Berza

  • aero 919 ▼ -0,33%
  • dnos 3.006 ▼ -14,11%
  • enhl 530 ▼ -3,64%
  • impl 3.800 ▲ 0,03%
  • infm 1.010 ▲ 1,00%
  • kmbn 2.249 ▼ -0,04%
  • mtlc 1.850 ▲ 1,59%
  • niis 600 ⚫ 0,00%
  • stotn 130 ▼ -2,26%
(16. oktobar 2019.)

Mladi u Srbiji: Sreća nije u materijalnom bogatstvu



(Beta) - U Srbiji 84 odsto tinejdžera ne smatra da je novac merilo uspeha i više ceni ugled i čast od novca, a 93 odsto njih je zadovoljno svojim izgledom i nema želju za estetskim korekcijama, pokazalo je istraživanje o mladima u Srbiji predstavljeno danas, koje su sproveli Dajrekt medija (Direct media United Solutions) i Ipsos (IPSOS Strategic Marketing).
Direktor istraživanja u Ipsosu Dejan Radosavljević istakao da je cilj projekta bio da "uzdrma rasprostaljene predrasude i stereotipe o sadašnjim tinejdžerima", a istraživanjem je obuhvaćena generaciji rođena između 2000. i 2013. godine, navedeno je u saopštenju.

"Zanimalo nas je, pre svega, koliko se generacija Z ili kako smo je nazvali nakon što smo je bolje upoznali - Lajk generacija, razlikuje od prethodnih i da li je spremna da se uhvati u koštac sa svim što budućnost nosi", rekla je direktorka sektora za istraživanje u Dajrekt mediji Ljubica Vukčević.

Istraživanje je pokazalo da 61 procenata ispitanika podržava ideju ponovnog uvođenja obaveznog služenja vojnog roka, a više od dve trećine anketiranih mladića ove uzrasne dobi iskazalo je spremnost da se odazove potencijalnoj vojnoj obavezi.

Idola mladih ima i u istorijskim, ali i u savremenim ličnostima poput Novaka Đokovića, Ronalda, Svetlane Cece Ražnatović i Ariane Grande.

Profesor na Filozofskom falultetu Aleksandar Baucal istakao je da su danas mladi kreatori sadržaja i da će svaki čovek u budućnosti tokom života promeniti 14 profesija, a da su danas među najtraženijim zanimanjima upravo ona koja do pre 10 godina nisu ni postojala.

Direktorka i osnivač Balkan Tube Festa Mirjana Vladisavljević ukazala je na motive mladih da uđu u svet YouTube-a.

"U Srbiji danas postoji više od 150 jutjubera koji imaju više od 100.000 subskrajbera, a njihov motiv da uđu u ovaj biznis uglavnom je novac, ali i slava i popularnost", kazala je Vladisavljevićeva.

Istraživanje o Lajk generaciji je sprovedeno u tri talasa tokom 2019. godine na nacionalno reprezentativnom uzorku od 1.200

Najnoviji broj

4. jun 2020.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa