini Šapca, a zatim i regionu, odnosno okolnim zemljama i mestima. Cilj nam je da, zahvaljujući bogatom programu, prvobitno privučemo goste iz naše zemlje, a zatim i iz komšiluka. Takođe, proširićemo kapacit festivalske lokacije na 15.000 posetilaca dnevno. Teško je sada reći koliko ljudi će doći jer to zavisi od brojnih faktora, ali ja se nadam poseti od oko 10.000 ljudi po danu, dakle 30.000 posetilaca ukupno.
Kako je MTV zadovoljan saradnjom sa Gradskom upravom grada Šapca i uslovima u Šapcu?
-Veoma smo zadovoljni. Uspostavili smo dobru saradnju sa gradskom upravom, Turističkom organizacijom Šapca, mediji su pokazali zainteresovanost i za sada nam svi pružaju podršku. Sledeći korak je uspostavljanje saradnje sa lokalnim privrednicima i to će se desiti u najkraćem roku čim se tačno utvrde sve mogućnosti koje nam pruža proširena lokacija. U skladu sa tim tačno ćemo znati kakve sve opcije za saradnju mi možemo da ponudimo šabačkim privrednicima, a takođe ćemo poslušati i njihove ideje i predloge i videti kako ova saradnja može da bude na obostrano zadovoljstvo.
HLADNO PIVO I MARKO NASTIĆ
Do zaključenja ovog broja “Glasa Podrinja“ dobili smo obaveštenje da će na ovogodišnjem Festivalu, koji će se održati od 29. do 31. jula učestvovati i pank ““ rok bend Hladno pivo i DJ Marko Nastić. Šabačka publika je u prethodnih 14 godina, koliko se održava ŠLF, već imala priliku da uživa u nastupima ovih izvođača, a sigurno je mnogo onih koje će vest o ponovnom dolasku regionalnih zvezda veoma obradovati.
Trudićemo se da zadržimo pozitivan duh festivala, negovaćemo rok zvuk, po kojem je bio poznat, ali ćemo ujedno da uvedemo i značajan broj novina kako bismo ga osvežili, obogatili i učinili fininasijski isplativim za grad Šabac.
Proširićemo kapacit festivalske lokacije na 15.000 posetilaca dnevno.
M.M.

Najnoviji broj

22. oktobar 2020.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa