23. jun 2025.23. jun 2025.

Image by Jörg Möller from Pixabay
Nacionalna anketa o potrebama poslodavaca u Srbiji
Nacionalna služba za zapošljavanje (NSZ) Srbije objavila je danas da je Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, u saradnji sa NSZ, Unijom poslodavaca Srbije i Privrednom komorom Srbije, pokrenulo nacionalnu anketu o potrebama poslodavaca za zanimanjima, znanjima i veštinama za period 2025–2027. godine.
Anketa je podržana u okviru saradnje Nemačke i Srbije, koju sprovodi Nemačka agencija za međunarodnu saradnju GIZ, sa ciljem da se osnaži tržište rada i omogući bolje planiranje politike zapošljavanja u Srbiji, navedno je u saopštenju.
"Poslodavci su ključni sagovornici u kreiranju efikasnih mera zapošljavanja. Ova anketa omogućava da njihove potrebe postanu vidljive i budu integrisane u planiranje obuka i drugih vidova podrške na tržištu rada", poručeno je iz Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja.
Kako je navedeno, istraživanje sprovodi agencija "Ipsos Stratedžik Marketing" i obuhvatiće 2.200 poslodavaca, od preduzetnika i mikro preduzeća do srednjih i velikih kompanija, sa teritorije cele Srbije.
Posebna pažnja, kako se dodaje, biće posvećena Nišavskom, Rasinskom i Sremskom okrugu, gde se trenutno sprovodi pilot programa "Garancija za mlade", usmerenog ka zapošljavanju mladih do 30 godina.
Cilj ankete je da se dobiju precizni i aktuelni podaci o zanimanjima koja nedostaju na tržištu rada, očekivanim promenama u kadrovskoj strukturi, veštinama i znanjima koja su neophodna privredi.
Na osnovu rezultata, Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja će planirati mere aktivne politike zapošljavanja, a posebno obuke za tržišta rada i potrebe poslodavaca i druge vidove podrške.
Terensko ispitivanje sprovodi se od maja do avgusta 2025. godine.
Organizatori ankete pozvali su poslodavce koji dobiju poziv za učešće u anketi da se odazovu, ističući da će njihovi odgovori direktno uticati na kreiranje rešenja koja mogu poboljšati poslovanje pojedinačnih privrednih subjekata, kao i ukupnu zapošljivost stanovništva u Srbiji.
Anketa je podržana u okviru saradnje Nemačke i Srbije, koju sprovodi Nemačka agencija za međunarodnu saradnju GIZ, sa ciljem da se osnaži tržište rada i omogući bolje planiranje politike zapošljavanja u Srbiji, navedno je u saopštenju.
"Poslodavci su ključni sagovornici u kreiranju efikasnih mera zapošljavanja. Ova anketa omogućava da njihove potrebe postanu vidljive i budu integrisane u planiranje obuka i drugih vidova podrške na tržištu rada", poručeno je iz Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja.
Kako je navedeno, istraživanje sprovodi agencija "Ipsos Stratedžik Marketing" i obuhvatiće 2.200 poslodavaca, od preduzetnika i mikro preduzeća do srednjih i velikih kompanija, sa teritorije cele Srbije.
Posebna pažnja, kako se dodaje, biće posvećena Nišavskom, Rasinskom i Sremskom okrugu, gde se trenutno sprovodi pilot programa "Garancija za mlade", usmerenog ka zapošljavanju mladih do 30 godina.
Cilj ankete je da se dobiju precizni i aktuelni podaci o zanimanjima koja nedostaju na tržištu rada, očekivanim promenama u kadrovskoj strukturi, veštinama i znanjima koja su neophodna privredi.
Na osnovu rezultata, Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja će planirati mere aktivne politike zapošljavanja, a posebno obuke za tržišta rada i potrebe poslodavaca i druge vidove podrške.
Terensko ispitivanje sprovodi se od maja do avgusta 2025. godine.
Organizatori ankete pozvali su poslodavce koji dobiju poziv za učešće u anketi da se odazovu, ističući da će njihovi odgovori direktno uticati na kreiranje rešenja koja mogu poboljšati poslovanje pojedinačnih privrednih subjekata, kao i ukupnu zapošljivost stanovništva u Srbiji.
Agencija Beta
Aktuelno
Najnoviji broj
19. jun 2025.